Головна » Молодші класи » Виховні заходи

Гляди не забудь, - людиною будь!

Мета: формувати людські якості: доброту, ввічливість, чуйність, чесність; розвивати уяву, мислення, пам’ять, мовлення, словниковий запас, вміння висловлювати свою думку; виховувати бажання творити добро, приходити на допомогу іншим, співчутливість, порядність. 
Обладнання. Легенда, вірші, ситуації для роздумів, ілюстрація Сонечка та промінці до нього. 
Хід уроку. 
I. Організація класу. 
Продзвенів дзвінок,- 
Починаємо урок. 
Усміхнімось всім довкола: 
Небу, сонцю, квітам, людям 
І тоді обов’язково 
День для нас привітним буде. 

II. Мотивація навчання, повідомлення теми, мети, задач уроку. 
Вчитель. Побажавши один одному добра, ми разом полинемо у прекрасний світ. У нас сьогодні незвичайна виховна година на тему: «Гляди не забудь, - людиною будь!» Нехай вона усім принесе задоволення, а розпочнемо ми її прекрасними рядками вірша. 

III. Робота над темою уроку. 

Вчитель. Людина починається з добра, 
Із ласки і великої любові 
Із батьківської хати і двора, 
З поваги, що звучить у кожнім слові. 
1-й учень. Людина починається з добра, 
Із світла, що серця переповняє, 
Ця істина, як світ така стара, 
А й досі на добро нас надихає. 

2-й учень. Людина починається з добра, 
З уміння співчувати, захистити – 
Це зрозуміти всім давно пора, 
Бо ми прийшли у Світ добро творити. 

Вчитель. Від рідної хати дитину 
Веде у широкий світ 
Ота єдина стежина, 
Що дарує красу і цвіт. 
Іди по тій стежці дитино, 
Даруй любов і тепло, 
І пам’ятай, ти – людина! 
Вчись, думай, твори добро. 

(Ознайомлення з легендою). 
Вчитель. За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини янгола охоронця. Уві сні янгол цілує дитину тричі: в чоло – аби вона зростала розумною; в личко – щоб була красивою; в груди – аби здоров’я, любов і доброта вселилися в її тіло, серце та душу. 
(Обговорення легенди). 

Вчитель. Що необхідно для того, щоб жити з усіма в мирі і злагоді, щоб не докоряло сумління, не мучила совість? 
Кожна людина повинна прагнути стати чесною і порядною. Повинна боротися з лінощами, брехливістю, відкинути заздрість. 
Гарна людина, справжня людина – то сонечко, яке зігріває все довкола своїми лагідними промінцями, своїм гарячим серденьком. Ви ще зовсім малі, але сонце в вас може бути дуже велике. 
3-й учень. Не говори про доброту, 
Коли ти нею сам не сяєш, 
Коли у радощах витаєш, 
Забувши про чужу біду. 
4-й учень. Бо доброта – не тільки те, 
Що обіймає добре слово, 
В цім почутті така основа, 
Яка з глибин душі росте. 
5-й учень. Коли її не маєш ти, 
То раниш людяне в людині. 
Немає вищої святині, 
Ніж чисте слово доброти. 
Вчитель. Доброта і милосердя потрібні людям повсякчас. Навіть тоді, коли немає біди, вони, як два крила, на яких тримається людство. Важко уявити, що люди страждають не тільки від того, що не щодня мають свіжий хліб, а й через те, що не чують вкрай необхідного «Добрий день». 
Кажімо більше добрих слів 
Знайомим, друзям і батькам. 
Нехай комусь тепліше стане 
Від зливи наших почуттів. 
Нехай тих слів солодкий мед 
Чиюсь загоїть рану. 
Чи можна бажати людині доброго дня зі злим виразом обличчя? 
У тлумачному словнику наведені такі пояснення: привітний – той, хто виявляє доброзичливість, привітність. 
Що означає бути привітним? (Міркування дітей) 

6-й учень. Навчаймося добра, 
Як вчаться мови діти, 
Щоб потім все життя 
Його творить святе 

7-й учень. Даруймо для людей 
Погожі дні весняні, 
Щоб щирим садом вік 
Святився небокрай. 

8-й учень. Щоби беріз пісні 
Лунали до нестями 
І повнились добром 
Наш дім і рідний край. 

Дидактична гра «Оцініть вчинок» 
Ситуація 1 
Діти гуляли і побачили гойдалку. Всім захотілося на ній погойдатися. Першою сіла Таня, а Валя почала її розгойдувати. Підійшов Вова. Він теж хоче гойдатися. 
- Що роблять дівчатка? (Одна тримає гойдалку, проганяє хлопчика. Він похнюпився) 
- Чи правильно роблять дівчатка? 
- Чи подобається хлопчику таке ставлення? 
- Як би ви вчинили на місці дівчаток? 
(Міркування дітей) 
Ситуація 2 
Зима. Дідусь йшов тротуаром, підковзнувся і впав. Петрик підійшов до дідуся, допоміг йому піднятися. 
- Чи вірно вчинив хлопчик? 
- Як би на його місці вчинили ви? 
- Чому? 
(Міркування дітей) 

Ситуація 3 
Олег і Вася запросили Катю покататися на санках. Катя боялася з’їжджати з гірки. Олег сказав, що це зовсім не страшно, і на підтвердження з’їхав сам. Катя сіла на санки. Але на середині гірки санки перекинулися, і дівчинка опинилися в снігу, сидить і плаче. Хлопчики пройшли повз неї. 
- Чи можна назвати їх чуйними? 
- Як би на їхньому місці вчинили ви? 
(Міркування дітей) 

IV. Підсумок уроку. 
Добігає кінця наша зустріч. Спасибі вам за роботу, за доброту, чуйність, порядність. 
- Погляньте на дошку, що ви на ній бачите? (Сонечко) 
- Але на ньому не вистачає тепла. Чому? 
- Вірно, бо воно без промінців. Отже візьміть кожен один із промінчиків на моєму столі і прикріпимо їх до сонечка, називаючи при цьому людську якість, вчинок, який би міг зігріти людську душу. 
(Діти виходять по черзі прикріплюють промінці і говорять слова, що характеризують порядну людину) 
- Як ви розумієте вислів: добра людина? 
- Чи важко творити добро? 
- А що підкаже завжди людині, як вчинити добре? (Її серце, її совість). 

Вчитель. Доброта з роками не старіє, 
Доброта від холоду зігріє, 
І якщо вона, як сонце світить, 
То радіють і дорослі й діти. 

Хочеться закінчити годину спілкування словами: «Поспішайте творити добро»

Автор: Ткаченко Валентина Василівна


Переглядів: 681 | Теги: людяність, Ткаченко В.В.

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar