Головна » Молодші класи » Виховні заходи

Друг – це означає другий я!

Мета: 
 поглибити у дітей поняття про дружбу; 
 навчити дітей цінувати дружбу та друзів, визначати у яких випадках людину можна назвати другом; 
 викликати у них прагнення бути справжніми друзями, виробляти у собі якості, які сприяють дружбі; 
Обладнання: ілюстрації до теми, прислів’я про дружбу, абетка дружби, оберемок – символ дружби, закони справжньої дружби. 
Хід заходу 
І.Організація класу до роботи. 
Сідайте, діти, в гурті 
Зустрілися ми знову! 
Сьогодні поведемо 
Цікаву розмову. 
ІІ. Повідомлення теми та мети заходу. 
Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств,яке може мати людина. Яке саме це багатство, вам допоможуть дізнатися слова записані на дошці. 
(На дошці записано слова: розуміння, співчуття, порада, радість, підтримка, допомога) 
- Як ви думаєте про що ми поговоримо? 
Ми поговоримо про дружбу, навчимося визначати яка повинна бути справжня дружба, у яких випадках людину можна назвати другом. 
ІІІ. Вступне слово вчителя. 
Послухайте уважно віршик. 
Дружба, дружба над усе. 
Дружба радість нам несе. 
Дружба всім нам дорога. 
Дружба жити допомога. 
Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі, спільності інтересів, смаків, поглядів. 
- Діти, а як ви самі розумієте значення слова «дружба»? (відповіді дітей) 
ІV. Основна частина. 
1. Складання асоціативного куща. 
Ви всі маєте друзів, вам разом весело і цікаво. 
- Яким на вашу думку повинен бути справжній друг?( складання асоціативного куща «Справжній друг») 
- Якого б ви не хотіли мати друга?( відповіді дітей) 
2. Розгляд і обговорення педагогічних ситуацій. 
Діти, ви всі знаєте, що друзі допомагають один одному у навчанні, вони проводять разом багато часу, відпочивають разом, але друзі також і сваряться. 
Зараз ми розглянемо і проаналізуємо декілька ситуацій за яких друзі посварились. 
1СИТУАЦІЯ 
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений пояснень: хто і коли це зробив? 
Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати, тому що не хочу, щоб мій друг постраждав. Я сам її вимию.» 
- Діти, скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який розмалював парту? 
- Хто має вимити парту? 
2СИТУАЦІЯ 
До Сергія додому прийшов його друг Вова, і запропонував йому піти пограти в футбол на дворі. Але Сергію потрібно було готуватися до контрольної роботи, і він відмовив йому. За це Вова на нього образився. 
- Як би ви вчинили в цій ситуації? 
- Як ви вважаєте, хто був правий Сергій чи Вова? Чому? 
3. Бесіда про справжніх друзів. 
Характерно, що справжніх друзів у людини звичайно мало. Багато друзів тільки у того, хто користується друзями з міркувань власної вигоди: чим більше друзів, тим більше вигоди. Такі «друзі» здебільшого тимчасові. Справжніх друзів пов’язує велика повага один до одного, розуміння , взаємодопомога. 
- Як ви вважаєте, чи може бути у людини багато друзів? Чи будуть ці друзі справжніми? 
4. Гра «Закінчи прислів’я». 
Про дружбу написано багато прислів’їв, віршів, казок. Зараз ми пограємо в гру, яка має назву «Закінчи прислів’я». 
Умови гри: на картках написані прислів’я, вони поділені на дві колонки. Початок кожного прислів’я записаний зліва, а продовження (закінчення) прислів’я - справа. Вам необхідно з’єднати стрілкою початок прислів’я і його правильне закінчення. 

Людина без друга …. велика туга 
Як будемо у дружбі жити… як дерево без коріння 
Без вірного друга… найбільший скарб 
Нових друзів наживай старих не забувай 
Дружба -… нас нікому не зломить 

5. Створення законів дружби. 
Кожна країна має свої закони, наша школа теж має певні закони, правила. Так само і справжня дружба має свої закони, які потрібно не тільки знати, а й дотримуватись. 
- Як ви думаєте , навіщо потрібні взагалі ці закони дружби? (відповіді дітей) 
Закони: ( зачитую) 
 Завжди прислухатися один до одного 
 Не обманювати один одного 
 Завжди чинити по справедливості 
 Не залишати один одного у біді 
 Допомагати один одному 
- Як ви думаєте, можливо якісь закони зайві або непотрібні? 
- Які б закони ви хотіли ще додати? 
6. Казка «Батьківський заповіт». 
А тепер, діти, давайте послухаємо казку «Батьківський заповіт». 
У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову поросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте» 
Хай і наш оберемок гілочок стане символом єдності нашого класу, символом дружби. 
- Ви згодні з тим, що якщо у тебе багато вірних друзів, то ви всі негаразди разом легко здолаєте? 
7. Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен». 
Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен». 
Умови гри: Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви один раз плескаєте в долоні, а якщо ні , то нічого не робите. 
 Обманювати своїх друзів 
 Не брехати друзям 
 Говорити брехню поза очі 
 Допомагати друзям у складних ситуаціях 
 Підтримувати один одного 
 Насміхатися над друзями 
 Не залишати друзів у біді 
 Заступатися за друзів 
 Говорити друзям правду 
 Ображати друзів 
 Піклуватися про друзів 
V.Підсумок заходу. 
1.Гра «Мікрофон». 
Умови гри: я буду зачитувати вам речення з вірша, ви повинні доповнити останнє слово в кожному реченні. Доповнювати буде той, хто отримає мікрофон. 
Навіщо людині потрібен друг? 
Чи повинні друзі сваритись , 
Щоб могли ми гарно жити, 
Треба вчитися... (дружити). 
А не кидатись словами, 
Щоб не стати ... (ворогами). 
І запам’ятай собі — 
З другом легше у... (журбі). 
Друг нас виручити може, 
У біді він ... (допоможе). 
А як пісня, жарт чи сміх — 
Радість ділиться на... (всіх). 
Друг нас може захистити 
Може з класом ... (помирити). 
Друг не стане кепкувати 
І на людях нас... (повчати). 
А як сварять всі навкруг — 
Йде на захист справжній... (друг). 
І ніколи не забудь! 
Й ти для друга — вірним... (будь)! 
Й ще одне запам’ятай: 
Друзів ти... (не забувай)! 
Знай, моя дитино мила, 
Дружба — це велика... (сила)!


Переглядів: 67 | Теги: Дружба

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar