Головна » Молодші класи » Українська мова

Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово»

Хід  уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності.

 - читання учнями віршів:  

Мов багато є на світі –

 Всі вони, неначе квіти.

 Кожна квітка запашна,

 Якщо сонце п’є сповна,

 І народи  процвітають,

 Коли квіти ці плекають.

Українська мова,

Мова мами й тата!

 Мова мами й тата,

Дідуся й бабусі,

Знаю її добре,

Ще краще навчуся!

 

ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

-         Сьогодні у нас останній урок з теми «Дієслово». І проведемо ми його не зовсім звично. Ми помандруємо в  уявну  подорож   морем, яке називається  «Дієслово».

Ця подорож допоможе нам повторити й узагальнити знання з теми, а також підготуватися до  перевірної роботи . (слайди)

 

ІІІ.  Перевірка домашнього завдання.

-         Пропуском на наш  урок буде виконане домашнє завдання. (якщо завдання з якоїсь причини не виконане, то учні дають додаткові питання по темі домашнього завдання)                 (слайди)

 Вправа 151 :  взаємоперевірка  (учні обмінюються зошитами),

       -  Що потрібно пам’ятати про написання  і вимову дієслів на – ся, - сь?

 

-         Ну, що? Відправляємось ?  (вчитель вивішує карту)

 

ІV. Закріплення та систематизація  знань.

1.      Наша карта потребує  відновлення. Ми з вами відновити карту, відповідаючи на запитання ( пазли )

 ( у кожного учня   на парті є шматки - відповіді, вибирають потрібну)

·         Дієслово називає ………(дію предмета)

·         Відповідає на питання …..( що робить, що робили, що буде робити)

·         Дієслово змінюється за ….(часами)

·         Всі дієслова можна розділити на 2 види …(доконаного та  недоконаного)

·         Уть, ють – це пов’язано  з …………. (дієвідмінами)

·         Дієслова які закінчуються на ти,ть  –  це……….(неозначена форма)

 

2.      Ну ось і перша  наша  зупинка. Це острів  « Повторення. ». Прислухайтесь. Чуєте стукіт? Щоб дізнатися, що це за стукіт, скористайтеся текстом на парті.

-         Прочитайте текст.                         У  лісі.

 Тропічний   ліс одягся у срібний туман. Непорушно стоять високі пальми. Прийшли з села туземці  і закипіла робота. Дзвінко лунають удари сокир. Падають високі дерева на землю. Швидко працюють чоловіки. Вони заготовляють будівельний    матеріал. У їхньому селищі буде школа.

 

-         Яким   членом реченням    є дієслово?

-         Знайдіть речення, яке відповідає  схемі. ( схема зображена на слайдах) .

-         Ви гарно справилися   із  завданням і тому попливемо далі.    (слайди)

 

3.      Наступна наша зупинка  Море  кмітливості. Знайдіть закономірності  у групах, заповніть пропуски.

Читати      –   читав  –   читає        -  …………

………      -     спав    -   спить        – спатиме

Доганяти -  ……….  -    доганяє   -  доганятиме

………… -  зловив    -    ловить    -  зловить  

 

-         Як можна назвати  слова у першій колонці? 

-         Чому   неозначена   форма   так  називається?

-         Знайдіть дієслово доконаного виду.

 

4.      Робота з підручником.

Продовжуємо нашу подорож.  Знову перед нами безмежне море.  . Візьміть в руки уяві підзорні  труби.  Подивіться в далину. Нічого  крім води  і хвиль  не водно в далині. Саме в такі хвилини моряки згадують свою рідну землю, свій рідний край.   Щоб бути ближче до рідної  землі, давайте  попрацюємо з підручником. 

·        Вправа № 153..

-         Прочитайте вірш. 

-         Випишіть дієслова.

-         Зверху запишіть дієвідміну

-         Як визначити дієвідміну?.

 

5.      Фізкультхвилинка.

 Щось ви засумували, згадуючи рідну домівку. Пропоную  трошки повеселитися. Танець «Яблочко»

Відпочили і помандруємо далі.

 

·        Вправа  № 154.

-         Прочитати.

-         Знайти незвичайні речення.

-         Записати ці речення.

-         Охарактеризувати.

-         Розібрати  1 дієслово як частину мови ( впр.153 ІІ)

 

6.      Гра «Встав букву». Знову перед нами безмежне море. Увага! Увага! По правому борту рифи. Щоб відшукати дорогу серед підводних скель, потрібно вставити  пропущенні букви.

Сі (є-ї)ш,    їд( е-и )мо ,    бач (и-е) те, одяга ( є-ї)мось,  поміт(и-е),  поласу(є-ї)мо,   вирост (и-е )ш,  перемож (и-е) мо,     здобуд (и-е) ш.

-         Що потрібно визначити, щоб вставити пропущенні букви?

-         Виконання вправи на дошці.

V. Домашнє завдання.

Вправа 155.

 

VІ. Підсумок уроку.

 

1.           Яку тему повторювали?

-         Навіщо повторювали тему «Дієслово» ?

-         Задайте питання по темі один одному:

 

2.      Зберіть і прочитайте речення. ((слайди)

                                У  лісі.

         Тропічний    ліс   одягся   у   срібний   туман.   Непорушно  стоять  високі пальми.   Прийшли  з  села  туземці   і  закипіла   робота.  Дзвінко    лунають удари   сокир.   Падають  високі   дерева   на   землю.  Швидко     працюють чоловіки.   Вони   заготовляють   будівельний      матеріал.   У їхньому селищі буде школа.

 

                                     У  лісі.

         Тропічний    ліс   одягся   у   срібний   туман.   Непорушно  стоять  високі пальми.   Прийшли  з  села  туземці   і  закипіла   робота.  Дзвінко    лунають удари   сокир.   Падають  високі   дерева   на   землю.  Швидко     працюють чоловіки.   Вони   заготовляють   будівельний      матеріал.   У їхньому селищі буде школа.

 

                             У  лісі.

         Тропічний    ліс   одягся   у   срібний   туман.   Непорушно  стоять  високі пальми.   Прийшли  з  села  туземці   і  закипіла   робота.  Дзвінко    лунають удари   сокир.   Падають  високі   дерева   на   землю.  Швидко     працюють чоловіки.   Вони   заготовляють   будівельний      матеріал.   У їхньому селищі буде школа.

 

                              У  лісі.

         Тропічний    ліс   одягся   у   срібний   туман.   Непорушно  стоять  високі пальми.   Прийшли  з  села  туземці   і  закипіла   робота.  Дзвінко    лунають удари   сокир.   Падають  високі   дерева   на   землю.  Швидко     працюють чоловіки.   Вони   заготовляють   будівельний      матеріал.   У їхньому селищі буде школа.

 

                               У  лісі.

         Тропічний    ліс   одягся   у   срібний   туман.   Непорушно  стоять  високі пальми.   Прийшли  з  села  туземці   і  закипіла   робота.  Дзвінко    лунають удари   сокир.   Падають  високі   дерева   на   землю.  Швидко     працюють чоловіки.   Вони   заготовляють   будівельний      матеріал.   У їхньому селищі буде школа.

 

                            У  лісі.

         Тропічний    ліс   одягся   у   срібний   туман.   Непорушно  стоять  високі пальми.   Прийшли  з  села  туземці   і  закипіла   робота.  Дзвінко    лунають удари   сокир.   Падають  високі   дерева   на   землю.  Швидко     працюють чоловіки.   Вони   заготовляють   будівельний      матеріал.   У їхньому селищі буде школа.

 

                                      У  лісі.

         Тропічний    ліс   одягся   у   срібний   туман.   Непорушно  стоять  високі пальми.   Прийшли  з  села  туземці   і  закипіла   робота.  Дзвінко    лунають удари   сокир.   Падають  високі   дерева   на   землю.  Швидко     працюють чоловіки.   Вони   заготовляють   будівельний      матеріал.   У їхньому селищі буде школа.

 

 

Автор: Проскурович І.П.


Переглядів: 117 | Теги: Дієслово, Проскурович І.П.

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar