Головна » Молодші класи » Сценарії свят

Вчимося бути добрими людьми (урок-свято для учнів 1-го класу)

Мета: ознайомити учнів із сутністю понять «добро», «доброта»; учити дітей цінувати добро; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей, формулювати оціночні судження; розвивати вміння та навички підтримання міжособистісної злагоди, а також вміння, які допомагають запобігати виникненню конфліктів чи мирному їх урегулюванню; виховувати любов і повагу один до одного, бажання творити добро.

Обладнання: надруковані вислови про добро, клубочок ниток, уривок з мультиплікаційного фільму «День народження кота Леопольда», сигнальні картки червоного та зеленого кольорів, ілюстрації казкових персонажів, стікери.

Хід уроку

І.   Організаційний момент

  1. Вправа «Долоньки».

Завдання: потрібно доторкнутись долоньками один одного та щиро посміхнутись, даруючи гарний настрій і «тепло свого серця». При цьому слід промовляти рядки вірша:

Сонце встало із-за гаю - Промінцями росу сушить.

Я здоров’я вам бажаю І добра у ваші душі.

  1. Вправа «Павутинка дружби».

Завдання: діти повинні передавати клубочок ниток один одному, називаючи кілька позитивних якостей або даруючи комплімент.

  1.  Мотивація та оголошення теми і мети уроку
  2.  Перегляд уривку з мультиплікаційного фільму «День народження кота Леопольда» (акцентувати увагу на пісні «Добрим будь!»).
  3.  Який персонаж вам сподобався найбільше? Чому?
  4.  Якими якостями він володіє?
  5.  Чому він завжди перемагає?
  6.  Які висновки допомагає зробити персонаж мультиплікаційного фільму?
  7.  Вибір якостей для себе.

(На дошці - зображення хлопчика і дівчинки, а також стрічка, на якій надруковані якості людей. Учитель чи один з учнів зачитує написані на стрічці риси характеру, а інші з допомогою сигнальних карток «семафорять» про те, чи необхідна їм ця якість.)

Якості людини: мужність, благородство, відвертість, великодушність, відповідальність, вірність, делікатність, милосердя, співчутливість, добро, скромність, правдивість, працелюбність, порядність, добродійність, безсоромність, грубість, заздрість, підступність, зарозумілість, доброта, лицемірство, лихослів’я, брехливість.

  1.  Вправа «Мозковий штурм».

Завдання для дітей у групах: пояснити тлумачення слів «добро», «доброта».

Один учень з’ясовує тлумачення слів за словником.

  1.  Висновок: сьогодні на уроці ми познайомимось із такими важливими якостями, як добро та доброта. А також з’ясуємо, чому вони мають таке велике значення для нас, спробуємо зрозуміти, як дарувати добро іншим.
  2.  Новий матеріал, осмислення
  3. Слухання притчі про мудреця та метелика.

Багато років тому в одному місті жив дуже мудрий чоловік. До нього часто приходили люди за порадою. Кожному з них йому вдавалося дати дуже хорошу і правильну пораду. Слава про його мудрість рознеслася всюди. Одного дня його слава дійшла до ще одного чоловіка, який теж був мудрим і відомим в окрузі. Цей чоловік теж допомагав іншим людям. Йому подобалося те, що його вважають наймудрішим і прислухаються до його порад. І коли він дізнався, що є ще один мудрець, то став злитися на нього за те, що втрачає свою популярність. І став думати, як довести іншим людям, що насправді мудрішим є він. Довго він думав і вирішив: «Я візьму метелика, заховаю його між долонь, підійду на очах у всіх до мудреця і запитаю його: «Скажи, що в мене в руках?». Він, звичайно ж, великий мудрець, тому він здогадається і скаже: «У тебе в руках метелик». Тоді я його запитаю: «А який це метелик: живий чи мертвий?». І якщо він скаже, що метелик живий, тоді я легенько притисну його своїми долонями так, що коли я їх розкрию, то всі побачать, що тваринка мертва. А якщо мій супротивник скаже, що метелик мертвий, тоді я відпущу його і він полетить. І таким чином усі побачать, що мудрець виявився не правий». Так він і зробив. Узяв метелика, підійшов до мудреця і запитав його:

  •  Скажи, що у мене в руках?

Мудрець подивився і сказав:

  •  У тебе в руках метелик.

Тоді він запитав мудреця:

  •  Скажи, який він: живий чи мертвий?

Мудрець пильно подивився йому в очі, подумав і сказав:

  •  Все буде так, як ти захочеш.
  •  Обговорення.
  •  Як ви розумієте вислів: «Усе у твоїх руках?».
  •  Яку пораду ви дасте героям притчі?
  •  Який висновок ви зробили?
  •  Г ра «Казкова лікарня».

(На дошці - ілюстрації негативних персонажів із казок.)

Завдання для учнів: об’єднавшись у групи, указати негативну якість персонажа, казку, з якої персонаж завітав до лікарні, та запропонувати рекомендації для лікування.

Персонажі: Лисичка, Баба Яга, Змій Горинич, Вовчик-братик.

  1.  Дискусійна сітка.

Ми допомогли розібратися в ситуації іншим, допомогли їм, а як би ми вчинили самі? Як би ви вчинили, якщо вас образили? Вибачити чи дати здачі?

Яку якість вважаєте важливішою: «доброту» чи «справедливість»?

(Діти відповідають на питання з допомогою стікерів, які прикріплюють на дош ці біля обраного слова.)

Доброта                       Справедливість

  •  Давайте спрогнозуємо результати, наслідки кожного з виборів.
  •  Які висновки ви зробили?
  •  Чи змінив хтось свою думку щодо питання дискусійної сітки?
  •  Запропонуйте для розгляду інші ситуації, які траплялися з вами чи вашими друзями, коли ви були невпевнені, що зробили правильний вибір.

(Слухання та обговорення ситуацій.)

  1.  Гра «Збери прислів’я».

Перед вами конверти, у яких ви знайдете слова про добро. Ви повинні скласти з цих слів речення, а точніше прислів’я про добро.

^ Добрі діла тихо ходять, а злі, як дзвони дзвонять.

^ Від добра добра не шукають.

^ Хто людям добра бажає, той і собі має.

^ З добрим дружись, а злого й лихого стережись.

^ Без доброго діла немає доброго імені.

^ Роби добро, скільки можеш, і від того не занеможеш.

^ За добро добром і платять.

  1.  Рефлексія
  2.  Гра «Семафор доброти».

Дітям пропонуються твердження, ситуації, а вони повинні зреагувати на них підняттям картки: червоної, якщо вислів правильний, та чорної, якщо вислів хибний.

  •  Добрі хлопчики завжди смикають дівчат за волосся.
  •  Не можна ледарювати, коли всі працюють.
  •  «Дайте мені хлібину!», - звертається хлопчина в магазині до продавця.
  •  Мої черевики чистить мама.
  •  Якщо товариш запросив тебе на день народження, залиш подарунок удома. Він тобі і самому згодиться. У гостях ні з ким не розмовляй, тільки вибирай, що смачніше, та їж.
  •  Я поважаю батька свого і дуже люблю свою маму.
  •  Я ніколи нікому не заздрю.
  •  Дівчаткам дуже подобається, коли їх лупцюють та ставлять підніжки.
  •  Я завжди допомагаю старшим.
  •  Якщо твій товариш упав, покажи на нього пальцем, смійся голосно, щоб він бачив, що ти не засмучуєшся.
  •  «Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі», - сказала дівчинка бібліотекарю.
  •  Люби ближнього свого, як себе самого.
  •  Як хочеш, щоб з тобою чинили люди, так і ти вчиняй із ними.
  •  Творча робота.

Завдання: намалюйте добро.

  1.  Вправа «Я хочу стати кращим».

Завдання:  прикріпити  до дерева листочок, на  якому записано

(намальовано), яку добру справу я планую зробити сьогодні.

  1.  Підсумки уроку
  2.  Вправа «Мікрофон».
  3.  Я дізнався.
  4.  Я навчився.
  5.  Я зрозумів, що.
  6.  Слова вчителя.
  7.  Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим. І навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопочуття людини, її долі - засуджуються дорослими та однолітками.

Отже, будьте, діти, милосердними, говоріть теплі, щирі слова один одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне - у вашому серці!


Переглядів: 533 | Теги: людяність, моральні цінності

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar