Головна » Молодші класи » Сценарії свят

Як сім’я вмісті, так і душа на місті

Мета: цікаво та змістовно провести час відпочинку; поглиблювати знання дітей про сім’ю; виховувати шанобливе ставлення до батьків, до Батьківщини; виховувати любов і повагу до народних традицій. 

Під пісню “Родина» виходять 3 учня 
1 учень. Дня доброго вам, батьки! 
Щиро зустрічаємо 
І на святі на родиннім 
Вас усіх вітаємо. 

2 учень. Нехай над вами небо голубіє, 
Не знають втоми руки золоті, 
Нехай душа ніколи не старіє, 
І серце не втрачає доброти. 

3 учень. Нехай для вас не згасне сонце, Нехай не віють в душу холоди, Хай жито на столі і Бог на небі Вас завжди порятують від біди. 

Вчитель. Шановна, дорога родино! Так, так, я не помилився — саме родина. Тому що всі ми, присутні в цьому класі,— одна велика родина: і батьки, і діти, і вчителі. Ми родина з того самого дня, як пролунав для нас, ваших дітей і вихованців, перший дзвоник, з того часу, як ми вперше переступили шкільний поріг. Породичала нас усіх школа. Не дарма ж саме в школі ми сьогодні проводимо наше свято. Усе тепло своїх сердець, усю нашу щиру подяку ми вклали в підготовку до цього святкового дня. Сподіваємось, що наше сьогоднішнє свято дозволить вам гарно відпочити, забути про свої буденні клопоти та негаразди, провести приємні хвилини в спільному родинному колі та прийняти від нас слова подяки та шани за все, що ви робили, робите й робитимете для кожного з нас. 

Звучить пісня «Ой зелене жито, зелене» 
Виконують батьки 
Вчитель. У кожного з нас є своя родина. Це найдорожчі для нас люди, які люблять нас понад усе, допомагають нам у розв'язанні будь-яких проблем — і справою, і порадою, тому що ми для них теж найрідніші - це наші батьки. І ми їх також любимо понад усе, бо без них не уявляємо свого життя. Батько і мати — найрідніші та найближчі для кожного з нас люди, саме ці люди подарували нам життя, можливість дихати, любити, вчити іншими словами — можливість бути людьми та й взагалі бути на цьому світі. Саме ці люди першими навчили нас слухати, думати, розмовляй спілкуватися, любити й віддячувати. Саме для цих людей ми назавжди залишимося дітьми. Саме ці люди будь-якої миті прийдуть нам на допомогу. 
Сьогоднішній вечір ми присвячуємо вам, батьки й матусі, бабусі й дідусі. 

1-й учен ь 
На щиру розмову зібрались ми за. вами. Розмову сьогодні присвятим ми мамам, 
А ще— татусям, дідусям і бабусям, 
Братам і сестричкам. 

2-й учень 
Я всім вам вклонюся, Бо ви того варті! 

Всі 
Ми любимо вас! 
Це свято — сюрприз вам, 
Кохані, від нас. 
3-й учень 
Ми готували вам сюрприз Старанно і завзято. 
Спасибі вам за те, що ви прийшли 
На це родинне свято! 

4-йучень 
Спасибі вам за те, що ви 
Веселі і привітні! 
Спасибі вам зате, що ви... Ви просто є на світі. 

5-й учень 
Кохані наші, чарівні, 
Найкращі, найрідніші! 
Ми заспіваєм вам пісні 
І прочитаєм вірші. 
Виконується пісня «Рідна мати моя». 
діти співають разом з батьками 

Учитель. Мама! Чи є на світі слово прекрасніше й ніжніше? У матері добрій ласкаві руки, найвірніше, найчутливіше серце, воно ніколи не залишається байдужим до радощів і турбот дітей. Всі наші радощі і печалі, мрії і прагнення — разом із нею, все розуміє материнське серце. Мама — це той вогник добра, що вічно сяє для нас. 

6-й учень 
Ще в колисці немовля 
Слово мама промовля. 
Найдорожче в світі слово 
Так звучить у рідній мові: 

Мати, матінка, матуся 
Називаю тебе я, 
Рідна ненечко моя! 
Від усіх ти наймиліша, 
Матусенько мила. 
Щиро дякую тобі, 
Що мене зростила. 

7-й учень 
Чи є в світі що світліше 
Як мамині очі, - 
Що все зорять за дітками, 
Як вдень, так і вночі? 
Чи є в світі що щиріше, 
Як серденько мами, 
Яке б'ється для дитини 
Днями і ночами? 
Чи є в світі що дорожче, 
Як мама кохана, 
Що трудиться для дитини 
Від ночі до рана? 
8-й учень 
У тихім цвіті, у добрім літі 
Живи, ти, мамо, для нас у світі. 
Живеш ти радо, як тополинка, 
Живеш привітно, як та билинка. 
Душа у тебе — то море ласки. 
У тебе серце — то море казки. 
У тебе очі — то зорі наче. 
У тебе руки — то сни дитячі. 
Ніхто не рівня тобі у силі, 
Ніхто не рівня тобі у ділі. 

9-й учень 
Як дітям світло — ти найсвітліша, 
Як дітям грізно — ти найгрізніша, 
Як ми з тобою — нам чисте небо, 
Нам дуже хмарно, як ми без тебе. 
Ти найсвятіша нам добротою, 
Ти найдобріша нам добротою. 
Живеш ти, мамо, для нас у світі 
У добрім літі, у добрім цвіті. 
Живеш привітно, як та билинка, 
Живеш ти радо, як тополинка. 

10-й- учень 
Мамо, Матусенько, добра і мила, 
Сутність земного буття, 
Ти немовлям мене ніжно сповила 

І понесла в майбуття. 
І коли я ще лежала в колисці 
І безпорадна була, 
Ти ж, моя нене, ні хвильки на місці 
Перепочить не могла. 
Кроки найперші я разом з тобою 
З острахом тихо пройшла, 
Мови грайливої і чарівної 
Вчилася все і росла. 

11-й учень 
Ранком мене проводжала до школи, 
Нишком втирала сльозу. 
В скрутний момент не лишала ніколи 
І відвертала грозу. 
Ти свою доньку завжди розумієш, 
Ніби я - частка твоя. 
Горе зцілиш і в обіймах зігрієш 
Мене, найліпша моя. 
Люба матусю, нехай же у тебе 
Буде щасливим життя! 
А над тобою — безхмарнеє небо, 
В серці тепла відчуття. 

Виконується пісня «Тато може» 
Учитель. Батько, тато... Суворий, вимогливий, а його любов до дітей стримана і врівноважена. Недарма кажуть, що дитину потрібно любити так, щоб вона цього не знала. Саме такою і повинна бути батьківська любов. Батько має в сім'ї незаперечний авторитет. Він уособлюється як захисник, годувальник. Одначе бать¬ків приклад, батькове слово завжди були законом. 

12-й-учень 
Кажуть, я мала вередувала, Плакала частенько — і дарма, На руках у тата засинала 
І вночі татусь мороку добру мав. 

13-йучень 
Як хворів я, мама наді-мною Примовляла тихо: «Боже мій», 
А татусь холодною водою 
Обтирав мене, щоб я не був слабий. 

1 4-й учень 
У неділю тато прибирає, 
Добре знає діло він своє— 
Миє все, підлогу натирає — 
Вихідний матусі втомленій дає. 

15-й учень 
А як свято радісне стрічаєм, 
Цілий день разом проведемо 
Спортом ми займаємось, гуляєм, 
Або в гості до бабусі ідемо. 

16-й учень 
Діти мріють, ласкою зігріті, 
Щоб ніколи не-було біди, 
Щоб були рідніші в цілім світі 
Тато й мама з нами поруч назавжди. - 

17-й учень 
Дорогі татусі! 
Хай життєві дороги нелегкі, 
І тривоги чекають 
На всіх перехрестях й стежках, 
Та курличугь весною 
Так радісно вірні лелеки, 
Бо надії і мрії ступають 
На пройдений шлях. 

18-й учень 
Хай же ваші думки 
Полетять беззупинно у роки, 
І хай будуть легкі, 
Наче цвіту п'янкий аромат. 
В добрі звершення слід 
Хай летять ваші впевнені кроки, 
А удачі й здобутки 
До дітей повертають назад. 

19- й. у ч е н ь 
Батько розуму навчає, Мати приголубить... Ніхто мене так на світі, Як вони, не любить! 
Дай же Боже, щоб я виріс, 
В школі гарно вчився, 
Щоб я батькові і неньці Добре відплатився! 
Діти вклоняються батькам. 
Виконується пісня «Бабушки-старушки». 

Учитель. Діти! А про кого ці слова? 
Вона трохи старша за маму роками, і з ясними очима, від яких сонячними І промінчиками розбігаються дрібні і зморшки, з голосом ніжним, як вор- кування сивої голубки, з натрудженими руками, що все вміють робити, і таким щедрим на любов серцем. Вона знає безліч найцікавіших казок, вміє пекти найсмачніші пиріжки, завжди прийде на допомогу, захистить і приголубить. Хто заміняє маму, поки вона на роботі або у відряджені? Звісно, бабуся! 

20-йучень 
Бабусю моя дорогенька, 
Матусю моєї матусі, 
Присядь біля мене близенько. 
Я ніжно отак пригорнуся, 
Накину тобі я на плечі 
Хустину тепленьку пухову 
Як гарно з тобою малечі! 
Бабусю, завжди будь здорова! 

21-й учень 
На руки твої подивлюся, 
Що ніжно голівку ласкали, 
Ці руки невтомні і ніжні 
В колисці мене колихали. 
Вони ще моторні і вправні, 
Все вміють ці руки робити, 
Хустиночки вишити гарні, 
Сніданки й обіди варити. 

22-й учень 
Добрий день бабусю, дорога моя! 
Це для тебе сонечко лагідно сія. 
Ласкою повняться рученьки твої, 
Я люблю твій голос — теплий, дорогий. 

2 3-й учень 
В нім землі моєї срібні голоси, 
Дружби і любові, ласки і краси. 
Назбираю в лісі квітів — сон-трави — 
Дорога бабусю, літ за сто живи! 
У моєму серці слід твоїх пісень 
І кажу «Добридень», «Добрий тобі день!» 

Звучить пісня «Бабушки-старушки». 

Учитель. Нелегкий життєвий шлях бабуся долала не сама. її опорою, 
допомогою та підтримкою завжди і в усьому (чи то дітей ростити, чи онуків 
няньчити) був дідусь. Він, сивочолий і поважний, мовчазний і розумний, завжди підставляв своє міцне плече у скрутну хвилину... 

24- й учень 
Мій сивий, лагідний дідусю, 
Я до землі тобі вклонюся 
За теплоту твою і ласку, 
За мудре слово, гарну казку. 

25-й учень 
Ти вчив нас, як на світі жить, 
Як один одного любить, 
І твій розумний заповіт 
Я пам'ятатиму повік! 

26-й учень 
Дорогі дідусі! 
Нам потрібні сьогодні і завтра Ваша сила і честь, 
Ваші повні наснага серця. 
Хай незгасне ніколи 
В мудрих помислах дідова ласка, 
Із якою в житті ми ідемо 
До самого кінця! 

Учитель. Кожна мати, кожен батько, бабуся і дідусь вчать своїх дітей і онуків любити рідний край - місце, де народилися, вчать також любити рідну хату. 

27-й у ч е нь 
Не скупіться на теплі слова, 
Бо у світі так мало тепла — Лиш від рідної хати 
Та від лагідних рук мами й тата. 

28-й учень 
Коли зміцніють крила, щоб літати, 
Не забувай про рідних маму й тата, 
Та встигай добре слово їм сказати, 
Допоки ти живеш у рідній хаті. 

Казка про Білокосу матір та Чорнокосу матір. 
Учитель. Живе у народі хвилююча бувальщина про материнську любов. 
У маленькій лікарні на околиці великого міста перебували дві матері Чорнокоса і Білокоса. Вони народили синів того самого дня. Обидві матері були щасливі. Вони мріяли про майбутнє своїх синів. 
—Я хочу, щоб мій син став видатною людиною,— казала Білокоса мати. 
— Музикантом або письменником, відомим в усьому світі. Або інженером космічних Кораблів. 
—А я хочу, щоб мій син став доброю людиною,— мовила Чорнокоса мати,— Щоб ніколи не забував матері й рідної домівки, любив Батьківщину і ненавидів ворогів. 
Щодня до молодих матерів приносили дітей: затамувавши подих, дивилися вони на личка своїх синів. А в очах їхніх сяяли щастя, подив і розчулення. 
Минуло тридцять років. До тієї самої лікарні знову потрапили дві жінки — Чорнокоса і Білокоса. В їхніх косах уже сріблилася сивина, але жінки були все такими ж гарними. їх обох поклали до однієї палати лікувати хворе серце. Жінки впізнали одна одну, розговорилися. 
—Ким же став твій син? — спитала нарешті Чорнокоса мати. 
—Видатним музикантом,— з гордістю відповіла Білокоса.— Він тепер диригує оркестром, виступає у найбільшому театрі, виїжджає за кордон.— І назвала ім'я сина.—А твій ким став? — спитала Білокоса. 
—Хліборобом. Механізатором. Син мій оре землю і сіє хліб, збирає врожай. Живемо ми в селі, у сина двоє дітей... 
—А проте, щастя тебе обминуло,— сказала Білокоса.— Твій син став простою, нікому не відомою людиною. Таких мільйони. 
І дня не минуло, а до Чорнокосої матері приїхав із села син. В очах неньки світилася радість, здавалося, вона в цю мить забула про увесь свій біль. 
—Видужуйте, мамо,— сказав син і на прощання поцілував її. А до Білокосої матері ніхто не прийшов. 
— У сина зараз концерт... Якби не концерт, він обов'язково прийшов би,— задумливо мовила Білокоса. 
—Надвечір другого дня до Чорнокосої матері знов приїхав син-хлібороб. Привіз бджолиного меду, паляницю, яблук. Від щастя обличчя в Чорнокосої матері освітилося і зморшки розправилися. До Білокосої матері так ніхто і не прийшов. Увечері жінки лежали мовчки. Чорнокоса посміхалася, а Білокоса стиха зітхала, боячись, щоб її зітхань не почула сусідка. Так повторилося і втретє, і вчетверте. Минув місяць, до Білокосої матері так ніхто і не прийшов. Лікар сказав Чорнокосій матері: «Тепер ви зовсім здорові». А Білокосій тихо мовив: «Вам ще треба полежати. Ви теж одужаєте». Говорячи це, лікар чомусь дивився вбік. За Чорнокосою матір'ю приїхав син. Він привіз букет великих червоних троянд. Прощаючись із Чорнокосою матір'ю, Білокоса попросила побути з нею кілька хвилин наодинці. Коли з палати всі вийшли, Білокоса мати зі сльозами на очах запитала: 
— Скажи, люба, як ти виховала такого сина? Ти щаслива, а я...— і вона заплакала. 
Ми розлучаємося, і ніколи більше не побачимося,— сказала Чорнокоса.— 
Тому я скажу тобі всю правду. Син, якого я народила того щасливого дня багато років тому, помер... Помер, коли йому не було ще й року... А це не кровний мій син, але рідний! Я всиновила його трирічним хлопчиком. Проте, я для нього — рідна мати. Ти це бачила на власні очі. Я щаслива. А ти нещасна людина, і * глибоко співчуваю тобі. Якби ти знала, як я переживала всі ці дні за тебе. Вийдеш з лікарні, піди до сина і скажи: його бездушність повернеться проти нього. Як він ставиться до матері, так і його діти ставитимуться до нього. Байдужість до батька й матері не прощається. 

Учитель. Наше свято добігає кінця. Пам'ятайте, любі діти, що сім'я і родина — це основа всього людського життя. 

29-й учень 
Вклоняємось всім вам доземно, 
Як батьківській хаті з далеких доріг, Як хлібу, що матінка чемно 
Кладе на вкраїнський рушник. 

30-й учень 
Бо ж нашому роду нема переводу! Хай пісня єднає коріння святі! 
Дай Боже нам віру і братнюю згоду На довгії роки, на вічні віки. 

Учитель 
Хай Бог оберігає вас від злого, 
Хай світить сонце і колосяться жита! Будьте завжди щасливі і здорові 
На многії і многії віка! 

Виконання дітьми пісні «Для мам і тат» 

Далі йде розважальна програма для батьків та дітей 

«Матрьошки готові» 
Дві команди по 5 чоловік: команда батьків і команда дітей. У кожного в руках хустинка. Починає зав'язувати останній гравець тому, хто стоїть попереду, а перший біжить зав'язувати останньому гравцю. Коли останній буде у хустинці, команда повертається і голосно вигукує слова: «Матрьошки готові». Умови гри: не дивитись на перед, коли зав'язуєш хустку, а той, кому в'яжуть, руками не поправляє. 

Мама з закритими очима повинна нагодувати дитину йогуртом. 

Колись ваші батьки були дітьми і теж ходили до школи. Проведемо уроки для батьків і дітей. Для цього нам потрібно дві команди: перша команда - тата та дівчатка, друга команда - мами й хлопчики. Виберіть собі капітана. 
Конкурс « Я допомагаю мамі» Учасники діти. В ньому ми визначимо того, хто дійсно допомагає мамі й татові. 
1. Розповісти, як зварити борщ. ( В руках у дітей карточки, на яких перераховано продукти, які необхідні для приготування борщу, а також і зайві) 
2. Розповісти, як спекти пиріг. 
3. Заплести косичку сестричці (за 1 хв.) 
4. Нагодувати сестричку (за 1хв.) 

Конкурс для тат і синів. їм треба показати, як вони вміють чистити картоплю. Беруть участь дві команди - по три тата і три сина. При оцінюванні враховувати не тільки швидкість, але й кількість картоплин та відходів.) Молодці, татусі! Молодці, синочки! 

Конкурс для мам та доньок. Мами сидять на стільцях із зав'язаними очима, мимо проходять доньки. Мама повинна впізнати свою доньку по руці й навпаки. 

Перший урок - урок малювання. Всі присутні повинні намалювати портрет 
своєї сім'ї - син або донька малює своїх батьків, батьки малюють своїх 
дітей. 
Урок російської мови. Кожній команді дають планшети з написаними на них буквами: грмотиматематигеспе. Ведучі називають слова, які можна скласти із цих букв. Учасники гри роблять крок вперед і складають слово. 


Молодці, тата, мами! Молодці, мої маленькі друзі! А зараз проведемо контрольну роботу з математики. Команди отримують листочки із завданнями. 
Тепер ми дізнаємось, чия команда у нас сама начитана. Кожна команда 
отримує конверт з карточкою, на якій 4 питання: 
- загадка, 
- на знання, 
- у відповіді гумор, 
- тест на логічність та мислення. 
1 група питань 
1. В одну дірку ввійшов, а в три вийшов. Здається, що вийшов, а насправді ввійшов (Майка, сорочка) 
2. На чужій спині їдемо, самі багаж веземо. (Рюкзак, сідло) 
3. Коли він треба, його викидають, коли не треба, піднімають. (Якір) 
4. Сидить на ложці, звісивши ножки. (Лапша) 
2 група питань 
І.Як називають себе жителі Архангельська і Курська? (Архангелогородці, куряни) 
2.Які ноги у жирафа довші - передні чи задні? (Однакові) 
3. Який об'єкт не збільшує збільшене скло? (Кут) 
4. Звідкіль родом сибірська кішка? (3 Південної Азії) 
3 група питань 
І.Яких каменів не буває у морі? (Сухих) 
2. Назвіть п'ять днів підряд, не називаючи ні чисел, ні днів тижня. ( Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра). 
3. Де на землі сама довга доба? (Кругом 24 год.) 
4. У якому році люди їдять більше звичайного? (У високосному) 

4 група питань 
Знайти зайве слово у ряді і пояснити, чому воно зайве. І.Кішка, куриця, собака, рись, гуска. (Рись) 
2. Дон, Ніл, Дунай, Волга, Рейн. (Ніл) 
3. Гітара, балалайка, труба, арфа, скрипка. (Труба) 
4. Шолохов, Шостакович, Бетховен, Корольов. (Бетховен) 
Конкурс « Бабусі за партою» 
1. Що русалочка має замість ніг? 
2. Овоч, від якого плачуть. 
3. Головна пісня держави. 
4. Як називається найвідоміша збірка творів Т. Г. Шевченка? 
5. Дівчина із мультфільму «Буратіно». 
6. Друг Вінні-Пуха. 
7. Мерзла вода. 
8. Столиця України. 
9. Про кого ці рядочки «За три копи куплена...» 
10. Хто найкращий друг Чебурашки? 
11 .Друга матір для учня. 
12.Дитина, яка навчається в школі. 

Змагання «Будь спритним». (Виходять по три учні з класу. Біг під музику навколо шишок). 
Змагання «Перетягування канату». (По три учні з кожної сторони). (Пісня «Два веселих гуся»).


Переглядів: 578 | Теги: Родина

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar