Головна » Молодші класи » Основи здоров'я

Твоя батьківщина і здоров’я - 2

Мета: продовжувати знайомити дітей із лікарськими рослинами України та малої батьківщини; розкрити значення впливу деяких лікарських рослин на здоров’я людини; виховувати бажання берегти природу рідного краю.

Очікувані результати: учні повинні знати про вплив лікарських рослин України на стан здоров’я людини; учні повинні вміти розрізняти відомі лікарські рослини України та малої батьківщини за зовнішнім виглядом і за корисними властивостями, їм притаманними.

Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, сюжетні малюнки, плакати.

Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.

1. Організаційний момент

2. Перевірка виконання домашнього завдання

2.1.  Індивідуальне опитування. Робота з картками.

2.2.  Фронтальне опитування.

— Які лікарські рослини ви знаєте?

— Назвіть лікарські рослини, які ростуть у вашій місцевості.

3. Актуалізація опорних знань учнів

Робота в групах. Конкурс загадок.

Завдання: клас ділиться на групи. Треба відгадати загадки, записати відгадки на аркушах і розказати про лікарські властивості цих рослин.

•   З молоком, а не корова, літає, а не соловей.

    (Кульбаба.)

•   Стоїть, колихається,
Червоною голівкою величається,
А як торкнеш,
То зойкнеш.

    (Будяк.)

•   Білі горошини на зеленій стеблині.

    (Конвалія.)

•   Гарне дерево, міцне,
Листя різьблене, рясне,
А на гілочках крислатих
Буде жолудів багато.

    (Дуб.)

•   Весною росте,

    Влітку цвіте,
Восени осипається,
Зимою відсипається.
Лікує від хрипу,

    Кашлю та грипу.

    (Липа.)

4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку

Мотиваційна бесіда.

— Чи пили ви колись липовий чай? березовий сік?

— Чи знаєте ви, чим вони корисні?

5. Узагальнення та закріплення знань

5.1.  Робота з підручником (с. 30—31).

а) Розгляд та аналіз малюнків.

б) Читання й обговорення тексту підручника.

в) Відповіді на запитання.

5.2.  Робота в зошиті.

5.3.  Оздоровча хвилинка.

6. Закріплення вивченого матеріалу

6.1.  Вікторина «Лікарські дерева України».

1) Який кущ є символом українського народу і водночас лікарською рослиною? (Калина.)

2) Яке дерево-лікар дало назву літньому місяцеві? (Липа.)

3) Яке дерево є символом України та оберегом рідного дому? (Верба.)

4) Яке білокоре дерево раніше за інші розпочинає весняний сокорух? (Береза.)

5) Яке дерево з лікувальними властивостями має плоди, схожі на гриби? (Дуб.)

6.2. Літературна хвилинка.

Завдання: прочитати й обговорити зміст вірша.

* * *

Ліс — багатство, слава краю.
Він могутній, він живий.
Він од посух заступає
Лан широкий степовий…
Ліс — то сила для людини,
Ліс — окраса всіх країн…
Ліс безсмертний!
Але ж люди берегти повинні ліс!

(За Т. Масенко)

7. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна гра «Мікрофон».

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про свою батьківщину та здоров’я.

— Які ж сприятливі природні умови є у твоїй місцевості?

— Назвіть лікарські рослини, які ростуть у вашій місцевості.

— Які правила збору трав ви знаєте?

Висновок: Природні умови вашої місцевості благотворно впливають на стан вашого здоров’я.

8. Домашнє завдання


Переглядів: 160 | Теги: Лікарські рослини

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar