Головна » Молодші класи » Музика

Стійкі і нестійкі ступені мажорного звукоряду. Вивчення української народної пісні "Веселі чобітки”

МЕТА. Дати учням поняття про стійкі і нестійкі ступені звукоряду. Розучити слова нової пісні одночасно із мелодією і рухами. Розвивати творчість та ініціативу учнів, прищеплювати і виховувати любов до музики.

ОБЛАДНАННЯ. Магнітофон, плакат пісні "Веселі чобітки”, ритмічні вправи, баян.

ТИП УРОКУ Комбінований.

ХІД УРОКУ 
І. Організація учнів до уроку. 
- Сьогодні на уроці ми повторимо вивчену пісню «Котику сіренький», а також вивчимо нову – «Веселі чобітки»; будемо слухати музику Д. Кобалевського «Кавалерійська» і запишемо невеликий ритмічний диктант.

ІІ. Розспівування. 
1. Вироблення унісонного звучання. 
- А тепер послухаємо першу вправу з нашої розспівки. Послухайте звук, який відтворимо на склад «ЗО» (спочатку співаю я, а потім діти). 
- А тепер на цьому самому звуці поспіваємо склади «ЗІ», «ЗЕ», «ЗА», «ЗО», «ЗУ». 
- Послухайте уважно цю вправу (Потім співаю разом з дітьми). 
- Куди рухається мелодія? (Знизу вверх). 
- Проспіваємо ще один раз. 
2. Вокальна вправа. 
- Діти послхайте другу нашу поспівку. (Співаю і граю на інструменті). 
- Як рухається мелодія у поспівці? 
- Послухайте першу фразу. 
- Проспіваємо всі разом першу фразу. 
- Послухайте другу фразу. 
- Проспіваємо разом. 
3.Робота над ритмічним відчуттям. 
- Діти, подивіться на ритмічну картку і скажіть звук якої тривалості позначено на ній? ( І ). 
- (Звук , довгий звук, І). 
- Яким складом позначаємо цей звук? (Складом «ТА»). 
- Як відтворюють в ритмічній вправі довгий звук? (Одним оплеском). 
- А на цій картці, що ми бачимо? (Позначення 2-х звуків восьминних тривалостей, які позначають два короткі звуки). 
- А як відтворюємо в оплесках ці звуки? (2 короткі оплески). 
- А що зображено на цій картці? (Знак мовчання, який в музиці називають паузою). 
- Як відтворюємо паузу? (Розкриваємо руки і слухаємо тишу). 
- Тривалість Z = 1. 
3. Гра "Впізнай казкового героя”. 
- На сьогоднішньому урок я принесла вам ритмічні завдання з казковими героями. 
1. І І І Z П – Слоник; 
2. I I Z П – Гусочка; 
3. I П І Z – Коник; 
4. І Z І П – Каченя; 
- Діти, подивіться уважно на ці малюнки. Один із них я відтворю, тобто проплескаю. А ви повинні сказати, який саме малюнок я відтворила, і хто із цих казкових героїв його приніс.

ІІІ. Перевірка знань учнів. 
1. Фронтальне опитування. 
- Які пісні ми співали на минулих уроках? 
- Яку пісню ми співали на попередньому уроці? (Котику сіренький). 
- Які почуття вона у вас викликала? 
- Давайте пригадаємо її. (Співаю пісню разом з дітьми). 
2. Ритмічний диктант. 
- Відкрийте свої нотні зошити. Зараз ми запишемо невеличкий ритмічний диктант. Всі слухайте уважно, бо за цей диктант деякі з вас отримають оцінки. (Проплескую диктант, а потім збираю 5-6 зошитів на перевірку). 
І І П І П Z П І І П І Z П П П І

ІV. Засвоєння нових знань. 
1. Пояснення про стійкі і нестійкі ступені звукоряду. 
- Кожен звук звукоряду називається ступенем: 
І-й ступінь – «ДО» - стійкий; 
ІІ-й – «РЕ» - нестійкий; 
ІІІ-й – «МІ» - стійкий; 
ІV-й – «ФА» - нестійкий; 
V-й – «СОЛЬ» - стійкий; 
VІ-й – «ЛЯ» - нестійкий; 
VІІ-й – «СІ» - стійкий; 
VІІІ-й – «ДО» - нестійкий; 
Стійкі – половинної тривалості; 
Нестійкі – четвертинної тривалості. 
2. Закріплення вивченого матеріалу. 
- Проспівайте вправу і визначіть ступені. (Співаю дві пісні, і закінчую на нестійкому ступені, діти повинні визначити який це ступінь). 
3. Розучування української народної пісні «Веселі чобітки». 
а). Вступна бесіда. 
- На сьогоднішньому уроці ми вивчимо пісню «Веселі чобітки». Це українська народна пісня. 
- Учні, а які це пісні народні? (Це пісні, які мають автора, але вони так сподобалися людям, що весь народ починає їх співати, і вони стали народними. Ця пісня виконується непоспішаючи, але і не дуже повільно. Плакат з піснею вішаю на дошку). 
б). Художній показ вчителя. 
- А зараз уважно прослухайте цю пісню і визначіть її характер – веселий чи сумний. 
в). Бесіда про пісню. 
- Сподобалася вам пісня? 
- Про що розповідається в ній? 
- Який характер пісні? 
- В якому темпі прозвучала пісня? 
г). Розучування мелодії пісні. (По фразах). 
- Діти, визначте розмір пісні. 
- З якої ноти начинається пісня? 
- Якою нотою закінчується пісня? 
- Які тривалості нот зустрічаються у пісні? ( ). 
- А зараз послухайте уважно першу фразу. Проспіваємо її разом. 
- Тепер послухайте другу. Проспіваємо її разом. 
- Проспіваємо першу і другу фрази разом, тобто об’єднаємо їх. 
- Послухайте третю фразу. Проспіваємо всі три фрази разом. 
- Послухайте четверту фразу. Проспіваємо її і всі фрази разом. 
(Розучування пісні супроводжую грою на інструменті. Звертаю увагу на дихання, вимову голосних, поставу при співі). 
4. Слухання музики. 
Д. Кобалевський "Кавалерійська”. 
1. Коротка розповідь про творчість композитора. 
2. Зачитую текст до даної п’єси, пропоную учням послухати "Кавалерійську”, а потім розповісти свої враження, думки відносно відповідності музики і тексту. Учні визначають музичні засоби виразності. 

V. Закріплення нового матеріалу. 
- Учні, а зараз давайте ще раз проспіваємо пісеньку «Веселі чобітки». Ви зверніть увагу на слова пісні, бо вдома вам потрібно буде вивчити їх. 

VІ. Домашнє завдання. 
- На домашнє завдання вам потрібно вивчити слова пісні "Веселі чобітки”, і придумати словесний малюнок до цієї пісні. Хто хоче, той може намалювати ілюстрацію до пісні.

VІІ. Підсумок уроку. 
1. Оцінка активних учнів. 
2. Музичне прощання.


Переглядів: 790 | Теги: Музика

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar