Головна » Молодші класи » Математика

Задачі на знаходження невідомого доданка. Вправи на засвоєння таблиць додавання та віднімання

Мета: формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; вчити обґрунтовувати вибір дії для розв’язування задачі; за допомогою різних вправ закріплювати знання учнями таблиць додавання і віднімання чисел; розвивати обчислювальні навички та логічне мислення учнів; виховувати інтерес до математики та наполегливість в роботі. 

Хід уроку 

І. Організація класу. 
Встали всі рівненько. 
Вийшли із-за парт. 
Урок математики 
Будем починать. 

ІІ. Постановка навчальної задачі. Актуалізація опорних знань. 
- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами здійснемо подорож у чарівний світ казки О. Волкова „Чарівник Смарагдового міста” та у світ цікавої науки – математики. 
На уроці ви повинні бути уважними, слухняними, старанними, вміти швидко й правильно лічити, допомагати один одному. 
В нас попросила допомоги дівчинка Еллі. Її з песиком Тотошкою буревій заніс в далеку чарівну країну Оз. Добра фея Вілліна погодилася показати Еллі дорогу до Смарагдового міста, де живе наймудріший чарівник Гудвіл, який може допомогти повернутися їй з Тотошкою додому до матусі. Та Еллі повинна продовжити логічний ряд чисел. Допоможемо дівчинці? Тільки писати треба гарно, каліграфічно, правильно. 

1. Каліграфічна хвилинка. 
901 802 

2.Усний рахунок. 
Молодці! Вілліна в чарівній книзі знайшла вказівку, як потрапити до Смарагдового міста, та вона зашифрована. Допоможемо Еллі розшифрувати? 
8+1 8-3 10 – до 7 - по 
3+4 7+3 1 - цег 5 - ній 
9-8 9-7 9 - йдіть 2 - ріж 
3+5 6-2 4 - ці 8 – ля 

3. Робота над задачею ( в парах). 
По дорозі Еллі зустріла опудало Страшилу, який вирішив йти з нею до Гудвіна, щоб отримати розум. Але, щоб його зняти з палиці, потрібно порахувати скільки років Страшила ганяв ворон, розв’язавши задачу: 
За роки, що Страшила провисів на палиці, на грядці 4 роки садили капусту і 2 роки – моркву. Скільки років Страшила ганяв ворон? 

А кого ж ще зустріла Еллі? Це залізний Дров осік. Його руки й ноги покриті іржею. Щоб його помазати, потрібно порахувати: 
Скільки крапель масла потрібно на ноги, якщо всього він витрачає на змазку 10 крапель, а на руки – 4 краплі? - проблема 

ІІІ. „Відкриття” дітьми нових знань. Складання алгоритму розв’язування. 
У порівнянні з попередньою задачею діти роблять висновок: 
- Потрібно знайти невідомий доданок. Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок. 

ІV. Фізкультхвилинка. 
Вирушили Еллі з Тотошкою та їхні нові друзі далі. Та ось стало видно чудовий замок. Можливо це і є Смарагдове місто. Ні, це Страшний Людожер чекає на здобич. Але він нас не троне, якщо ми покажемо, які спритні та сміливі. Докажемо це, діти? Проведемо фізкульхвилинку. 

V. Розвиток математичних знань. 

1. Креслення відрізків. 
По дорозі до Еллі приєднався боязливий Лев. Він вирішив допомогти пройти мимо злих тигрів, якщо ми допоможемо знайти Еллі шлях через глибокий рів. Для цього потрібно, користуючись вивченими таблицями додавання та віднімання чисел, визначити довжину відрізків та накреслити їх. 
Завдання: 
Накресліть два відрізки. Довжина першого 7 см, а другого – на 2см коротша за довжину першого. 

2. Порівняння виразів. 

І ось вже залишилося до Смарагдового міста зовсім небагато. Подивіться, вдалині сяють його ворота. Та потрібно перейти макове 
поле, де можна заснути і залишитися назавжди. Тому потрібно ступати рівно по цеглинках, виконуючи правильно порівняння. 

7+1 4+5 5-1 8-6 8-0 8+0 4+2 8-1 


VІ. Підсумок уроку. 

Молодці ! Еллі дуже дякує вам за допомогу та бажає гарних успіхів у навчанні. А я хочу сказати, що на них чекає ще багато пригод, про які ви зможете дізнатися, коли прочитаєте книгу О.Волкова „Чарівник Смарагдового міста”. 
А зараз давайте повторимо з вами: 
- Які задачі ми вчилися сьогодні розв’язувати ? 
- Як же знайти невідомий доданок ? 
- Без знання чого ми б не змогли розв’язати задачі та виконати інші завдання сьогодні на уроці ? 
Ви працювали гарно, а найактивнішими були ...


Переглядів: 146 | Теги: додавання і віднімання

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar