Головна » Молодші класи » Математика

Вправи на додавання і віднімання в межах 20

Мета: закріпити вміння записувати і читати числа другого десятка, складати і розв’язувати задачі; удосконалювати знання про міри довжини, геометричні фігури; виховувати інтерес до математики; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення. 
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань. 
Хід уроку 
І. Організація класу. 
Ось дзвінок вже пролунав, 
Для роботи час настав. 
То ж і ми часу не гаймо 
І до праці приступаймо. 
- Який у нас урок? (Математика) 
- Для чого ми вивчаємо математику? \\\ Інтерактивний метод «ДЧЦМЗ» ( Для чого це мені знадобиться? ) \\\\ 
На уроці 
Очки спостерігають, 
Вушка слухають. 
Голівка запам’ятовує, 
Ротик відповідає, 
А руки не заважають. (Слова супроводжують рухами) 
І гостей ми тут вітаємо. 
Подивіться, що ми знаємо. 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності. 
- Сьогодні закріпимо вміння записувати і читати числа другого десятка, складати і розв’язувати задачі, удосконалимо знання про міри довжини, геометричні фігури, будемо розвивати обчислювальні навички, щоб в майбутньому досягти своєї мети. 
Йдучи до школи, зустріла Зайчиху (показую іграшку), яка гірко плакала, бо зла Чаклунка зачарувала її зайченят. Щоб розчарувати їх, слід виконати завдання чаклунки. Допоможемо їй? 

ІІІ. Узагальнення і систематизація основних теоретичних положень. 
1 завдання. КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА « ВЕСЕЛЕ ЧИСЛО» 
Одиниця жартувала 
Та все ДВІЙКУ розважала. 
Коли друзі поруч стали, 
Число яке вони склали. ( 12) 
- Як утворити число 12? ( до 11+1 ) 
- Назвіть «сусідів» числа 12. 
- Охарактеризуйте це число. ( 1 десяток 2 одиниці, всього 12 одиниць) 
- Запишіть число 12. 
2 завдання. «РОЗУМНИКИ» 
 Складіть (усно) приклади на додавання і віднімання з відповіддю 12. 
 Запишіть і прочитайте числа. 
1 дес.4 од., 1 дес.7 од., 2 дес. 
 Інтерактивний метод «Незакінчене речення» 
12 ( 14, 18, 20) – це 10 і … 
1 дес. 3од. (1 дес. 5од., 1 дес. 7од., 1 дес. 9од.) – це … 
12+1 =… 16+1 =… 11+1 =… 
12-1 =… 14-1 =… 17-1 =… 
1дм = … см 1дм3см = …см 1дм7см =…см 
18см =…дм…см 15см =…дм…см 16см =…дм…см 

3 завдання. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ. «ВСЕЗНАЙКИ» 
• - Складіть задачі за виразом 
10 + 2 
У дівчинки 10 цукерок, а в хлопчика - 2. Скільки цукерок у них разом? 
У дівчинки 10 цукерок, а в хлопчика – на 2 цукерки більше. Скільки цукерок у хлопчика? 
- Обчисліть вираз. Прочитайте його по-різному. 
До 10доадти 2буде 12 
10 збільшити на 2 дорівнює12 
Перший доданок 10, другий – 2, сума -12 
Сума чисел 10 і 2 дорівнює 12 
10 плюс 2 дорівнює 12 
- Запишіть приклад у зошити. 
• - Складіть задачі за виразом 
12 - 2 
У дівчинки 12 цукерок,у хлопчика – на 2 менше. Скільки цукерок у хлопчика? 
У дівчинки 12 цукерок,у хлопчика – 2 . На скільки менше цукерок у хлопчика? 
У дівчинки 12 цукерок,у хлопчика – 2 . На скільки більше цукерок у дівчинки? 
- Обчисліть вираз. Прочитайте його по-різному. 
Від 12 відняти 2 буде 10 
12 зменшити на 2 дорівнює 10 
12 мінус 2 буде 10 
Зменшуване 12, від’ємник 2, різниця -10 
Різниця чисел 12 і 2 дорівнює 10 
- Порівняйте числа у виразі. 
12більше, ніж 2, на 10 
2 менше, ніж 12, на 10 
- Запишіть приклад у зошити. 
• Робота в зошиті з друкованою основою: задача1, стор. 35 
- Прочитайте задачу. 
- Скільки дерев посадив Юрко? (10) 
- Що сказано про Влада? (На 6 більше) 
- Що питається в задачі?( Скільки посадив Влад?) 
- За допомогою якої дії розв’яжемо задачу? (Додавання) 
- Чому будемо додавати? ( У Влада більше) 
- Складіть приклад для розв’язування задачі.(10+6 = 16 ) 
- Запишіть розв’язання і відповідь. 
- Що означає у задачі число 10 (6, 16)? 
Узагальнення виконаної роботи 
- Важко чи легко було обчислювати приклади, складати і розв’язувати задачі? 
- Чому? Що допомогло? ( Уважно слухали на попередніх уроках; вміємо обчислю-вати, мислити, шукати відповіді; добре вивчили склад чисел; були уважні, творчо працювали…) 

4 завдання. ГЕОМЕТРИЧНА ХВИЛИНКА «ЦІКАВА ГЕОМЕТРІЯ» 
 Бесіда про площинні геометричні фігури. 
- Назвіть дані геометричні фігури. 

( Промінь, пряма лінія,крива,відрізок, квадрат, прямокутник, трикутник, овал, круг) 
- Як називаються ці фігури? (Площинні) 
 Бесіда про об’ємні геометричні фігури. 
- Назвіть дані геометричні фігури. 


( Куб, циліндр, куля) 
- Як називаються ці фігури? (Об’ємні) 

5 завдання. «ПОРІВНЯЙКА» \\\ Інтерактивний метод « РОБОТА В ПАРАХ» \\\ 
- Чаклунка хоче перевірити, чи дружні ви. Працюємо в парах. Як працювати так, щоб добре виконати завдання? ( Тихо, творчо, швидко, злагоджено, дружно) 
- Наше завдання: порівняти вираз і число. 
( Пари отримують картки на альбомних листках. Узгоджують роботу в парі і ви-конують завдання, запису суючи фломастером відповіді. При перевірці аркуші прикріплюють на магнітну дошку і коментують виконання. Інші пари перевіряють завдання на своїх аркушах або на дошці. При потребі виправляють. Вчитель звер-тається до пар: - Коментуйте! Після коментування запитує в учнів: - Ви погоджує-тесь? ) 

19 – 10= 9               10 + 1= 12 


15 -1=16        10 +4 =11 

6 завдання. »ДРУЖБА ПЕРЕМОЖЕ» \\\ Інтерактивний метод «МІКРОФОН» \\\ 
( Передаючи уявний мікрофон, учні розв’язують приклади, коментуючи: - Я думаю, що … Я вважаю, що … Я погоджуюсь. Я не погоджуюсь, бо … ) 
1 + 4 5 +3 9 – 6 6 +2 
12 +1 15 -1 16 -6 18 - 10 
ІV. Фізкультхвилинка. 
1, 2, 3, 4, 5 – починаєм рахувать (плещуть у долоні) 
2 руки ( руки вверх) і 2 ноги ( нахилитись , руки до підлоги), 
Пальців на руках по 5 ( руки вверх, пальці віялом), 
Скільки друзів навкруги ( повороти навколо себе). 
Математика цікава ( руки на пояс, присідати) 
І корисна дуже справа. 

V. Підсумок уроку. \\\\ Інтерактивний метод « Рефлексія»\\\\ 
- Що ВМІЄТЕ? МОЖЕТЕ? ЗНАЄТЕ? 
\\\\ Інтерактивна вправа « Входження у наступний урок» \\\\ 
- Зла Чаклунка задоволена виконаними завданнями і поверне зайченят. Тільки хоче спитати вас: - Чи можете пояснити, як зручно до 9 + 2? ( Всі відповіді приймаються без коментувань) 
- Про це дізнаєтесь на наступному уроці. А зараз скажіть, що сподобалось, було ціка-вим? 
- А ось і зайченята. ( Вчитель заховав їх під зеленою тканиною-кущиком. Поруч по-дарунки - солодощі від Зайчихи для дітей за допомогу. Цукерки у скляній банці. Вчи-тель запитує: - Хто скаже скільки цукерок в банці? ( Діти вгадують.) 
- Порахуємо. ( Цукерків стільки скільки дітей та ще 1 для вчителя, але діти цього не знають) 
- Що будемо робити з подарунком?( Поділимось) 
- Що зробимо з цукеркою, яка залишилась?... 

Література: 
1. Богданович М.В. Математика. 1 клас. - К., «Освіта», 2002. 
2. Друзь Б. Г. Творчі вправи з математики для початкових класів. – К., «Радянська школа», 1988 
3. Шевчук Л.М. Математика. 1 клас. Універсальний робочий зошит з друкованою основою. Частина 2. – Х.:ТОРСІНГ ПЛЮС,2009, с. 35 


Переглядів: 341 | Теги: двоцифрові числа

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar