Головна » Молодші класи » Математика

Віднімання виду 600 – 270. Прості задачі на додавання і віднімання

Мета. Ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел від розрядних трицифрових чисел; удосконалювати вміння учнів розв*язувати прості задачі на додавання і віднімання , використовуючи природничий матеріал; мовою математичних виразів розширити знання дітей про життя птахів; виховувати любов до птахів, бажання допомагати їм.

Обладнання. ПК, підручник, ілюстрації птахів, картки для групової роботи, таблиця розрядів.

ХІД УРОКУ

I.Організаційний момент. 
Станьте, діти, посміхніться, 
Гостям нашим усміхніться, 
Привітайтеся чемненько, 
І сідайте всі рівненько. 
1.Аутотренінг. 
2.Запис числа в зошити.

II. Актуалізація опорних знань. 
1.Робота над змістом загадки. 
Без сокири і без рук, а дім будує. (Пташка)

III.Мотивація навчальної діяльності. 
1.Оголошення теми і мети уроку. 

2.Вступна бесіда. 
Птахи – окраса природи. Вони прикрашають і оживляють її. У світі налічується майже 10000 видів пташок. У лісі, на луках, у полі, в парку, саду, біля житла – скрізь вони привертають нашу увагу. Ми спостерігаємо за ними, як у пошуках їжі стрибають по землі, милуємося польотом, захоплюємося їхнім співом. Не можемо уявити собі лісу без співу пташиного, чарує нас пісня солов*я та жайворонка.

3.Робота над загадкою. 
Перший я приніс весну, 
Пробудив усе від сну. 
Заспіваю під вікном, 
Звуть усі мене ... (шпаком) .

4.Усний рахунок. 
100 + 6 = 106 – видів шпаків 
450 – 200 = 250 – кількість разів, що прилітає до гнізда 
100 – 5 ∙ 5 = 75 – швидкість польоту 
600 – 250 = 350 – гусені знищує за літо сім*я шпаків 

Шпак – перший вісник весни. Ці птахи можуть переймати голос інших птахів. Навіть вимовляти окремі слова.

5. Математичний диктант. 
Запишіть числа в яких : 
3 сот. , 6 дес. В Україні стільки видів пташок. 
1 од. III розряду, 6 од. II розряду. Стільки видів пташок зникло за 800 років. 
4 сотні. Стільки видів стали рідкісними. 
6 од. III розряду, 5 од. I розряду. Стільки видів під загрозою знищення.

Перевірка математичного диктанту. 360, 160, 400, 605.

IV. Вивчення нового матеріалу з використанням ПК 
1. Підготовча робота за вправою №653 
2. Пояснення з використанням ПК 
Віднімання трицифрових чисел виду 600 – 270 
Обчислімо приклад. 
600 – 270 = 
Спосіб усного обчислення цього виразу: спочатку розкладемо від’ємник на розрядні доданки (200 і 70). Потім застосуємо спосіб послідовного віднімання. 
Прокоментуйте обчислення. 
 

3.Первинне закріплення (ПК) 
Скористайтеся таким способом усного обчислення виразів, щоб обчислити приклади. 
500 – 240 = 
900 – 750 =

500 – 240 = 260 
900 – 750 = 150

3. № 655 – один учень з місця усно виконує обчислення. 
Фізкультхвилинка

V. Закріплення нового матеріалу та розвиток математичних знань. 
1.Самостійна робота за № 658.

2. Робота над задачами. 
Загадка 
Швидко скрізь цей птах літає, 
Безліч мошок поїдає, 
За вікном гніздо будує, 
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка)

Задача 1. (усно) 
1. Ластівка за день приносить корм 400 разів, а соловей на 150 разів менше. 
Скільки разів на день приносить корм соловей ? 
Задача 2.(усно) 
За час будування гнізда пара ластівок приносить у дзьобі 350 грамів глини. 
*Скільки грамів глини принесуть дві пари ластівок ? (для учнів середнього рівня) 
** Скільки грамів глини принесуть 5 ластівок ? 
Задача 3(самостійно з послідуючою перевіркою) 
Шпак приносить своїм пташенятам комах 250 разів на добу, а велика синиця – на 150 разів більше, ніж шпак. Дятел – на 100 разів менше, ніж велика синиця.

- Скільки шкідливих комах знищує дятел ? ( для учнів середнього рівня) – жовті

- На скільки комах більше знищує дятел, ніж шпак ? (для учнів високого рівня) – червоні

- Скільки шкідливих комах знищать усі птахи ? ( для роботи разом)

1) 250 + 150 = 400 (р) – велика синиця 1)250 + 150 = 400 
2) 400 – 100 = 300 (р) – дятел 2)400 – 100 = 300 
3) 300 – 250 = 50

1) 250 + 150 = 400 
2) 400 – 100 = 300 
3) 250 + 400 + 300 = 950

4. Робота в групах 
Цікаві відомості про птахів ви дізнаєтесь коли виконаєте перетворення. 
I група 
270 см = ... м ...см - зріст страуса 
1 кг = .... г – маса яйця страуса

II група. 
160 см = ... м ... см - довжина тіла лебедя- шипуна 
20 дм = ... см – розмах крил лебедя 
400 мм = ... см – висота карликового пінгвіна

III група 
27 см = ... мм – довжина тіла горлиці 
540 мм = ... см – розмах крил горлиці 
200 – 50 = .... – маса яйця горлиці 
120 см = ... м ... см – висота імператорського пінгвіна

VI.Підсумок уроку. 
- Що нового дізналися на уроці? 
- Чого ми навчилися ? 
- Що повторили ? 
- Чому так говорить народна мудрість «Де багато пташок, там немає комашок» 
19 березня – відзначають День птахів. За даними Міжнародної спілки охорони природи у всьому світі під загрозою перебуває близько 600 видів пташок, яких занесено до Червоної книги. 

VII. Оцінювання. 
VIII. Домашнє завдання 
№№ 662, 657
Автор: Мяло Алла Миколаївна 


Переглядів: 62 | Теги: додавання і віднімання, Мяло А.М.

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar