Головна » Молодші класи » Математика

Віднімання виду 53-8. Творча робота над задачею

Мета: Навчити дітей виконувати вирази на віднімання виду 53-8. Закріплювати вміння 
розв’язувати задачі на дві дії. Розвивати творчість дітей, логічне мислення, увагу, кмітливість. Виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя. 
Обладнання: Таблиці із задачами для усного рахунку, картки для індивідуальної роботи, картки з опорними схемами. 

Хід уроку 
І. Організаційна частина. 
Ось дзвінок нам наказав: 
Працювати час настав. 
Тож і ми часу не гаймо, 
Математику вивчаймо. 
ІІ. Перевірка домашнього завдання. 
( Самоперевірка за готовими відповідями.) 
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. 
- Ви вже зрозуміли, що сьогодні у нас буде незвичайний урок. 
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? 
- У нас буде урок-змагання між двома командами. Перша команда буде називатись 
«Динамо», а друга- «Шахтар». Ці команди дуже відомі в Україні. Яку гру грають гравці цих команд? (Футбол) 
- Що ви знаєте про ці команди? 
- От і ми будемо грати у математичний футбол. За активність і правильні відповіді кожна команда буде отримувати ось такі футбольні м’ячі. Чим більше м’ячів, тим більше голів забиваєте суперникам. 
- Девізом нашого уроку буде: 
«Дає здоров’я – спорт, 
Вагу – солодкий торт, 
Мед – працьовиті бджоли, 
Знання глибокі – школа.» 
- Отже, на уроці математики будемо здобувати глибокі знання. А саме: познайомимось із усним відніманням одноцифрового числа від двоцифрового з переходом через десяток, будемо творчо працювати над задачами. 
- Як ви думаєте, які риси характеру виховує футбол?(Спритність, швидкість, увагу, кмітливість, почуття дружби, силу волі.) 
- От і ми будемо розвивати увагу, кмітливість, швидкість рахунку, логічне мислення, почуття дружби. 

-1- 
ІV. Актуалізація опорних знань учнів. 
1.Робота з індивідуальними картками: 
Картка 1 Картка 2 
Обчислити: Обчислити: 
28+4= 70-(25+5)= 60-8= 66-22+35= 
50-6= 23+(16+13)= 40-4= 54+(16-4)= 
56-34= 76-(23+12)= 35+5= 30+(34-5)= 
2.Усний рахунок: 
1.) Математична цікавинка. Презентація про футбол. 
2.) Запитання по змісту слайдів: 
- Скільки хвилин триває цілий матч? (45хв.+45хв.=90хв.) 
- На скільки хвилин довший тайм від перерви? (45хв.-15хв.=30хв.) 
- Скільки усіх гравців грають у футбол? (22 гравці) 
3.) Задача 
Перший гол був забитий на 9 хвилині першого тайму, а другий гол був забитий на 39 хвилині. Скільки хвилин пройшло між забитими голами? (39-9=30 хв.) 
4) Ланцюжки 
Встановити логічну послідовність дій і вставити відповідні числа. 
5) Розв’язання прикладів 
Визначення найкращого футболіста, хто швидше і правильно розв’яже приклади. Конкурс капітанів. 
V. Вивчення нового матеріалу. 
1.Вирішення проблемного моменту. Метод «Один-два-всі разом» 
- Подумайте над способами розв’язання прикладів 23-4= 24-6= 
спочатку самостійно, потім у парах, потім визначте у групі, хто пояснить біля дошки. 
2.Метод «Мозковий штурм». 
Поясніть розв’язання будь-яким способом. Використовуйте слова: «Я думаю…», 
«Тому що…», «Отже…». 

-2- 
І група ІІ група 
53-8=45 53-8=45 
40 13 3 5 
13-8=5 53-3=50 
40+5=45 50-5=45 
VІ. Фізкультхвилинка. (Під музичний супровід.) 
VІІ.Закріплення вивченого матеріалу. 
- Усі футболісти, щоб мати гарну форму, щоб бути здоровими, слідкують за правильним харчуванням. І нам цього ж бажають та дають такі поради: 
Щодня організм дитини повинен отримувати фрукти, овочі, сир, крупи, олію ,хліб. 
А чи знаєте ви з чого печуть хліб? 
- А з чого роблять борошно? 
- Так, пшеницю перемелюють і отримують борошно та відходи-висівки. 
1.Усне розв’язання задачі №539 (52-5=47(кг)) 
2. Самостійна робота за прикладами №540 
(І команда-І і ІІ стовпчики, а ІІ команда – 3 і 4 стовпчики.) 
Учні здійснюють самоперевірку. В якій команді більше учнів правильно розв’язали приклади, тій – м’ячики. 
3.Фронтальне розв’язання задачі 
Щоб вправно володіти м’ячем, футболісти багато тренуються у жонглюванні. Ось і ми розв’яжемо задачу про таке тренування. 
Таблиця на дошці: 
Андрій, Олег і Денис жонглювали м’ячами. Андрій набив 7 м’ячів, Олег – 6, а Денис- 
20 м’ячів. Про що можна дізнатись, якщо обчислимо вирази, складені за умовою? 
7+6= 20-7= 20+7+7= 
4.Самостійне розв’язування задачі 542.


Переглядів: 161 | Теги: віднімання

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar