Головна » Молодші класи » Математика

Утворення і назви чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць

Мета уроку: 
навчальна: закріплювати знання учнів з арифметичних дій в межах 10, ознайомити з числами другого десятка; 
розвиваюча: удосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, вміння аналізувати; пізнавальний інтерес ; виховна: виховувати організованість, сприяти правильній осанці при письмі, самоконтроль, активність в роботі, самостійність, старанність, бажання та інтерес до вивчення математики. 
Обладнання уроку: педагогічний програмний засіб освітньої галузі «Математика 1 клас»; «Сходинки до інформатики» ; малюнки для складання та розв'язування задач; дидактичний матеріал, сигнальні картки. 
Хід уроку 
І. Організація класу 
І.Організаційний момент. 
Встаньте, діти, всі рівненько, 
Посміхніться всі гарненько, 
Посміхніться ви до мене, 
Поверніться до гостей, 
Привітайтесь: «Добрий день!». 
Привітали гостей, що до нас завітали 
Хочу чути, чого б ви усім побажали? 
- Всім присутнім здоров’я ми зичимо й добра! 

Всі сідайте тихо, діти. 
Домовляймось – не шуміти, 
Руку гарно підіймати, 
Чітко, влад відповідати, 
На уроці не дрімати, 
А знання мерщій хапати. 
Щоб не було нам мороки, 
Всі готові до уроку? 
II, Повідомлення теми і мети уроку. 
-Сьогодні у надзвичайно цікавий урок, тому я хочу, щоб ви: 
Не просто слухали, а …(чули), 
Не просто дивилися, а …(бачили), 
Не просто відповідали, а…(міркували), 
Дружно й плідно працювали. 
Тож гаразд, часу не гаєм 
І в дорогу вирушаєм. 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. 
Сьогодні ми з вами полинемо у космос. І вирушимо ми на…(ракеті). 
З яких геометричних фігур вона складається? 

ІУ.Увага! Ми на станції «Перевірна» 

.Усний рахунок. Математичний космодром (Програма «Сходинки до інформатики) 

Вирушаємо малята 
Космос з вами підкоряти. 
Будьте пильні і сміливі. 
Добре думайте-міркуйте 
І в польоті не сумуйте. 

Пам’ятайте, що в польоті всі обов’язково мають дотримуватися дисципліни. До польоту готові? За правилами відліку часу починаємо у зворотному порядку: 10,9….. 

2.А ось і перша яскрава зірка. Але назва зашифрована, нам треба її відгадати (Альфа) 
3+2+2=7 А 
8-4+1=5 л 
5+4-3=6 ь 
7-3-2=2 ф 
9-0+1=10 а 

Ф Л М А К А О Ь Р 
2 5 1 7 8 10 9 6 3 

Давньогрецькою мовою це слово означає «початок». Отже тут, починаються випробування наших знань. Тут живуть роботи, які керують усім, що відбувається у них на планеті, з комп’ютерів у головному центрі. Та якось дорослі роботи мали вирішити нагальні справи на сусідній планеті і на господарстві залишили малят – роботів. 


3.Малі порядкували самі й десь – таки схибили, бо в головному комп’ютері порушився числовий ряд. Давайте допоможемо виправити це, щоб числа стали на свої місця. 

6 9 2 4 5 7 1 3 8 10 

4.Каліграфічна хвилинка 

Зошит свій я відкриваю 
Навкоси його кладу. 
Ручку я ось так тримаю, 
Сяду рівно, не зігнусь. 
Буду я писати вправно, 
До роботи я берусь. 

Отже, з цим завданням ми впорались і тепер ми можемо рухатися далі. 
А ось на нашому шляху з’явилася хмаринка. Вона каже, що закриє Місяць, і ми не зможемо здійснити на нього посадку, якщо не виконаємо її завдання. 

5.Математичний диктант 
Записати число, яке слідує за числом 6; 
число, яке передує 8; 
найменше одноцифрове число; 
найменше двоцифрове число; 
найбільше одноцифрове число; 
4 збільшити на 4; 
від 8 відняти 5; 
на скільки 9 більше від 7; 
на скільки 3 менше від 5 
Відповіді: 8, 7, 1,10,9,8,3,2,2. 

6.Всі завдання виконано і ми вирушаємо на Місяць. 

Ми на Місяць прилетіли 
Вдалою була посадка. 
А тепер щоб розім’ятись, 
Зробим місячну зарядку. 

Фізкультхвилинка. 

У.Робота над новим матеріалом. 
.Вирушаємо на планету Знань 
Пояснення нового матеріалу. 
Педагогічний програмний засіб освітньої галузі «Математика 1 клас». 

7.Робота в зошитах з друкованою основою. 
8.Робота над віршованими задачами. 
10 ластівок летіло, Іменини в поросяток. 
8 ще до них примчало. Подарунків вже десяток! 
Хто нам скаже – відгадає, А ще 9 обіцяли. 
Скільки їх тепер літає? Скільки всіх, порахували? 

Вдома 10 жаб було 10 груш у поросяток 
В гості шестеро прийшло, Я їм дав іще десяток. 
Перевідати щоб їх. Хто нам скаже зразу, 
Скільки жаб тепер усіх? Скільки груш всіх разом? 

9.На наш корабель надійшов сигнал «SOS» 

На допомогу кличуть учні космічної школи. Вчитель математики дав їм завдання, а вони не можуть їх розв’язати. Допоможемо їм? 

Складання і розв’язування задач за малюнком. 

І рядок – на знаходження суми 
ІІ рядок – на різницеве порівняння 

11.Розв’язування задачі в підручнику. 

Засвітилася яскраво ще одна зірка. ЇЇ назва «Омега». Це означає грецькою мовою «кінець». Отже, час нам, діти, повертатися на Землю, в нашу школу. Починаємо відлік часу: 10,9…. 

ІУ.Підсумок уроку 

Політ завершено. Ми повернулися додому. На нашу блакитну планету Землю. У польоті ми добре подолали всі труднощі і випробування. Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети. Повторили матеріал, показали хороші знання, виявили над чим необхідно ще попрацювати. 
Що нового ви дізнались? 
Що було важким у польоті? 
Чи хотіли б ви ще здійснити політ у космос? 
А нагадувати вам нашу подорож, про вашу хорошу працю під час польоту, про вашу дружбу з математикою будуть зірочки. Хто сьогодні добре працював, той отримує їх. 


Переглядів: 157 | Теги: двоцифрові числа

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar