МЕТА: Повторити і закріпити знання таблиці множення і ділення чисел 2 і 3. Вправляти учнів у застосуванні випадків табличного множення і ділення при розв’язуванні прикладів і задач і формувати вміння знаходити значення буквенних вмразів. Розвивати пам’ять, логічне мислення. Виховувати самостійність спостережливість, розширювати знання про традиції українського народу.
ТИП УРОКУ : Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
ХІД УРОКУ
І Організація класу
ІІ Повідомлення теми і мети уроку
-Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання таблиці множення і ділення 2 і 3, розв’язувати приклади і задачі на множення і ділення, знаходити значення буквених виразів.
ІІІ Вступне слово вчителя
-Але урок проходитиме дещо в незвичній формі – у формі ярмарку.
(На дошці напис «Сорочинський ярмарок», картинки епізодів ярмарку)
-Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими багатими ярмарками. На Полтавщині стало традицією в кінці серпня проведення у селищі Великі Сорочинці ярмарку. Він став називатися так за назвою селища «Сорочинський ярмарок». Що тільки не побачиш на ярмарку: і багатий урожай з колгоспних полів та садів, і народні промисли.
(Вивішую картинки)
Тут можна торгуватися, купувати, веселитись, зустрітись зі старими знайомими, завести нових друзів. Але не кожен має можливість побувати на цьому видовищі. А дуже хотілося б. І тому наша добра знайома царівна Математика запрошує нас з вами теж на ярмарок, але не на звичайний, а математичний.
Скільки людей поспішає на ярмарок.Сюди летять на літаках, їдуть на поїздах, машинах, автобусах.
А колись в далекі давні часи з’їжджалися на ярмарок на возах, запряжених волами.
- Математика і нам пропонує здійснити подорож на ярмарок, сівши на вози.
-Для цього давайте проведемо каліграфічну хвилинку і схематично зобразимо вози, на яких ми будемо рухатись.
А тепер давайте дізнаємось о котрій годині ми прибудемо на ярмарок. Для цього каліграфічно запишемо числа і виконаємо над ними дії. (Виконуємо дії)
*3 +7 :2 +4
-Прибудемо на ярмарок ми по обіді о 12 годині.
ІІІ Усний рахунок
- Повільно рухаються вози, довго нам їхати. Ось і сонечко зійшло, зігріває нас лагідними промінцями. Та раптом насунула темна хмара, за нею друга. І почали падати з неї краплини, та не звичні, а з числами. Поглянемо на них і швидко розгонимо їх.
(ВИВІШУЮ ХМАРКИ)
-Молодці! Хмари нам не перешкода. Високо піднялось сонечко. Аж ось і Великі Сорочинці.
-Жодне ярмаркове свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз.Хто дістанеться до вершечка, той і забере подарунок. А змагання вже тривають. Ви також зі своїм рядом швиденько до жердин підійдіть і разом приклади розв’яжіть, який же ряд переможе?
+2 : 2 +1
: 3 *2 : 2
: 2 : 3 : 3
+3 +1 +3
3*5 2*8 3*7
(Прикріплюю до дошки завдання,написане на ватмані; діти фломастером пишуть відповіді)Весь ряд виходоть до дошки і пишуть у віконечках відповіді.
-Переміг... ряд, він отримує чоботи.
-Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. Все хочеться купити. От царівна Математика пропонує нам купити бубликів в’язку, але продаються вони не за гроші, а за вірно розв’язані приклади.
-Для цього виконаємо біля дошки і в зошитах приклади з підручника
№763
-Молодці! От і маємо бубликів в’язку.
(Показую бубликів в’язку)
-Ярмарку не буває без жартів, усмішок. А веселять тут скоморохи. Аодин з них продавав «кота в мішку» Що це таке? А так говорили,коли купували щось незвичне, небачене. Ось ми з вами попробуємо купити «кота в мішку»,а це значить- розв’яжемо задачі у віршах.(Усно)
1 Три ведмедики ішли
По три пиріжки несли,
А ви їм допоможіть-
Пиріжки ті полічіть.
2 Ішли чотири їжачки,
І несли по два грибки.
А ви їм допоможіть –
Ті грибочки полічіть.
3 Дві лисички – розумнички
Заплели по дві косички
Скільки разом у лисичок
Є заплетених косичок.
4 Чотири плички ми змайстрували
По три книжки на них клали
Нас похвалили мама і тато
І попросили книжки порахувати.
IVРобота з підручником
-Аза це вам скоморох дарує повітряну кульку, (вони висять на дошці,як прикраса дошки)з якою весело мандрувати по ярмарку з одного ряду до іншого.Іось кулька привела нас до прилавку, де продаються приклади такого виду, як у №777 на сторінці 130
Давайте розв’яжемо ці приклади з коментуванням. Перший приклад коментую я, а далі ви.
( а*6=3*6=18)
-Гарно справились з завданням. Наша мандрівка по ярмарку продовжується. Раптом зазвучала весела, швидка музика. Всі стали в танок.
V Фізкультхвилинка.
-Давайте і ми трішки повеселимось.
(Весела українська музика)
VI Розвиток математичних знань.
-А що то за ярмарок без полтавських галушок та вареників. Вареники для українців- це завжди свято для душі і шлунку. Вони «хваленики», «благодареники» і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою, квасолею, грибами, калиною, із шкварками – і все це на ярмарку та у гарних макітрах, які виготовили «чарівні» руки опішнянських гончарів. І ось цю макітру зі смачними варениками ми купимо тоді, коли розв’яжемо задачу.
(Вивішую на дошці таблицю з задачею.)
-Скільки було хлопчиків?
-По скільки вареників з’їв кожен?
Чи можна відразу дізнатися, скільки вареників з’їли 2хлопчики?
(Розв’язують задачу самостійно)
(Вивішую схему задачі)
-Складіть задачу за коротким записом.
Чи подібна задача до попередньої?
Чим вони відрізняються?
-Як ви думаєте,на скільки дій задача?
(Розв’язують з коментуванням)
-За розв’язування задачі ви отримуєте макітру зі смачними варениками.
Продавалось на ярмарку багато різної живності: корови, кози, вівці, кури, гуси, свині,різні невідомі звірята. Ось погляньте чоловік вже купив собі козу. (Вивішую малюнок)
А царівна Математика пропонує вам також самостійно когось купити на ярмарку. Для цього візьміть папірці, що є у вас на парті.
-Скажіть, яка геометрична фігура на них зображена? (Коло)
-Спробуйте оживити кола в якихось звірят, або інші предмети.
-Кого ж бажаєте ви купити на ярмарку?
VII Підсумок уроку.
-Ярмарок буде продовжуватись ще кілька днів. Ми гарно скупились на ньому. Царівна Математика залишилась вами задоволена, бо, купуючи, ви застосовували свої знання.Оцінки.
VIII Домашнє завдання.
Автор: Зозуля Катерина Степанівна