Головна » Молодші класи » Математика

Повторення таблиці множення і ділення чисел 2 і 3

МЕТА: Повторити і закріпити знання таблиці множення і ділення чисел 2 і 3. Вправляти учнів у застосуванні випадків табличного множення і ділення при розв’язуванні прикладів і задач і формувати вміння знаходити значення буквенних вмразів. Розвивати пам’ять, логічне мислення. Виховувати самостійність спостережливість, розширювати знання про традиції українського народу. 
ТИП УРОКУ : Повторення і закріплення вивченого матеріалу. 

ХІД УРОКУ 
І Організація класу 
ІІ Повідомлення теми і мети уроку 
-Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання таблиці множення і ділення 2 і 3, розв’язувати приклади і задачі на множення і ділення, знаходити значення буквених виразів. 
ІІІ Вступне слово вчителя 
-Але урок проходитиме дещо в незвичній формі – у формі ярмарку. 
(На дошці напис «Сорочинський ярмарок», картинки епізодів ярмарку) 
-Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими багатими ярмарками. На Полтавщині стало традицією в кінці серпня проведення у селищі Великі Сорочинці ярмарку. Він став називатися так за назвою селища «Сорочинський ярмарок». Що тільки не побачиш на ярмарку: і багатий урожай з колгоспних полів та садів, і народні промисли. 
(Вивішую картинки) 
Тут можна торгуватися, купувати, веселитись, зустрітись зі старими знайомими, завести нових друзів. Але не кожен має можливість побувати на цьому видовищі. А дуже хотілося б. І тому наша добра знайома царівна Математика запрошує нас з вами теж на ярмарок, але не на звичайний, а математичний. 
Скільки людей поспішає на ярмарок.Сюди летять на літаках, їдуть на поїздах, машинах, автобусах. 
А колись в далекі давні часи з’їжджалися на ярмарок на возах, запряжених волами. 
- Математика і нам пропонує здійснити подорож на ярмарок, сівши на вози. 
-Для цього давайте проведемо каліграфічну хвилинку і схематично зобразимо вози, на яких ми будемо рухатись. 
А тепер давайте дізнаємось о котрій годині ми прибудемо на ярмарок. Для цього каліграфічно запишемо числа і виконаємо над ними дії. (Виконуємо дії) 

*3 +7 :2 +4 

-Прибудемо на ярмарок ми по обіді о 12 годині. 
ІІІ Усний рахунок 
- Повільно рухаються вози, довго нам їхати. Ось і сонечко зійшло, зігріває нас лагідними промінцями. Та раптом насунула темна хмара, за нею друга. І почали падати з неї краплини, та не звичні, а з числами. Поглянемо на них і швидко розгонимо їх. 

(ВИВІШУЮ ХМАРКИ) 
-Молодці! Хмари нам не перешкода. Високо піднялось сонечко. Аж ось і Великі Сорочинці. 
-Жодне ярмаркове свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз.Хто дістанеться до вершечка, той і забере подарунок. А змагання вже тривають. Ви також зі своїм рядом швиденько до жердин підійдіть і разом приклади розв’яжіть, який же ряд переможе? 


+2 : 2 +1 

: 3 *2 : 2 

: 2 : 3 : 3 

+3 +1 +3 

3*5 2*8 3*7 

(Прикріплюю до дошки завдання,написане на ватмані; діти фломастером пишуть відповіді)Весь ряд виходоть до дошки і пишуть у віконечках відповіді. 
-Переміг... ряд, він отримує чоботи. 
-Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. Все хочеться купити. От царівна Математика пропонує нам купити бубликів в’язку, але продаються вони не за гроші, а за вірно розв’язані приклади. 
-Для цього виконаємо біля дошки і в зошитах приклади з підручника 
№763 
-Молодці! От і маємо бубликів в’язку. 
(Показую бубликів в’язку) 

-Ярмарку не буває без жартів, усмішок. А веселять тут скоморохи. Аодин з них продавав «кота в мішку» Що це таке? А так говорили,коли купували щось незвичне, небачене. Ось ми з вами попробуємо купити «кота в мішку»,а це значить- розв’яжемо задачі у віршах.(Усно) 
1 Три ведмедики ішли 
По три пиріжки несли, 
А ви їм допоможіть- 
Пиріжки ті полічіть. 
2 Ішли чотири їжачки, 
І несли по два грибки. 
А ви їм допоможіть – 
Ті грибочки полічіть. 

3 Дві лисички – розумнички 
Заплели по дві косички 
Скільки разом у лисичок 
Є заплетених косичок. 

4 Чотири плички ми змайстрували 
По три книжки на них клали 
Нас похвалили мама і тато 
І попросили книжки порахувати. 
IVРобота з підручником 
-Аза це вам скоморох дарує повітряну кульку, (вони висять на дошці,як прикраса дошки)з якою весело мандрувати по ярмарку з одного ряду до іншого.Іось кулька привела нас до прилавку, де продаються приклади такого виду, як у №777 на сторінці 130 
Давайте розв’яжемо ці приклади з коментуванням. Перший приклад коментую я, а далі ви. 
( а*6=3*6=18) 
-Гарно справились з завданням. Наша мандрівка по ярмарку продовжується. Раптом зазвучала весела, швидка музика. Всі стали в танок. 
V Фізкультхвилинка. 
-Давайте і ми трішки повеселимось. 
(Весела українська музика) 
VI Розвиток математичних знань. 
-А що то за ярмарок без полтавських галушок та вареників. Вареники для українців- це завжди свято для душі і шлунку. Вони «хваленики», «благодареники» і, навіть, «мученики». З картоплею, капустою, квасолею, грибами, калиною, із шкварками – і все це на ярмарку та у гарних макітрах, які виготовили «чарівні» руки опішнянських гончарів. І ось цю макітру зі смачними варениками ми купимо тоді, коли розв’яжемо задачу. 
(Вивішую на дошці таблицю з задачею.) 
-Скільки було хлопчиків? 
-По скільки вареників з’їв кожен? 
Чи можна відразу дізнатися, скільки вареників з’їли 2хлопчики? 
(Розв’язують задачу самостійно) 
(Вивішую схему задачі) 
-Складіть задачу за коротким записом. 
Чи подібна задача до попередньої? 
Чим вони відрізняються? 
-Як ви думаєте,на скільки дій задача? 
(Розв’язують з коментуванням) 
-За розв’язування задачі ви отримуєте макітру зі смачними варениками. 

Продавалось на ярмарку багато різної живності: корови, кози, вівці, кури, гуси, свині,різні невідомі звірята. Ось погляньте чоловік вже купив собі козу. (Вивішую малюнок) 
А царівна Математика пропонує вам також самостійно когось купити на ярмарку. Для цього візьміть папірці, що є у вас на парті. 
-Скажіть, яка геометрична фігура на них зображена? (Коло) 
-Спробуйте оживити кола в якихось звірят, або інші предмети. 
-Кого ж бажаєте ви купити на ярмарку? 
VII Підсумок уроку. 
-Ярмарок буде продовжуватись ще кілька днів. Ми гарно скупились на ньому. Царівна Математика залишилась вами задоволена, бо, купуючи, ви застосовували свої знання.Оцінки. 
VIII Домашнє завдання.
Автор: Зозуля Катерина Степанівна


Переглядів: 670 | Теги: Зозуля К.С., таблиця множення

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar