Головна » Молодші класи » Математика

Поняття про площу. Одиниці вимірювання площі. Палетка

Мета: дати поняття « площа », навчити вимірювати площу за допомогою квадратного сантиметра та палетки; розвивати увагу, спостережливість, виховувати любов до математики. 
Обладнання: паперові геометричні фігури, анаграма, картка до конкурсу «перекладач», індивідуальні картки, відео, ілюстрації, палетки, роздатковий матеріал. 
Тип уроку: комбінований 

Хід уроку 
І Організаційний момент 
1. Привітання 
Любі діти, до нас у клас 
Завітали гості щирі 
Привітайте ж в добрий час 
Гостей усмішкою й миром. 
Ми вам раді, гості любі 
І вітаєм щиро вас, 
Та запрошуєм ласкаво 
На урок в четвертий клас. 
2. Перевірка готовності до уроку 
- Діти, подивіться , чи все необхідне до уроку ви приготували? Олівець , лінійка, підручник, зошит. Усе зайве приберіть. 
3. Інтерактивна технологія «Криголами». 
-Для того,щоб нам добре працювалося,щоб у нас був гарний настрій,давайте скажемо,якими ми повинні бути під час уроку. А допоможе нам алфавіт. 
(Діти: А-активні,Б-бадьорі,В-веселі,Г-гарні, Д - дружні). 

ІІ Мотивація навчальної діяльності 
1.Введення елементів нестандартності 
- Сьогодні у нас незвичайний урок, до нас в гості завітав хлопчик Петрик .Давайте зараз ближче познайомимось з ним. 
- Увага на екран. 
- Діти, давайте допоможемо Петрику полюбити такий цікавий і важливий предмет, як математика. 
- Пропоную вам разом з Петриком відправитись у подорож до казкової планети, а до якої саме ви дізнаєтесь трохи пізніше. 

2. Вступне слово вчителя. 
- Ми на космодромі. А що таке космодром? 
- Космодром – це місце, звідки відправляються в далеку дорогу космічні кораблі. Звідси буде проведено запуск космічного корабля 4 класу у космос. 
Дружба з такою необхідною наукою, як математика, допоможе вам здійснити цей політ. А ще вашими вірними друзями мають стати: уважність, кмітливість, швидкість мислення і вибір точних і правильних дій, винахідливість, взаємодопомога. Не забувайте і про те, що в польоті необхідна дисципліна всього екіпажу. Кожен з вас має точно виконувати правила наших подорожей: 
Душу і серце в роботу вклади, 
Кожну хвилину в труді бережи. 
- Діти, але на чому ж ми полетимо до нашої казкової планети? Нам потрібна ракета. 
- Давайте з геометричних фігур побудуємо ракету. 
( на дошці вивішуються геометричні фігури, діти повинні скласти ракету) 
- Отже ракету ми змайстрували. Діти, а щоб ракета змогла полетіти назвіть з яких геометричних фігур вона складається? 
- Прийшов час відлітати. Щоб дізнатися на яку планету ми полетимо пропоную розгадати анаграму 
ЩПАОЛ 
4 15 3 2 
- Молодці! 
- Отже, ми разом з Петриком полетимо на планету « Площа » 

ІІІ Актуалізація опорних знань 
1. Усне обчислювання 
- Діти, а зараз перед зльотом давайте усно порахуємо: 

600+120= 720 
400+360=760 
800+170=970 
400+340=740 
120+800=920 
700+110=810 
590+220=810 
500+450=950 
390-140=250 
520-260=260 

2.Конкурс «Перекладач» 
- Діти, а зараз я пропоную вам пограти у конкурс який приготував нам Петрик, конкурс називається «перекладач». На дошці висить таблиця, хто швидше її розгадає і назве число яке зашифроване той буде пілотом нашої ракети. 


(14+23)*22=814 
- Отже , зашифроване число 814 
2. Каліграфічна хвилинка 
- Діти відкрийте зошити, запишіть число класна робота, і пропишіть рядочок через клітинку числа 814 

IV повідомлення теми і мети уроку 
( Перегляд фрагменту відео) 
- Діти, нарешті ми потрапили на планету «Площа». На цій планеті сьогодні ми познайомимось з таким поняттям як «площа», познайомимось з одиницями вимірювання площі, та навчимося користуватися палеткою. 

V Первинне сприймання та усвідомлення нового матеріалу 
1. Бесіда 
- Діти, подивіться які будинки на цій планеті, які машини, звірі. Які вони? ( усі з геометричних фігур) 
- Діти , а давайте порівняємо оці два будиночки, чи однакові вони? ( ні) 
- З яких геометричних фігур вони складаються? 
- Чи однакові за розміром віконця у будинках? ( так) 
- А двері? ( Ні) 
- Які більші? 
- А дах однаковий ? який більший? 
- Подивіться віконце будинку умістилось в його стіну, це означає що площа круга менша від площі чотирикутника. 
- Порівняйте на що більше піде фарби – на двері чи на стіну? Чому? ( бо стіна більша) 
- Кажуть що площа стіни більша за площу дверей. 
- Площа – це величина , яку можна не тільки порівняти , а й виміряти. 

2. Введення поняття про квадратний сантиметр 
- для вимірювання величин обирають одиниці вимірювання. Є одиниці вимірювання і для площі. Невеликі площі вимірюються квадратним сантиметром. 
- Діти, накресліть у зошитах відрізок завдовжки 1 см. 
- Накресліть квадрат із стороною 1 см. Оце і є квадратний сантиметр. 

3. робота з підручником 

- Діти, відкрийте підручники на сторінці сімдесят четвертій. В завданні під номером 467 знайдіть правило , що таке квадратний сантиметр. 
- Прочитайте що таке квадратний сантиметр. 
- Так що ж таке квадратний сантиметр? 
( квадратний сантиметр – це площа квадрата зі стороною 1 см) 

- При числах «квадратний сантиметр» записують скорочено так 1см2 7см2 
-Діти , під вправою 467 є завдання знайдіть. 
- полічіть, і запишіть у зошит скільки квадратних сантиметрів в кожній фігурі. ( 9 см2 , 6 см2 ,8 см2 ) 

4.Перегляд фрагменту відео. 
- Діти, поки ми з вами тут працювали, Петрик познайомився з жителями країни «Геометрія». Давайте подивимось, що вони йому розповіли. 
- отже, що таке площа геометричної фігури?( це розмір площини, яку вона займає) 

5. Робота з палеткою 
- Сьогодні ми навчимось обчислювати площу за допомогою палетки. 
Для знаходження площ невеликих фігур, які не є прямокутником чи квадратом користується палеткою. Це прозорий папір поділений на квадрати зі стороною 1 см, або 1 мм. Палетку накладаємо на фігуру , площу якої треба виміряти, тоді фігура буде розбита на квадратні сантиметри 
- У вас у кожного на парті лежить палетка .Накладіть вашу палетку на яблучко і порахуйте скільки повних квадратів 

VI Узагальнення та систематизація знань 
1. Розв’язування задачі № 469 на с. 74 
1опер. – 100ст. за 5 дн. 

? дн. - 90ст. 

2опер. – 100ст. за 4 дн 
Робота над текстом 
1)про що йде мова в задачі? 
2)за скільки днів 100 сторінок набирає перший оператор? ( за 5 днів) 
3) за скільки днів 100 сторінок набирає другий оператор? ( за 4 дні) 
4) що питається в задачі? ( за скільки днів наберуть ці оператори 90 сторінок, якщо працюватимуть разом?) 
Аналіз задачі 
1) знаючи що за 5 днів перший оператор друкує 100 сторінок, що ми можемо дізнатись? ( скільки сторінок друкує перший оператор за один день) 
2) знаючи що за 4 дні другий оператор друкує 100 сторінок, що ми можемо дізнатись? ( скільки сторінок друкує другий оператор за один день) 
3) знаючи скільки сторінок за один день друкує перший оператор і знаючи скільки сторінок за один день друкує другий оператор, що ми можемо дізнатись? ( скільки сторінок за один день друкують вони разом) 
4) знаючи скільки сторінок за один день друкують обидва оператори, чи можемо ми відповісти на запитання задачі? ( так) 
5) Яка це задача? 
План розв’язку 
1) що ми дізнаємось в першій дії і якою дією? ( скільки сторінок друкує перший оператор за один день, дією ділення) 
2) що ми дізнаємось в другій дії і якою дією? ( скільки сторінок друкує другий оператор за один день, дією ділення) 
3) що ми дізнаємось в третій дії і якою дією? ( скільки сторінок за один день друкують обидва оператори, дією додавання) 
4) що ми дізнаємось в четвертій дії і якою дією? ( за скільки днів наберуть ці оператори 90 сторінок, якщо працюватимуть разом) 
Розв’язок задачі 
1) 100 / 5 = 20 (ст.)- друкує перший оператор за 1 день 
2) 100 / 4 = 25 (ст.) - друкує другий оператор за 1 день 
3) 20 + 25 = 45 ( ст.) – за 1 день друкують оператори разом 
4) 90 / 45 = 2 ( дн. ) – набирають 90 сторінок разом 
Відповідь: за два дні оператори набирають 90 сторінок разом. 

VII Підсумок уроку. 
Політ завершено. Ми повернулися додому. На нашу блакитну планету Землю. У польоті ви добре подолали всі труднощі і випробування. Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети. Вивчили матеріал, показали хороші знання, виявили над чим необхідно ще попрацювати. 
1. Підведення підсумків 
- Що ж таке площа ? (Площа – це величина , яку можна не тільки порівняти , а й виміряти.) 
- Що таке квадратний сантиметр? ( квадратний сантиметр – це площа квадрата зі стороною 1 см) 
- Що таке палетка? (Це прозорий папір поділений на квадрати зі стороною 1 см) 
2. Домашнє завдання.


Переглядів: 277 | Теги: площа

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar