Головна » Молодші класи » Математика

Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел (закріплення)

Мета: Закріплювати в учнів уміння письмово додавати й віднімати двоцифрові числа; складати й розв’язувати задачі на дві дії; розвивати логічне мислення, схильність до аналізу й синтезу; виховувати уважність, старанність. 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань. 
Хід уроку 
І. Організаційний момент. 
Подивіться у вікно 
Прийшла до нас бабуся 
У білому кожусі 
Поля причепурила, 
Пухнастим снігом вкрила. 
Вгадайте: хто вона, 
Бабуся чепурна? (Зима) 
- По чому ми дізнаємося що прийшла зима? 
- Як треба одягатися взимку, щоб не змерзнути? 
- А ось спробуйте відгадати про що йтиметься в цій загадці. 
Хоч хатинонька маленька, 
та затишна і тепленька: 
як мороз кусається, 
п’ять братів сховається. (Рукавиця) 
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. 
- Сьогодні у нас зимовий урок математики, на якому ви використаєте знання отримані на попередніх уроках. Ми будемо додавати і віднімати двоцифрові числа, розв’язувати складені задачі. А щоб урок пройшов успішно, нам допоможуть ось ці чарівні рукавички. Вони підкажуть нам про те, які завдання ми виконаємо на уроці. 
1) Усний рахунок. 
Гра «Спустімося з гірки». 
- Взимку діти дуже люблять гратися. А які зимові розваги знаєте ви? 
- Чи любите ви кататися на санчатах? 
- І ось перша рукавичка принесла нам таке завдання. Потрібно спуститися з математичної гірки, обчислюючи приклади як кругові. 
- Молодці! Ви добре впоралися із завданням. 
2) Каліграфічна хвилинка. 
- Поглянемо, що ж нам принесла друга рукавичка. 
- Вона пропонує нам провести каліграфічну хвилинку. 
- Відкрийте зошити, покладіть його під кутом, а ноги поставте під прямим кутом. 
- Скажіть скільки клітинок потрібно пропустити від попередньої роботи? Запишіть число, класна робота. 
- Скажіть, а скільки чарівних рукавичок завітало до нас на урок? (7) 
- Тож запишіть рядочок цифри 7. Сидіть рівненько, пишіть охайно, красиво. 
- А тепер запишіть всі двоцифрові числа, де у розряді одиниць буде цифра 7. 
- Перевіряємо за допомогою пальчиків. 
3) Математичний диктант. 
- Скажіть, які новорічні свята приходять до нас у грудні? 
- Яке найголовніше свято грудні, на яке чекають і дорослі, й діти? Так це Новий рік. 
- Назвіть головних героїв цього свята. 
- З кожним роком Дід Мороз стає все сучаснішим і сучаснішим. В нього вже з’явився ноутбук, інтернет, мобільний телефон. 
- Урок у нас незвичайний, сповнений несподіванок. І ось сьогодні зі мною сталася прикрість. Я хотіла зателефонувати Дідусю Морозу та запросити його до вас на свято, але загубила номер його мобільного. 
- Відновити номер можна виконавши завдання, яке принесла нам третя рукавичка. А це математичний диктант. 
- Приготуйтеся записувати числа у рядочок через клітинку. Хто не знає відповіді робимо прочерк. 
 Запишіть число, в якому 10 десятків. (100) 
 Запишіть число, яке передує числу 47. (46) 
 Запишіть число, в якому 8 десятків і 5 одиниць. (85) 
 Запишіть число, яке є сумою чисел 60 і 3. (63) 
 Запишіть число, яке є різницею чисел 46 і 6. (40) 
- Перевіряємо за допомогою оплесків рук. (фіксую на дошці правильні відповіді) 
- Ну ось, мобільний є, ми обов’язково зателефонуємо Дідусю і запросимо його на свято. 
ІІІ. Розвиток математичних умінь. 
1) Робота в групі 
- А нас чекає наступна рукавичка і її завдання робота в групі. 
- Сьогодні у нас скільки неприємностей. До нас завітали сніжинки, але вони зачаровані. 
- Ви знімете з них чари, коли правильно розв’яжете приклади. 
- А щоб швидше їх розчарувати 1 група прокоментує розв’язок першого прикладу, 2 група – розв’язок другого прикладу, 3 група – третього прикладу, а 4 група – четвертого прикладу. 
- Чари зникли і сніжинки дякують вам за це. 
- Поки ми працювали, морозець надворі приготувався пощипати ваші щічки і носики. 
- Тому, щоб не замерзнути виконаємо завдання із наступної рукавички. Зробимо фізкультхвилинку. 
2) Фізкультхвилинка. 
- Встаньте із-за парт. Робіть як я. 
- Намалюйте очима ялинку. 
- Подивіться, як падають сніжинки з неба на землю. 
- Подивіться як сніжинка впала вам на ліве плече, на праве плече. 
- А тепер погляньте як сніжинка впала вам на носика. 
- Зловіть сніжинку лівою рукою, а тепер правою рукою, зловіть обома ручками 
- Покружляйте на місці як сніжинки. 
- Тихесенько сядьте за парти. 
3) Розв’язування задач. 
- Скажіть будь ласка, що потрібно для того, щоб не застудитися взимку? 
- Давайте поглянемо яке завдання принесла наступна рукавичка. А це задачі. 
- Відкрийте підручник на с. 82, знайдіть задачу під № 4, 3, 1. (№431) 
- Прочитайте її самостійно. 
- А щоб було зрозуміло всім присутнім про що розповідається в задачі, її вголос прочитає ……….. 
- То скільки драже потрібно на тиждень двом другокласникам? 
- Прокоментуй обчислення задачі. 
- Скажіть, яка головна красуня на Новорічному святі, біля якої співають пісні, розповідають вірші, водять хороводи? 
- А чи любите ви прикрашати ялинку. Ось і сьогодні ми прикрасимо ялинку, але після того як розв’яжемо задачу про іграшки.

Зірочок – 15 
Кульок – 26 
Сніжинок - ?, на 12 більше 

- Про що відомо в задачі? 
- А що треба дізнатися? 
- Чи можемо відразу дати відповідь на головне запитання задачі? Чому? 
- Якою дією дізнаємось скільки було зірочок і кульок разом? 
- Чи можемо тепер дізнатися скільки було сніжинок? 
- Якою дією? 
- Якими способами можна розв’язати задачу? 
- А ми розв’яжемо її по діях. 
4) Робота з геометричним матеріалом. Робота в парах. 
- Як ви готуєтесь до Нового року. А остання рукавичка пропонує нам попрацювати в парах і підготувати клоуна Тошу до Нового року. 
- Ми пошиємо йому новорічний костюм. 
- Подивіться на клоуна і скажіть, що йому потрібно. 
- На яку геометричну фігуру схожа шапочка? (трикутник) 
- На яку геометричну фігуру схожі штанини? (прямокутник) 
- На яку геометричну фігуру схожий каптанчик без рукавів? (квадрат) 
- І щоб швидше справитися із завданням ми утворимо із кожного ряду бригаду кравців. 
- 1-ша бригада шитиме шапочку для клоуна. 
- 2-га бригада шитиме каптанчик. 
- 3-я бригада – штанці. 
- Але перед тим, як приступити до роботи, давайте згадаємо, що таке периметр? (сума довжин усіх сторін фігури). Тепер приступаємо до роботи. 
- На цьому ряді найсправніші кравці. Але давайте за допомогою оплесків рук перевіримо чи правильно ви обчислили периметр. 
- Починаємо зі слів: Периметр трикутника - ….. 
- Тепер в нас клоун прийде красивим на свято. 
IV. Підсумок уроку. 
- Як і перед Новим роком всі чекають на останню хвилину, згадують, що було приємного у минулому році, так і добігають останні хвилини нашого уроку. 
- Давайте пригадаємо, що ми робили на сьогоднішньому уроці. 
- Яке завдання від чарівних рукавичок вам сподобалося найбільше?


Переглядів: 37 | Теги: додавання і віднімання

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar