Головна » Молодші класи » Математика

Інтегрований урок (математика + трудове навчання)

Тема: Складання і розв`язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання довжини відрізка. Створення з кольорового паперу орнаментів геометричних форм у квадраті.

Мета: вчити створювати орнаменти з геометричних фігур; повторити і закріпити вміння складати і розв’язувати  приклади на  додавання і віднімання; поглиблювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми, вимірювати довжину відрізків та будувати відрізки заданої довжини; розвивати увагу, мислення; сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати дисциплінованість і організованість, інтерес до навчання, естетичний смак, шанобливе ставлення до праці.

Обладнання: квітка-семицвітка, презентація, шаблони квадратів та геометричних    фігур.

Хід уроку:

I. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності

– Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось –  не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, влад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

–       Сьогодні вранці я отримала незвичайного листа. Давайте прочитаємо його (слайд 1)

–        Звертаюсь до всіх, хто знає математику і вміє щось створювати своїми руками.!Допоможіть! Злий Чарівник зачарував нашу країну  Математику і її  мешканців. Допоможіть врятувати їх. Для цього виконайте мої завдання, які написані на квітці-семицвітці. Якщо виконаєте їх правильно, прочитаєте девіз її мешканців.

Добрий чарівник

-         Бачите яке лихо сталося. Що ж нам робити?

-         Треба допомогти.

-         Виконаємо всі завдання чарівника та розчаклуємо країну Математику.

-         Як ви думаєте. Хто живе у країні Математики? ( слайд 2)

-         Отож, сьогодні ми з вами закріпимо вміння складати приклади на додавання й віднімання; будемо розв’язувати задачі; вимірювати та креслити відрізки, а також навчимося створювати  з кольорового паперу орнаменти геометричних форм у квадраті ( слайд 3)

ІІІ.  Актуалізація опорних знань учнів

  • Щоб розчаклувати країну Математики  ви повинні відривати по одній          пелюстці і виконувати завдання, які розміщені на її зворотній стороні.
  • Давайте відірвемо 1 пелюстку і прочитаємо завдання ( 1 учень підходить до квітки, відриває пелюстку і читає завдання)

-         Перше завдання : відповісти на питання математичної розминки.

  1. Математична розминка ( Бліц-опитування)

-         Назвіть найменше одноцифрове число…

-         Як називається лінія у якої є початок і кінець…

-         Збільшити на  … означає …

-         Скільки сторін у п`ятикутника…

-         Результат  дії віднімання називається  …

-         Як називаються числа при додаванні…

-         Задача складається з …

-         Молодці!  А тепер ми вирушаємо далі.

-         Подивимось, яке завдання на 2 пелюстці ( Напиши графічний диктант)

2.      Каліграфічна хвилинка ( слайд 4). Написання цифри 5.

-         Починаємо писати від середини верхньої лінії клітинки, ведемо вниз у напрямку до середини клітинки коротку пряму похилу лінію. Далі, не відриваючи руки, малий правий півовал так. Щоб він не торкався правої сторони і закруглюємо ближче до нижнього лівого куточка. Відриваємо руку і вгорі проводимо дугоподібну лінію праворуч до верхнього правого кутка клітинки.

-         Подивимось, яке завдання на 2 пелюстці ( Напиши графічний диктант)

3.      Математичний диктант

-         Намалюйте фігури за зразком на дошці;( слайд 5)

-         Домалюйте два п’ятикутники, 1 квадрат, 2 трикутники і 1 шестикутник.

-         Заштрихуйте 2-й восьмикутник; 1-й п’ятикутник; квадрат,трикутник і шестикутник.

-         А тепер поміняйтесь зошитами і перевірте простим олівцем  роботи  один одного ( слайд  6 з відповідями)

-         На партах у вас конверти з геометричними фігурами . Візьміть їх , знайдіть і покажіть п’ятикутник, квадрат, круг. А тепер положіть їх на місце, з ними ми ще зустрінемося в кінці уроку.

ІVобота над темою уроку

1.Складання і розв`язування прикладів на додавання і віднімання. Інтерактивна технологія «Карусель» ( слайд 7)

   -  Давайте відірвемо 3 пелюстку ( Склади і розв’яжи приклади)

-         Третє завдання Чарівника : скласти і розв`язати приклади на додавання і віднімання (технологія «Карусель»). Діти працюють по рядах. Диференціація: (1 варіант – учні високого та достатнього рівнів)

І варіант ( нерухоме коло) – складають приклади на додавання і віднімання; перевіряють їх розв’язання.

ІІ варіант ( рухоме коло) – розв’язують складені приклади.

( Виховний момент)

- Скажіть, будь ласка, навіщо людині працювати?

- Що є  вашею працею? ( Навчання)

- Як потрібно працювати? ( Сумлінно і старанно)

- Як потрібно відноситись до людей праці? ( Шанувати)

- Чому?

- Молодці, ви гарно попрацювали і певно стомилися.

Пропоную відпочити і пограти в гру.

Фізкультхвилинка

  • Пограємо в гру «Дощик».
  • Спочатку дощик капає тихенько,
  • Як наш вказівний пальчик
  • По долоньці б’є легенько.
  • Краплинок поки що мало,
  • Та ось середній пальчик включився вдало.
  • Безіменний примкнути зумів,
  • І трохи гучніше дощик зашумів.
  • Ось мізинчик теж пограти захотів,
  • Ще сильніше дощик зашумів.
  • Великий пальчик ми взяли з собою,-
  • Дощ іде уже стіною.
  • Сильніше всією долонькою ударяємо,
  • Від дощу де нам сховатися, ми знаємо.
  • Вихід є, і нам потрібно дуже постаратися,
  • Щоб перетворити дощ на бурю овацій.         

4.      Гра "День – Ніч"

- Подивимось, яке завдання написане на наступній пелюстці

( Гра «День і ніч») ( слайд 8)

- А тепер ще трохи відпочинемо і пограємо у гру «День – Ніч»

        -   Ніч! (Закривають очі. ) 3 - 3 + 6
      -    День! Відповідь: 6.
      -  Ніч! (Закривають очі. ) 4+0 – 2

      -    День! Відповідь: 2.

      - Ніч! (Закривають очі. ) 5 + 2 + 1

      -    День! Відповідь: 8.

3. Розв`язування задач на знаходження суми

 - Хто прочитає завдання, написане на 4 пелюстці?( Розв’яжи задачу)

      1. Робота над задачею

- На галявині росло 5 ромашок та 4 волошки. Скільки всього квіток росло на       

  галявині? 

- Про що йде мова в задачі? ( про квіти)

- Які квіти росли на галявині? ( ромашки і волошки)

- Що запитує задача?

- Яку дію потрібно виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? ( +)

- Який приклад складемо?

     2. Запис задачі в зошит

     3. Фізкультхвилинка «Гра в сніжки» під музичний супровід ( слайд10)

4. Гра «Жива задача»

(Діти виходять до дошки, в руках тримають таблички з назвами частин задачі. Проводиться гра «Жива задача ». За командою вчителя учні повинні стати по порядку зліва направо і послідовно назвати свою частину задачі.)

1       учень ( умова): На галявині росло 5 ромашок та 4 волошки.

2  учень ( запитання): . Скільки всього квіток росло на    галявині? 

3  учень ( розв’язання): 3+2 =5 ( кв.)

4  учень (відповідь): 9 квіток

5.      Вимірювання довжини відрізка. Робота з підручником ( №5, с.83)

-         Давайте дізнаємось, яке наступне завдання написане на 5 пелюстці

-          ( Виміряй та накресли відрізок)

-         Виміряйте довжину відрізка на с.83 ( 10 см)

-         Накресліть відрізок на 3 см коротший даного.

-         Як дізнатись довжину другого відрізка? ( 10 – 3 = 7 см)

-         Накресліть відрізок у зошиті

6.      Фізкультхвилинка 

Вітерець гойднувся

між зелених віт. (Руки вгору. Похитатися, як деревце)

Колосок прокинувся

І сказав: – Привіт! (Присід. Повільно підвестися навшпиньки).

Жайвір усміхнувся,

Мовив: – Добрий день! (Змахи руками, наче крилами).

Бачу, ти прокинувся

Від моїх пісень.

 

  1. Створення з кольорового паперу орнаментів геометричних форм у квадраті.

-         Відірвемо наступну, 7 пелюстку (Створи орнамент з геометричних фігур)

-         Які геометричні фігури ви знаєте?

-         Сьогодні ми будемо вчитися створювати орнаменти з різних геометричних фігур (слайд - зразки)

-         У вас на партах є квадрат та набір геометричних фігур.

-         З чого почнемо роботу? ( Викладаємо орнамент з геометричних фігур на квадраті з картону)

-         Що будемо робити далі? ( склеювати деталі)

-         Яких правил безпечної поведінки треба дотримуватись?

8.      Самостійна практична робота учнів

9.      Самостійна робота ( розв’язування прикладів №3, с.83)

V.  Підсумок уроку (Рефлексія)

- Ось і підходить до закінчення наш урок. Ви допомогли  виконати всі завдання ( слайд 12), і тепер ми розчаклували  країну Математику, тож прочитаймо, який девіз її мешканців: (слайд 13)

                                               У  знаннях – сила!

-         Як ви думаєте, чому так говорять?

-         Для чого людині знання?

-         Давайте прочитаємо , які прислів’я про працю склав український народ:

Бджола мала, а й та працює.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує.

-         Які види роботи на уроці вам сподобались?

-         Дякую вам за гарну роботу( слайд 14)


Переглядів: 60 | Теги: інтегрований урок

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar