Головна » Молодші класи » Математика

Інтегрований урок (математика, природознавство, малювання) 3 клас

Тема: Тварини - частина живої природи ( природознавство). Закріплення таблиці множення та ділення на 7 ( математика). Виконання тематичної композиції „Тварини" (малювання). 
Мета: сформувати поняття про диких та свійських тварин, навчити дітей їх 
розпізнавати, познайомити з умовами життя тварин; закріпити таблицю множення і 
ділення на 7; навчити учнів малювати тварин, виконати тематичну композицію 
„Тварини"; 
розвивати пам'ять, мислення, увагу, уяву, логічне мислення, пізнавальний інтерес до навчання, спостережливість, акуратність, мову; 
виховувати бережливе ставлення до природи, повагу до людей праці, естетичні 
почуття, інтерес до предмета, природних явищ. 
Обладнання: диск «Мелодії лісу» , ілюстрації осені, дерев, овочів, сонця, тварин (дикі та свійські), ребуси, загадки, прислів'я та приказки, виставка книг, зразок малюнку „Тварини", картки для кожного учня, кольорові олівці, заготовки малюнків, приклади на окремих аркушах, таблиця з математичною абеткою. 
Хід уроку 
I. Організація класу 
II. Підсумки фенологічних спостережень
 
На дошці малюнки осені. Вчитель читає вірш під музику. 
Осінь 
Висне небо синє, 
Синє, та не те, 
Світить, та не гріє 
Сонце золоте. 
Оголилося поле 
Од серпа й коси; 
Ніде приліпитись 
Крапельці роси. 
Темная діброва 
Стихла і мовчить; 
Листя пожовтіле 
З дерева летить. 
Здалека під небом, 
В вирій летячи, 
Голосно курличуть 
Журавлів ключі. 
Я.Щоголів 

- Дітки, про яку пору року цей вірш? (Про осінь) 
А яка зараз у нас пора року? (Осінь) 
Який місяць? (Жовтень) 
Давайте перевіримо, як ви спостерігали за природою на цьому тижні. 
Подивіться на малюнок та відгадайте загадку (вчитель показує малюнок сонечка) 
Що за гість, що тепло нам дає? (Сонечко). 
- Давайте пригадаємо, який стан неба переважав на минулому тижні? 
(Вчитель запитує у декількох учнів.) 
Молодці, а про що піде далі розмова? 
Рукавом махнув - дерево нагнув.(Вітер). 
Чи був вітер на минулому тижні? 
Розгадайте ребус і ви зразу здогадаєтесь, 
про що ми поговоримо далі. (Про дощ) (Додається у зображеннях) 
Чи був дощ на минулому тижні? 
Подивіться на наступний малюнок, що зображено на ньому? (Дерева) 
Далі піде розмова про рослини. 
Чи помітили ви якісь зміни в рослинному світі? 
Які зміни відбуваються в житті тварин з приходом осені? 
Що роблять люди на городі з приходом осені? 
А які ви знаєте прислів'я та прикмети про осінь? 
Як вересніє, то й дощик сіє. 
Хто цілий рік байдикує, той навіть у вересні голодує. 
Жовтень ходить по краю та й виганяє птахів з раю. 
Листопад зимі ворота відчиняє. 
Багато жолудів - на холодну зиму і врожайне літо. 
Грім у жовтні - на малосніжну, коротку зиму. 
Якщо осінь багата на гриби - зима буде тепла. 
Чим тепліший і сухіший вересень, тим пізніше прийде зима. 
- Молодці, ви всі добре спостерігали за природою. Але не забуваємо, що це треба робити кожен день. 
III. Опрацювання нового матеріалу 
1. Повідомлення теми та завдань уроку 
- А про що ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці, ви здогадаєтесь самі, 
коли розгадаєте цей ребус. (Додається у зображеннях) 

1. Хто зображений на малюнку? (Теля) 

2. Ходить хмуро між дубами, 
Хижо клацає зубами. (Вовк) 

3. Я - маленький, я - вухатий, 
Попелястий, волохатий. 
Я стрибаю, я тікаю, 
Дуже куций хвостик маю. (Заєць) 

4. Хто зображений на цьому малюнку? (Корова) 

5. Вона руденька ще й хитренька, 
Невелика й не маленька. 
Вона - вовчику сестричка. 
Здогадались - хто? (Лисичка) 

6. А це хто? (Вчитель показує малюнок свині) 

7. А це хто? (Вчитель показує малюнок миши) 
- То яка тема нашого уроку? (Тварини) 
Сьогодні ми подорожуємо з вами до лісу. Закрийте очі та уявіть, що ми стоїмо посеред лісу. (Звучить музика „У лісі", вчитель читає вірш) 
Яка природа! Кращого нема, 
Як річка й поле лісом оповиті. 
І кращого нема нічого в світі, 
Коли людина творить це сама. 
Спасибі людям, що зростили ліс: 
За всі дуби спасибі, за ялини, 
І за красу березових тих кіс, 
Що милі серцю кожної людини. 
(М. Познанська.) 
- Кого ми зустріли у лісі? (Вчитель показує малюнок лося). 
Лось хоче розповісти вам про себе, але спочатку він хоче, щоб ви розв`язали його завдання. 
Розв'яжіть приклади 
28:7+50 = 
63 - 63:7 = 
7*3+7*6 = 
7*5 + 7*2 = 
- Молодці, а тепер послухайте, що лось хотів вам розповісти (вчитель читає): 
Лось - найбільша тварина наших лісів. У нього довгі ноги, відносно короткий тулуб і важка горбоноса голова. Вуха дуже великі, широкі й рухливі. Хвіст у лося дуже короткий, усього 4-5 см. Самці мають великі розкішні роги. Поки лось старіє, кількість відростків на них все збільшується. Роги починають рости у квітні - травні. Під час росту вони вкриті шкіркою з оксамитовою шерстю. До серпня ріст рогів закінчується; тоді самці труться об дерева й кущі, звільняючи роги від шкірки. Скидання рогів відбувається у грудні - січні. Годуються лосі листям дерев, травами, мохами, соковитими рослинами, а взимку - гілками, корою дерев. Вороги лосів - вовки, рисі та ведмеді. 
- Ми ще когось зустріли (Вчитель показує малюнок кабана). 
Чи зможете ви розв'язати завдання від кабанчика? 
Вставте потрібні числа: 

__ * 7 = 42 
__ * 7 = 24 
7 * __ = 49 
7 * __ = 21 
Послухаємо розповідь кабанчика. 
У кабана трохи витягнута вперед голова та довгі ноги. Дорослі самці виростають завбільшки 2 м у довжину. Тіло кабана має кленоподібну форму 
- широке спереду та вузьке ззаду, завдяки чому тварина може легко 
пробиратися крізь зарості. Вуха в кабана довгі та широкі, очі маленькі. Хвіст у 
кабана тонкий, з пухнастою китичкою. Тіло кабана вкрите щетиною - густими 
жорсткими волосинками. Кабан добре відчуває запах, а от зір значно гірший. 
Він швидко бігає, та чудово плаває. Поранений або переслідуваний кабан 
може напасти на людину. Кабани живуть групами. Кабан - всеїдна тварина. 
Тобто він годується трав'янистими рослинами, жолудями, горіхами, ягодами, 
комахами, жабами, ящірками, мишами. Єдиним ворогом кабана є вовк. 
- А це кого ми зустріли? (Вчитель показує малюнок їжачка) 
А яке ж він підготував для нас завдання? 
З прикладу на множення складіть два приклади на ділення: 
7 * 6 = 42 4*6 = 24 
42: 6 = 7 24 : 6 = 4 
42 : 7 = 6 24 : 4 = 6 
Послухаємо розповідь про їжачка. 
За зовнішнім виглядом їжак - одна з найсвоєрідніших тварин, що зустрічається у наших лісах. Спина та частково боки їжака вкриті гострими колючками, товщина яких 1 мм, а довжина 2 -3 см. Згортаючись, їжак розчепірює колючки у різні боки, й вони стають гарним захистом. Собака, наприклад, скривдити їжака не може. А хитра лисиця, навпаки, може - вона скочує їжака у воду, де він змушений плисти, а тому - розгортається. Тоді лисиця дістає змогу вкусити їжака в беззахисне черево. В природі їжаки їдять комах, дощових черв'яків, равликів, жаб, змій, мишей. Винищуючи шкідливих комах, їжаки приносять велику користь, їжак упадає в зимову сплячку з осені до ранньої весни. Він збирає листя, траву, мох і будує з них тепле зимове сховище, в котрому спить, згорнувшись у клубочок. 
- Ми ідемо з вами далі по лісу. А хто це такий маленький зустрівся по 
дорозі? (Козуля) 
Вона теж приготувала вам свої завдання. 
У скільки разів число 28 більше від 7 ? 
У скільки разів число 49 більше від 7 ? 
У скільки разів число 7 менше від 35 ? 
У скільки разів число 7 менше від 63 ? 

Козуля теж хоче розповісти вам про себе. 
Козуля - маленька тваринка, довжина її тіла досягає 125 см. Це граціозна тварина з довгими стрункими ногами. Голова в козулі трикутної форми, на ній вирізняються великі темні очі. Вуха довгі, загострені. Самців можна відрізнити по рогах з трьома гілками, котрі восени ламаються й відпадають, а навесні виростають знов. У самок рогів немає. Годуються козулі трав'янистими рослинами, лишайниками, бруньками та листям кущів. Ворогів у козулі досить багато. Головний ворог - вовк. А в деяких місцях на козуль нападають рисі, лисиці та бездомні собаки. 
- Ось і закінчується наша прогулянка до лісу. Закрийте очі, поки ми 
виходимо з вами з лісу, подумайте, чи всіх тварин ми зустріли. 
(Звучить музика, учні думають над питанням вчителя) 
- То кого ми ще могли б зустріти? (Вчитель показує малюнки тварин) 
Лисичка, вовк, білочка, ведмідь, заєць, олень. 
- А як ви думаєте, всі ці тваринки дикі чи свійські? (Дикі) 
А які бувають свійські тварини, ми з вами дізнаємось за допомогою 
математичної азбуки. 
У кожного на парті лежить табличка. Відповідь приклада буде співпадати з буквою азбуки. Так розв'язавши ці приклади і з'єднавши всі букви відповідей, ми зможемо прочитати назву тварини. (Азбука додається у зображеннях) 

7 * 2 + 1 = 7 * 3 + 1 = 
28 : 7 + 15 = 35 : 7 – 2 = 
7 * 3 = 56 : 7 + 3 = 
7 * 1 + 12 = 7 * 4 – 10 = 
63 : 7 – 6 = 2 * 7 – 2 = 
49 : 7 + 4 = 
(Корови, свині) 
- Яких ще свійських тварин ви знаєте? (Коні, кози, собаки, коти, кролі) 
ФІЗХВИЛИНКА 
Гуси - лебеді летіли, 
На лужку тихенько сіли, Посиділи, дружно встали, Покружились, подивились, 
На місця тихенько сіли. 
IV. Закріплення та узагальнення знань учнів 
- Чим відрізняються дикі тварини від свійських? 
Зараз ми подивимось, яких ви запам'ятали диких та свійських тварин. 
У вас на парті лежать картки, на яких написані дикі та свійські тварини. Підкресліть диких тварин. 
Дикі та свійські тварини 
корова лось 
козуля ведмідь 
їжак вовк 
свиня коза 
собака лось 
коти лисиця 
кабан кінь 
заєць білка 
Декілька учнів зачитують яких тварин вони підкреслили. 
Демонстрація зразка 
Молодці! Подивіться у кожного на парті є листочок. Хто зображений 
на ньому? (Ведмідь, свиня, заєць, корова). Назвіть з них диких тварин, 
свійських. Щоб розфарбувати цей малюнок, які кольори ми використаємо? Яким кольором розфарбуємо ведмедя? Свиню? Корову? Зайця? 
Практична робота 
- Розфарбуйте цих тваринок. 
(Звучить музика, учні працюють) 
V. Підсумок уроку- Молодці, ви дуже добре сьогодні попрацювали на уроці. 
Куди ми сьогодні здійснили подорож? 
Кого у лісі зустріли? 
Яких ви запам'ятали свійських тварин? 
Чим відрізняються дикі тварини від свійських? 
Домашнє завдання Дома підготуйте розповідь про тварину, дику чи свійську. 
Вчитель виставляє оцінки.


Переглядів: 183 | Теги: інтегрований урок

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar