Головна » Молодші класи » Години спілкування

Наш клас може врятуватися

Мета: пізнання колективу, виконання творчих завдань, вироблення ефективних форм взаємодії в ході виконання вправ; визначення форм поведінки, які допомагали чи заважали порозумітися; визначення найвпливовіших учнів груп; розвиток уміння доводити свою думку, слухати співбесідника; сприяння підвищенню самооцінки, розвитку творчих здібностей учнів.

1. Вправа «Я радий тобі»

2. «Подорож до Африки»

Уявіть собі, що ваш клас одержав нагороду — подорож до одного з екзотичних островів Африки. Ви пливете на кораблі, і раптом — катастрофа! Допоможуть врятуватися 3 шлюпки, в яких ви опинилися. У шлюпках є тільки паперові гроші й сірники. А вам пропонується ще 15 речей. Ваше завдання: спочатку кожен сам, а потім у групах проранжувати за ступенем необхідності ці речі від 1 до 15 місця (зачитати і пояснити список). На самостійну роботу дається по 10 хвилин, а на групову — 15. У групах вибрати секретаря і спікера.

Щоб досягти домовленості в групах:

1. Утримуйтеся від захисту свого судження тільки тому, що воно ваше. Підходьте до вирішення задачі логічно й об’єктивно.

2. Не поступайтеся своєю думкою тільки для того, щоб досягти домовленості, не намагайтеся будь-якими силами уникнути конфлікту. Підтримуйте тільки ті рішення, з якими ви можете погодитися хоча б частково.

3. Утримуйтеся від таких методів вирішення конфлікту, як голосування чи компроміс.

4. Розглядайте різні думки як допомогу, а не як перешкоду.

Для того щоб вижити після катастрофи, треба не тільки дістатися до берега, а ще й влаштувати життя на безлюдному острові. Творча група у визначеному складі буде створювати колаж, оповідан­ня про життя на острові і план порятунку, при цьому кожному учневі в класі необхідно дати роль. (Ведучий роздає учням і творчій групі друковані завдання, матеріали для створення колажу.)

Творча група (яка складається з емоційних лідерів) працює за окремим столом.

Спікери зачитують результати ранжування групами, всі уважно слухають і порівнюють зі своїми особистими роботами.

На думку експертів, потерпілим в океані більше за все необхідні дві категорії предметів: ті, які слугують для привернення уваги, і ті, які допомагають вижити до прибуття рятувальників.

1. Дзеркало для гоління. Важливе для сигналізації повітряним і морським рятувальникам.

2. Каністра з соляркою. Важлива для сигналізації. Солярка може бути вилита на воду, запалена за допомогою паперових грошей і сірників, буде привертати увагу рятівників.

3. Каністра з водою. Для тамування спраги.

4. Коробка з харчовим НЗ. Забезпечує основну їжу.

5. Пластикова плівка. Використовується для збирання дощової води, забезпечує захист від стихії.

6. Дві коробки шоколаду. Забезпечують резервний запас харчування.

7. Риболовні снасті. Оцінюються нижче, ніж шоколад, тому що в цій ситуації «синиця в руках» краще, ніж «журавель у небі».

8. Нейлонова мотузка. Можна використовувати для зв’язування спорядження, щоб воно не впало за борт.

9. Надувна подушка. Якщо хтось впаде за борт, вона може слугувати рятувальним спорядженням.

10. Репелент, який відганяє акул.

11. Спирт. Може бути використаний в якості антисептика, в інших випадках малоцінний, оскільки його вживання може викликати обезводнення.

12. Радіоприймач. Має незначну цінність, оскільки немає передавача.

13. Карти Тихого океану. Без інших навігаційних пристроїв не принесуть користі. Для вас важливо знати не те, де знаходитеся ви, а де знаходяться рятувальники.

14. Протимоскітна сітка. У Тихому океані немає москітів.

15. Секстант. Без таблиць і хронометра майже не має користі.

Обговорення за питаннями:

  • Які види поведінки допомагали дійти згоди?
  • Які заважали?
  • Хто був активний, хто не брав участі в обговоренні?
  • Які лідерські якості проявлялись у грі?
  • Хто впливав і чому?
  • Якою була атмосфера в групі?
  • Що відчував кожен учасник?
  • Які дії використовувалися для «просування» своїх думок?
  • Як можна покращити процес прийняття групового рішення? У кого особисте співпало з думкою групи? Співпало з думкою експертів?
  • Чи зуміли ви довести своє правильне рішення до уваги групи?
  • Чому ні?
  • Як вдалося?
  • Що відчувають люди, думка яких співпала з думкою експертів? У тих, хто наполіг на неправильному рішенні? Що заважало довести свою думку?
  • Яким чином вам вдалося довести свою думку?

Питання до спікерів:

  • Що вам заважало прислухатися до правильної думки?
  • Чому не було почуто цієї думки?
  • Що сприяло сприйняттю думок інших?

Ведучому треба проводити бесіду дуже уважно, відчуваючи настрої, щоб зробити висновки, а не посіяти ворожнечу в групах.

3. Презентація роботи творчої групи

Творча група презентує колаж, оповідання, план порятунку та роль кожного у ньому.

Обговорення презентації:

  • Чи згодні ви з відведеними вам ролями?
  • Якщо ні, то які були б ваші варіанти?

Дякуємо емоційним лідерам за їхнє бачення ролі кожного в класі (для психолога, класного керівника ця вправа є психодіагностичною).

5. Релаксація «На березі моря»

6. Рефлексія


Переглядів: 40 | Теги: Дружба

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar