Головна » Молодші класи » Читання |
Мета: ознайомити учнів із легендою як жанром усної народної творчості; збагачувати уявлення про народну пісню; ознайомити з легендою про народного героя, гетьмана України; розвивати навички швидкого, виразного, свідомого читання; виховувати любов до народної пісні, почуття гордості за свій народ. Обладнання: портрет Б. Хмельницького, записи українських народних пісень, картки для розширення поля читання. Xід уроку І. Організаційний момент ІІ. Вдосконалення читацьких навичок 1. Вправляння у читанні прислів’я (зі зміною смислового наголосу). Козацькому роду нема переводу. — Поясніть зміст прислів’я. 2. Читання пірамідок слів. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку — Сьогодні ми здійснимо мандрівку у минуле нашого народу. А інформацію про минуле ми можемо черпати з легенд. Легенди — це народні сказання, невеликі за обсягом твори-розповіді про події, факти, людей, оповиті казковістю. Часто в них йдеться про історичні події чи про життя людей у минулому. Читання учнями статті «Народні легенди». — Що нового дізналися ще про легенди як жанр усної народної творчості? ІV. Робота над легендою «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» 1. Читання легенди комбінованим способом: вчитель — підготовлений учень. — Чому хлопчика назвали Богданом Хмельницьким? 2. Словникова робота. перехрестився пробирати розступилися хміль неподалік перемагав звідки Хміль — витка рослина. Палата — великий будинок. 3. Читання легенди учнями мовчки. — Де відбувалася описана подія? — Де знайшов дід хлопчика? 4. Робота над змістом легенди з елементами вибіркового читання. — Як назвали хлопчика? Прочитайте. — Ким став Богдан Хмельницький, коли виріс? — Про яке ставлення народу до Богдана Хмельницького свідчить цей твір? 5. Хвилинка ерудита. — Яке місто в Україні назвали іменем гетьмана? 6. Творча робота. — Уявіть себе скульптором. Який би ви створили пам’ятник Богдану Хмельницькому? Які слова винесли б на постамент? V. Робота над опрацюванням українських народних пісень 1. Розповідь учителя. — Ми, українці, — нація дуже давня. Ми самі створили свою національну культуру. Протягом своєї багатовікової історії наш народ склав безліч казок, прислів’їв, загадок. А особливо багато пісень — їх понад 200 тисяч! Ось сьогодні ми ознайомимося з деякими із них. Першими піснями, які чули ви від своїх матусь, були колискові. А які колискові пісні ви знаєте? 2. Опрацювання пісні «Стоїть явір над водою». 1) Слухання пісні. — Про кого ви почули пісню? Про які часи в ній ідеться? Хто її герой? 2) Словникова робота. Завдання. Дібрати тлумачення слів і з’єднати стрілочками. 3) Cамостійне читання пісні учнями. 4) Читання пісні вголос за строфами. 5) Робота над ілюстрацією. — Яким зображено козака? З чого видно, що кінь вороненький — його бойовий і вірний товариш? 3. Опрацювання пісні «Котився віночок по полю». Самостійне читання пісні учнями. — Про кого ця пісня? — Які почуття викликала у вас пісня? — Яким ви уявляєте цей вінок? Що б ви туди вплели? 4. Самостійне опрацювання пісні «Ой, співаночки мої...» VI. Підсумок уроку — Що таке легенда? Про яких людей складали легенди? — Що таке пісня? Яка пісня вам сподобалась найбільше? Чому?
| |
Переглядів: 795 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |