Головна » Молодші класи » Читання

Вадим Скомаровський «Андрійкова мрія». Грицько Бойко «Відпочити ніколи»

Мета : Формувати вміння аналізувати віршовані твори, удосконалювати навички виразного читання; збагачувати активний словник учнів; розвивати пізнавальні інтереси, цілеспрямованість.

Хід уроку

I. Організація класу.

Я всміхнуся сонечку:

– Здрастуй, золоте!

Я всміхнуся квіточці –

Хай вона цвіте!

Я всміхнуся дощику:

– Лийся, мов з гнізда!

Друзям усміхнуся –

Зичу їм добра!

II. Мовна розминка.

1. Вправа, що сприяє формуванню швидкої реакції на слово.

Гра «Слухай! Називай якомога більше слів».

Читаю – … (книгу, газету, журнал…).

Зачитався – … (повістю, казкою, оповіданням…).

Скупався – … (в річці, озері, морі…).

Хотів би стати – … (поетом, вчителем, агрономом…).

2. Читання анаграм.

ІКЛАР (лікар) НЕНІЖРЕ (інженер)

ОНРАГМО (агроном) ІЛСНКИ (лісник)

ЕПРКА (пекар) УЛМЯР (муляр)

ЕЧУНЬ (учень) ТУНЕСДТ (студент)

— Яке слово зайве у кожній колонці ? Чому ?

— Поясніть, що виконують люди кожної професії.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

— Сьогодні ми прочитаємо вірші Вадима Скомаровського та Грицька Бойка про мрії, бажання, надії і захоплення ваших ровесників.

 

IV. Опрацювання вірша В.Скомаровського «Андрійкова мрія».

1. Виразне читання вірша мною.

— Хто головний герой твору ?

— Яка у Андрійка мрія ?

2. Повторне читання вірша мовчки.

— Яка професія подобається Андрійкові ?

3. Аналіз змісту вірша.

Поясніть значення виділених висловів.

— Як ви гадаєте, яка це пора року ?

— Що хоче виростити Андрійко ? Куди б він її завіз ?

— У яких словах виявляється ставлення Андрійка до праці хлібороба ?

— Яким ви уявляєте хлопчика ? Де він живе ?

— Як ви думаєте, чи збудеться мрія хлопчика ? Доведіть свою думку.

— Яку думку хотів донести до читачів автор ?

— Яку мрію маєте ви ? Ким би хотіли стати ?

Фізкультхвилинка.

4. Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Вибіркове читання.

— Знайдіть рими, доберіть свої.

5. Виразне читання вірша.

а) Підготовка до читання вголос.

— Зверніть увагу на межі речень. Скільки їх у вірші ?

— Після яких слів будете робити паузи ? Чому ?

— Які слова будете читати мрійливо ? А які – піднесено ?

б) Читання вірша (напівголосно) у парі.

в) Конкурс на кращого читця вірша.

V. Опрацювання вірша Г.Бойка «Відпочивати ніколи».

1. Робота над заголовком.

— Прочитайте назву вірша. Поміркуйте, про що може йтися у ньому, враховуючи те, хто є автором твору.

2. Виразне читання вірша мною.

— Чи підтвердились ваші передбачення ?

— Чим був зайнятий герой вірша ?

3. Словникова робота.

веде спину наступає

попік канікули стежка-стрічка

читаю книжку розпочались

відпочити ніколи ранок

Читання мовчки, а тоді вголос хором.

— Прочитайте слова 1 колонки, підставляючи по черзі особові займенники (я веду, попечу, читаю…; ти ведеш, попечеш, читаєш… і т.д.).

4. Самостійне мовчазне читання вірша. Робота над змістом.

 

— Чим зайнятий хлопчик на канікулах ?

— Які рядки свідчать про те, що хлопчик – завзятий читач ?

— У яких рядках прихований гумористичний зміст ?

— Який настрій викликав у вас цей вірш ? Над чим примусив задуматися ?

 

5. Вправи на розвиток швидкості читання.

а) Читання в парі «Я тобі, ти мені».

Діти читають напівголосно. Один учень один рядок, а другий – наступний, і так до кінця вірша.

б) Знайдіть найкоротше і найдовше речення.

в) Найдовше речення прочитати на одному диханні.

г) Читання в парах, робота над виразністю.

6. Мовно – логічне завдання.

— З’єднайте слова 1 колонки (зі словникової роботи) з відповідними словами 2-ї так, щоб утворилися сполучення з вірша.

 

VI. Підсумок уроку.


Переглядів: 107 | Теги: Бойко, Скомаровський

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar