Головна » Молодші класи » Читання

«Я і мій телевізор» (за В. Кавою). В. Сухомлинський «Як Микола став хоробрим»

Мета: удосконалювати навички правильного і виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно; формувати оцінні судження; розвивати читацькі навички; виховувати уміння правильно організовувати своє дозвілля.

Обладнання: тлумачні словники, картки, таблиці.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Підготовка до сприймання нового матеріалу

1. Відгадування загадки.

Ось так дім — одне вікно,

Кожен день в вікні кіно. (Телевізор)

2. Хвилинка етимології.

— Знайдіть і прочитайте у словниках тлумачення цього слова.

3. Гра «Визначте, який це текст».

— Послухайте текст про телевізор. Визначте, який він — науково-популярний чи художній. (Вчитель читає текст із додаткової літератури.)

III. Повідомлення теми уроку. Робота над заголовком твору

— Прочитайте назву твору Віктора Кави. Поміркуйте, про що у ньому може йти мова.

— Зробіть своє передбачення й обґрунтуйте його.

— Художній чи науково-популярний твір може бути з такою назвою?

IV. Робота над темою уроку

1. Опрацювання оповідання «Я і мій телевізор» (за В. Кавою).

1) Словникова робота.

а) Читання рядків слів, тренування у швидкості читання.

• байдуже подалося засиджуєшся

• бідкалася похнюпилися скалатнулися

• кінострічка мекаєш-бекаєш мультиплікаційні

б) Тлумачення незрозумілих слів.

Гангстери — бандити.

Знічев’я — від нічого робити.

в) Робота над висловами.

Вхопив слова вухами; пропустив повз вуха; кров з носа треба.

— Чи чули ви такі вислови? Який з них можете пояснити?

— Читаючи твір, зверніть увагу, в якому значенні вжив їх автор.

2) Читання тексту учнями. Перевірка первинного сприймання.

Початок тексту до слів «Під вечір четвертого дня...» учні читають вголос«ланцюжком», а далі до кінця — мовчки.

— Коли і де відбувалися описані події?

— Як довго вони тривали у часі?

— Назвіть усіх дійових осіб оповідання. А хто головний герой твору?

3) А наліз змісту твору з елементами вибіркового читання.

— Яке домашнє завдання виконував Вітя? Кому він не хотів завдавати кривди, не описавши твір?

— Прочитайте, як Вітя згадує про вчительку.

— Знайдіть у тексті міркування Віті про зміст свого твору. Чому хлопчик змінив свій задум? Про що це свідчить?

— Прочитайте тільки текст твору, що склав Вітя.

— Чи сподобалися вам канікули, які провели хлопці? Поясніть свою думку.

— Чи погоджуєтесь ви із висновком Віті, який він зробив у своєму творі?

— Які рядочки твору викликали у вас посмішку? Прочитайте.

4) Вправи для розвитку швидкості читання.

Гра «Чи були такі речення в тексті?»

Ну, дописуй, я не буду тобі заважати. (Так)

Я встав уранці, вмився, наївся і пішов на вулицю (Ні)

Вітя труснув головою, для чогось посмикав носа. (Так)

Вітя сумно і скорботно похитував головою. (Ні)

Скалатнулися їхні серця — надвір, негайно надвір! (Так)

Невже на цьому тижні майстер не відремонтує телевізор? (Ні)

5) Висновки.

— Яким ви уявляєте Вітю і Мітька? Що схвалюєте, а що — засуджуєте у поведінці головного героя?

— Як ви вважаєте, наступні канікули Вітя проведе теж перед телевізором?

— Як ви мрієте провести свої канікули?

2. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Як Миколка ставхоробрим».

1) Учні самостійно читають оповідання. Для перевірки розуміння прочитаного ставлять запитання одне до одного (робота в парах).

2) Читання оповідання за особами.

3) Розвиток зв’язного мовлення (творче завдання).

— Які почуття переживав хлопчик?

— Пофантазуйте, як можна продовжити оповідання.

3. Опрацювання веселинок.

Діти самостійно читають веселинки, визначають дійових осіб. Далі читаютьїх за особами. Можна провести конкурс «Кращі гумористи» (діти в парі готують одну веселинку на вибір, виступаючи перед однокласниками. Спільно визначають, у чийому виконанні веселинка звучить найкраще).

V. Підсумок уроку

Примітка

Урок позакласного читання «З новим роком!» (щедрівки, колядки, українські народні ігри).


Переглядів: 168 | Теги: Сухомлинський

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar