Головна » Молодші класи » Читання

А. Костецький «Буває все...», «Краще — з друзями разом!», «Словник Славка»

Мета: формувати вміння аналізувати віршовані твори; удосконалювати навички виразного читання; збагачувати активний словник учнів; виховувати почуття товариськості.

Обладнання: портрет А. Костецького, картки зі словами.

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Повідомлення теми уроку

— На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із новими героями творів відомого вам автора Анатолія Костецького.

III. Опрацювання вірша А. Костецького «Буває все...»

1. Слухання вірша, який читає учитель.

— Чого у світі не буває ніколи?

2. Словникова робота.

3. Повторне читання вірша мовчки.

— Що означає, коли тебе забув друг?

4. Аналіз вірша. Вибіркове читання.

— Які незвичайні явища трапляються у світі?

— Прочитайте, чого не буває ніколи. Чи погоджуєтеся ви з цими словами?

— Продовжте міркування: «Справжній друг — це той, хто...».

5. Виразне читання вірша.

IV. Опрацювання вірша А. Костецького

«Краще — з друзями разом!»

1. Самостійне читання вірша (мовчки).

— Уважно прочитайте вірш. Від чийого імені ведеться розповідь?

— Коли відбуваються описані події?

2. Повторне читання вірша «ланцюжком».

— Про які почуття розповідає хлопчик?

3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Якими словами розпочинається вірш? Про які свої почуття розповідає хлопчик?

— Які слова вірша підкреслюють міцність дружби хлопців?

— Наведіть рядки, що передають захоплення друзів катанням на санках.

— Чому Славко не відгукнувся на запрошення хлопців?

— Як розумієте вислів за так? Чому Славко забув хлоп’ячу дружбу?

— Як друзі його «перевиховали»?

— Прочитайте слова, в яких передається головна думка вірша.

4. Розвиток зв’язного мовлення.

1 група. Підготувати розповідь про те, якими уявляєте собі хлопців, де вони живуть, що з ними могло трапитись далі.

2 група. Уявіть, що вам слід створити мультфільм за цим віршем.

Розкажіть, в якій послідовності мають бути зображені події.

5. Виразне читання вірша.

V. Опрацювання вірша А. Костецького «Словник Славка»

1. Виразне читання вірша вчителем.

— Що за незвичний словник був у Славка?

2. Словникова робота. Вправа на миттєве сприймання слів.

Слова на картках-блискавках: запитай — засміється, попроси — попросить,врешті-решт, дарма — нема.

— Прочитайте слова. Назвіть спільні буквені частини у кожній парі слів.

3. Повторне читання вірша (мовчки).

— Яка небезпека чатує на Славка?

4. Аналіз змісту вірша.

— Чим незвичний словник у Славка? В якому значенні вжите у вірші словословник? (Запас слів, якими користується людина у своєму мовленні.)

— Зі скількох слів складається словник Славка? Оберіть слова із цього словника. Поміркуйте, про що вони свідчать.

— Прочитайте, яка небезпека чатує на Славка.

— Чи хотіли б ви мати такого друга? Чому?

— Що можете порадити Славкові, щоб він не залишився на самоті?

— Які слова слід частіше вживати, щоб спілкування приносило задоволення?

5. Вправи для розвитку читацьких навичок.

Гра «Хто знайде швидше?»

Учитель читає речення, які є відповідями Славка. Учні знаходять і зачитують, яким було прохання до нього. (Наприклад, учитель читає: «І почуєш: — Неохота!», учні: «Запитай: — Зробив роботу?»)

6. Виразне читання вірша.

VI. Підсумок уроку

— Що об’єднує три вірші А. Костецького, які ми сьогодні читали?

— Які прислів’я про дружбу ви знаєте? (Справжній друг пізнається в біді. Дружби дружбою шукають. Людина без друзів, що дерево без коріння. Дружба — найдорожчий скарб. Друга шукай, а знайдеш — тримай.)

VII. Домашнє завдання

Виразно читати опрацьовані вірші.

Примітка

Урок позакласного читання «Людина починається з добра».


Переглядів: 85 | Теги: костецький

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar