Головна » 9 клас » Фізика

Лабораторна робота № 1 «Дослідження взаємодії заряджених тіл»

Мета: сформувати експериментальні навички учнів, виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту.

Тип уроку: урок формування практичних навичок.

Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит  з друкованою основою для виконання лабораторних робіт.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Виконання лабораторної роботи

Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:

Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
Не починайте роботу без дозволу вчителя.
При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.
Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.
Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.

Пропонується дослідити взаємодію заряджених тіл. Порядок дій учня:

Дослід 1. Дослідження взаємодії заряджених паличок.

За допомогою шовкових ниток підвісьте на олівцях скляну та ебонітову палички.
Зарядіть ебонітові паличні негативним зарядом, натерши їх вовною, а скляні — позитивним зарядом, натерши шовком.
Повільно піднесіть одна до одної ебонітові палички. Поясніть, що ви спостерігаєте.
Повільно піднесіть одна до одної скляні палички. Поясніть, що ви спостерігаєте.
Повільно піднесіть одна до одної скляну та ебонітову палички. Поясніть, що ви спостерігаєте.
Зробіть висновки про взаємодію різного роду зарядів.

Дослід 2. Дослідження сили взаємодії заряджених тіл від величини заряду.

Із шматочків повітряних кульок виготуйте невеличкі однакові кульки діаметром приблизно 1–2 см.
Покрийте їх графітом (натертого з олівця) до металевого блиску.
За допомогою скляних або ебонітових паличок зарядіть кульки однаковими зарядами.
Закріпіть нитки з кульками у штативі в одній точці.
Візуально оцініть, на який кут розійшлися нитки.
Розрядіть одну з кульок, доторкнувшись до неї рукою.
Спостерігайте та поясніть, що далі буде відбуватися з кульками.
Як змінився заряд кожної кульки? Як змінився кут, на який розійшлися нитки?
Зробіть висновки з дослідів.

IV. Підбиття підсумків уроку

V. Домашнє завдання

Завдання за підручником. Повторити § 1–4.

Завдання за задачником. Розв’язати №1.59, 1.60, 2.26.

Додаткове завдання. Знайдіть у літературі або Інтернеті опис найпростішого електроскопу та виготуйте його.

 


Переглядів: 1560 | Теги: електричне поле, заряджені частинки

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar