Головна » 7 клас » Всесвітня історія

Узагальнення за темою «Народження середньовічного світу, особливості його розвитку»

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• давати характеристику історичним діячам; упізнавати історичного діяча за описом;

• показувати на карті території середньовічних держав;

• орієнтуватися в часі й називати дати найважливіших подій теми;

• описувати життя різних верств середньовічного суспільства;

• розповідати про устрій та управління середньовічного міста;

• розповідати про зміни, що відбулися в житті в житті середньовічних людей.

Обладнання уроку: комплект кросвордів, історичний атлас, листки, олівці.

ХІД УРОКУ

Підготовча частина уроку

Напередодні учні отримали завдання підготувати по десять запитань до теми.

І. Організаційна частина уроку

ІІ. Основна частина уроку

1.      Учні мають описати «свій» шлях на ярмарок Шампані. Найцікавіші відповіді відзначаються призовими балами.

2.      Цей етап уроку проводиться за методом «Історичне фехтування» - учні ставлять один одному питання по черзі. Якщо один з учнів не відповів, учитель передає хід іншому. Асистент стежить за балами, які заробляють учні.

3.      Розв’язання кросвордів.

 

Кросворд 1

У цьому кросворді остання літера попереднього слова є першою лі­те­рою наступного слова.

1) Земельний наділ, який отримував воїн за службу у війську. (Феод)

2) Кількаповерхова кам’яна вежа у замку феодала. (Донжон)

3) Держава, на території якої зародилося магдебурзьке право. (Німеччина)

4) Середньовічна зброя. (Арбалет)

5) Гарантований прибуток, який давав священику феодал. (Титул)

6) Людина, яка дає гроші в борг під великі відсотки. (Лихвар)

7) Знатний воїн часів Середньовіччя. (Рицар)

8) Місто, яке у 455 році захопили вандали. (Рим)

9) Управитель королівським двором у франків. (Майордом)

10) До якої династії належали перші королі франків? (Меровінгів)

11) «Васал мого ... - не мій васал». А чий? (Васала)

12) Титул французького католицького священика. (Абат)

13) Змагання рицарів. (Турнір)

14) Німецький парламент. (Рейхстаг)

15) Титул вищого дворянства. (Герцог)

16) Дворянський титул, середній між герцогом і бароном. (Граф)

17) Власник земельного наділу. (Феодал)

18) Середньовічна зброя. (Лук)

19) Ім’я першого імператора франків. (Карл)

20) Ім’я онука К. Великого. (Лотар)

21) Останній імператор Західної Римської імперії... Августул. (Ромул)

 

Кросворд 2

У цьому кросворді всі слова закінчуються літерою И.

1) Представники привілейованого стану середньовічного суспільства. (Дворяни)

2) «Ті, що працюють». (Селяни)

3) Професійні союзи ремісників. (Цехи)

4) Західні готи. (Вестготи)

5) Германські племена, які у 455 році захопили Рим. (Вандали)

6) Міста, які отримували самоврядування - міста-__ . (Комуни)

7) Повноправні городяни. (Бю­р­ге­ри)

8) Ті, хто обмінювали гроші. (Міняли)

9) «Північні люди». (Нормани)

10) Жителі міст. (Городяни)

11) Германські племена, які переселилися на територію сучасної Фран­ції. (Франки)

12) Германські племена, які переселилися на територію сучасної Англії. (Сакси)

ІІІ. Оцінювання знань учнів

Оцінку 12 отримує учень, що набрав найбільшу кількість балів в особистому заліку. Розрив між оцінками може становити від 3 до 7 балів на розсуд учителя і за результатами уроку.

ІV. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичного оцінювання.


Переглядів: 1025 | Теги: Середньовічна Європа

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar