Головна » 7 клас » Всесвітня історія

Тематичне оцінювання за темою «Народження середньовічного світу, особливості його розвитку»

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина уроку

ІІ. Основна частина уроку

Учні виконують тестові завдання.

І рівень (1-3 бали)

Оберіть правильну відповідь.

1. Власник землі, що в перекладі з латини означає «старший».

а) Старійшина;

б) сеньйор;           

в) васал.

2. У перекладі з німецької слово «лицар» означає:

а) слуга сеньйора;

б) благородний;

в) кінний воїн.    

3. Назва «донжон» означає:

а) військове звання;

б) вид зброї;

в) головну башту замка.

4. У Німеччині всіх повноправних городян називали бюргерами, а у Франції __ :

а) патриціями;

б) буржуа;

в) пополанами.

5. Приказка «Міське повітря робить людину вільною» означала, що в містах __ :

а) існувало самоврядування;

б) повітря було чисте, дихалося легко;

в) селяни-кріпаки, проживши в місті один рік та один день, ставали вільними. 

6. Подібно до ремісників, купці об’єднувалися в особливі союзи, які мали назву __ :

а) гільдії;  

б) братства;

в) партії.

Відповіді: 1 б; 2 в; 3 в; 4 б; 5 в; 6 а.

ІІ рівень (4-6 балів)

1. Представники феодальних сходів зашифровані в анаграмах. Розшифруйте їх та розставте на сходах у тій послідовності, в якій вони підпорядковувалися один одному.

о

 

к

 

р

 

о

 

ь

 

л

 

р

 

и

 

ц

 

а

 

л

 

і

 

о

 

ц

 

г

 

е

 

г

 

р

 

и

 

р

 

и

н

 

б

 

о

 

а

 

ф

 

и

 

а

 

р

 

г

 

Відповідь: 1 - король; 2 - лицарі; 3 - герцоги; 4 - барони; 5 - графи. 1 - 3 - 5 - 4 - 2.

2. Співвіднесіть поняття та визначення.

1) Комуна

а) господар і старший працівник майстерні

2) Шедевр

б) міський житель

3) Бюргер

в) місто, що отримало право самоврядування

4) Майстер

 

г) зразковий виріб для складання іспиту на звання майстра

Відповідь: 1 в; 2 г; 3 б; 4 а.

ІІІ рівень (7-9 балів)

1. Розподіліть за відповідними розділами наведений нижче перелік понять і виразів, які вживали в середньовічній Європі. Деякі поняття можуть відповідати декільком розділам.

А) Селяни та сеньйори.

Б) Сеньйори та васали.

В) Рицарство

1) домен;

2) вірність;

3) феод;

4) особиста залежність;

5) хоробрість;

6) селянські тримання;

7) турнір;

8) грошовий оброк;

9) «Немає землі без сеньйора»;

10) повинності;

11) «Васал мого васала - не мій васал»;

12) зброєносець

Відповідь: А - 3, 4, 6, 8, 10; Б - 1, 2, 3, 5, 9, 11, 12; В - 2, 3, 5, 7, 12.

2. Прочитайте уривок з поеми англійського поета XIV ст. Дж. Чосера та дайте відповіді на запитання [4, С. 54].

Купец с ним ехал, подбоченясь фертом,
Напялив много пестрого добра.
Носил он шляпу фландрского бобра
И сапоги с наборным ремешком
Да бороду. Он толковал о том,
Как получить, как сберегать доходы.
Он требовал, чтоб охранялись воды
В пути от Мидлбурга в Оруэлл.
Он курс экю высчитывать умел
И знатно на размене наживался
И богател, а то и разорялся,
Но ото всех долги свои скрывал.
Охотно деньги в рост купец давал,
Но так искусно вел свои расчеты,
Что пользовался ото всех почетом.

Запитання до тексту

Про які заняття купця розповів поет?

ІV рівень(10-12 балів)

1. Дайте характеристику демографічній ситуації середньовічної Європи.

2. Проаналізуйте, у чому полягала несвобода феодалів.

3. Складіть невелику розповідь про життя ваших ровесників, представників різних верств, у середньовічному замку.


Переглядів: 1153 | Теги: Середньовічна Європа

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar