Головна » 7 клас » Українська мова |
Мета: узагальнити й систематизувати знання семикласників з теми «Дієслово»; удосконалити вміння визначати морфологічні ознаки дієслова, його синтаксичну роль шляхом здійснення морфологічного розбору, пояснювати основні орфограми в дієсловах, використовуючи вивчені правила правопису; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу підвищувати мовний етикет семикласників. Внутрішньопредметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння найуживаніших прислів’їв, приказок, до складу яких входять дієслова. Фонетика: вимова дієслів на -ться, -шся. Правопис: правопис -ться, -шся в кінці дієслів, м’який знак у дієсловах наказового способу, не з дієсловами. Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Мотивація навчальної діяльності ІІІ. Повторення відомостей про дієслово як частину мови Проведення мовознавчого брейн-рингу з теми «Дієслово як частина мови. Правопис дієслів» за запитаннями, підготовленими учнями вдома. IV. Узагальнення й систематизація здобутих знань у процесі практичної роботи Попереджувальний диктант (робота в парах) Ø Записати під диктовку текст. Обмінявшись зошитами, перевірити правильність написання слів з вивченими орфограмами, розстановку розділових знаків. ВОСКРЕСНЕМО Воскреснемо, брати і сестри, бо земля наша хоч і розп’ята на хресті історії, але свята. Воскреснемо! Бо ми вічно були і на цій Богом даній землі як народ. І рідне небо хай пошле нам силу для життя! Воскреснемо! Бо світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля». Подивімося на своє небо і думкою полиньмо аж до сонця і зірок і гляньмо на трепетну Землю. І тоді відкриється нам на зелено-голубому лику планети край, що нагадує собою серце України. Ні, немає кращої землі, ніж наша (За Я. Гояном). Вибіркова робота Ø Виписати дієслова. Знайти серед них дієслівні форми. Визначити морфологічні ознаки. Ø Зробити синтаксичний розбір четвертого і сьомого речень. Ø Виконати морфологічний розбір виділених дієслів, скориставшись алгоритмом (див. додаток). Творче відновлення — конструювання Ø Записати вислови усної народної творчості, ставлячи дієслова, що в дужках, у потрібній формі. Визначити дієвідміну відновлених дієслів. Виділити особові закінчення. 1) Якщо б ти (мовчати), ти (залишатися) б мудрим. 2) (Стримувати) себе у всьому, а найбільше — у словах. 3) Одне погане слово (сказати) — (почути) десять. 4) Слів не (розкидати), добру славу (мати). 5) Раз (промовчати), де слід, і (відвертати) тисячу бід. Ø Від виділених дієслів утворити форми на -ться, -шся. V. Підсумок уроку VI. Домашнє завдання 1. Повторити теоретичний матеріал з розділу «Дієслово». 2. Уявити ситуацію: дієслова як частини мови не існує. Поміркувати, чи змогли б ми спілкуватися один з одним без дієслів. Додаток АЛГОРИТМ морфологічного розбору дієслова
| |
Переглядів: 691 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |