Головна » 7 клас » Географія |
Мета: визначити предмет вивчення шкільного курсу «Географія материків і океанів», ознайомити учнів з тематичними картами та основними видами роботи з ними, виховувати повагу до праці географів, науковців-дослідників, розвивати в учнів потяг до самостійного здобуття географічних знань, умінь та навичок. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: стінна фізична карта світу, підручники та атласи для 7 класу, електронний атлас для 7 класу (ІПТ). Опорні поняття: фізична географія, материки, океани, частини світу, карта, атлас, план місцевості. Географічна номенклатура: материки: Африка, Австралія, Антарктида, Північна Америка, Південна Америка, Євразія; океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий; частини світу: Азія, Європа, Африка, Америка, Австралія, Антарктида. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент Знайомство вчителя з учнями класу (в разі, коли вчитель починає працювати з класом уперше). Коротка бесіда про подорожі, що були здійснені учнями влітку, та їх цінність для розвитку географічних знань. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Розминка. Гра «Знайди пару» (з’єднати попарно відповідні слова):
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності Вчитель аналізує результати гри і повідомляє учням, що основним завданням вивчення географії в 7 класі є розширення і поглиблення знань про материки та океани Землі, продовження формування та вдосконалення вмінь і навичок роботи з картами, географічною літературою та іншими джерелами географічних знань. IV. Вивчення нового матеріалу Визначення предмету вивчення «Географії материків і океанів». Підручник «Географії материків і океанів» для 7 класу (знайомство зі структурою та складовими частинами підручника). Тематичні карти атласу та робота з ними. Групи карт за ознаками: за охопленням території — карти світу, окремих материків та їх частин,держав; за масштабом — великомасштабні (масштабом 1 : 200 000 і більше),середньомасштабні (від 1 : 200 000 до 1 : 1 000 000) і дрібномасштабні (менші за 1 : 1 000 000); за змістом — загальногеографічні (фізична карта світу) і тематичні (кліматична, тектонічна, карта ґрунтів та ін.); за призначенням — навчальні, туристичні, синоптичні, військові, навігаційні,автошляхів та ін. • Ознайомлення з географічними атласами та основні види роботи з ними. • Робота з довідником учня (див. додатки). V. Закріплення вивченого матеріалу Робота в динамічних групах • Користуючись змістом підручника, назвіть основні розділи, які будуть вивчатися в курсі «Географія материків і океанів». • З’ясуйте, чи є в атласі для 7 класу середньо- та великомасштабні карти? • Визначте, чи є в атласі для 7 класу загальногеографічні карти? Назвіть приклади тематичних карт шкільного атласу. VI. Підсумок уроку Підбиття підсумків роботи учнів по групах, а також загальний підсумок уроку. VII. Домашнє завдання • Опрацювати відповідний параграф підручника. • Принести на наступний урок географічні енциклопедії, словники, довідники, журнали (на вибір учнів).
| |||
Переглядів: 801 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |