Головна » 6 клас » Всесвітня історія

Узагальнення за темою «Країни передньої Азії у давнину»

Мета: повторити, закріпити, поглибити знання з історії Передньої Азії; формувати вміння узагальнювати, порівнювати, робити висновки; розвивати творче мислення; виховувати інтерес до історії.

Тип уроку: систематизації та узагальнення знань.

 ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Клас ділиться на 2 команди, які обирають собі назву та емблему, три питання з історії Передньої Азії.

ІІ. Основна частина

Індивідуальна робота

1.  Номери назв міст співвіднесіть із назвою країни:

1) Персія;

2) Фінікія;

3) Ізраїль;

4) Вавилон;

5) Ассирія

 

а) Бібл;

б) Ніневія;

в) Сидон;

г) Вавилон;

д) Персиполь;

е) Тир;

ж) Ашшур;

з) Єрусалим

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Яку країну представляють історичні діячі?

а) Хаммурапі;

б) Саул;

в) Соломон;

г) Ашшурбанапал;

д) Навуходоносор;

е) Кір.

3.  Поставте у хронологічній послідовності:

а) завоювання Єгипту персами;

б) завоювання персами Вавилону;

в) об’єднання персів у складі однієї держави;

г) смерть Кіра;

д) реформи Дарія І.

Робота в группах

4.  Пояснити зміст основних понять

1-а   к о м а н д а: монархія, колонія, релігія.

2-а   к о м а н д а: реформа, закон, культура.

5.  Напишіть твір про подорож однією з країн Передньої Азії (Фінікію, Вавилон, Ассирію, Ізраїль, Персію).

6.  Розшифруйте імена богів:

а) 53, 32, 13 — бог 82, 32, 53, 84, 24,84 —

а) 11, 13, 73 —  бог 13, 61, 21, 11 —

б) 44, 11, 82,11, 44 — бог 53, 23, 13, 24, 84 —

б) 61, 13, 72, 32, 72, 64 — бог 12, 61, 82, 72, 32 —

в) 32, 44, 63, 11, 43 — богиня 63, 23, 14, 11, 13, 13, 84 —

в) 61, 13, 62, 32 — бог 31, 23, 51, 22 —

Ключ до криптограми: Літери визначаємо за допомогою «Ключа до криптограми». Наприклад, число «24». Знаходимо цифру «2» у верхньому рядку криптограми і рухаємось униз до перетину з рядком, який починається з цифри «4». Отримуємо літеру «Ц».

 

1

2

3

4

5

6

7

8

1

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

2

3

И

I

Ї

Й

К

Л

М

3

Н

О

П

Р

С

Т

У

Ф

4

X

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

Я

7.  Наведені прізвища, відкриття, географічні об’єкти розташуйте відповідно до їх приналежності: Дворіччю (Д), Фінікії (Ф), Ассирії (А), позначивши відповідними буквами:

Абетка

 

Тир

 

Залізо

 

Кіннота

 

Вітрила

 

Скло

 

Гільгамеш

 

Перша бібліотека

 

Хаммурапі

 

Перші письмові закони

 

Ніневія

 

Пурпурна фарба

 

8.  Хто це?

Послухайте, які слова наказали викарбувати на камені царі стародавніх держав і дайте відповіді на питання.

1) Як звали кожного із царів?

2) Якими державами вони керували?

3) Якими справами пишалися?

А.    Я, досконалий цар, могутньою зброєю, яку мені подарували боги, знищував ворогів на півночі та на півдні. Я господар, який провів воду для населення країни. Я накреслив свої дорогоцінні слова на камені, щоб сильніший не завдавав утисків слабшому, щоб забезпечити справедливість сироті та удові. Якщо будь-хто з людей знищить мої закони, знищить написане на камені моє ім’я та напише своє, — чи цар, чи будь-яка людина — нехай великі боги проклянуть його долю, нашлють на нього голодні роки, темряву та раптову смерть.

Б.      Я — цар, великий цар царів, цар цієї землі кажу: «Мені волею бога Агура-Мазди належать 23 країни, серед яких: Персія, Вавилон, Ассирія, Єгипет, Вірменія, Парфія. Все, що я їм наказував, — чи вночі, чи вдень — вони виконували. Коли вавилоняни відмежувалися від мене, то військо моє захопило повстанців і привело їх до мене. Я відрізав їм носи, вуха та язики та посадив на палю. Я маю велику силу в руках і ногах. Я — відмінний вершник, відмінний лучник, відмінно кидаю спис. Цими здібностями нагородив мене великий бог Агура-Мазда».

9.  Запитай суперника.

Команди ставлять питання одна одній та самі оцінюють їх відповіді.

10.  Вікторина. (Оцінюється правильність і швидкість відповідей.)

1) Хто назвав Межиріччя «Месопотамія»?

2) Між якими річками воно розташовано?

3) На які частини поділяється Межиріччя за своїми природними умовами?

4) Як і на чому писали стародавні шумери?

5) Який правитель Вавилону створив перші у світі закони?

6) Які пам’ятки Вавилону вважаються чудесами світу?

7) Хто склав таблицю множення?

8) Назвіть місто, в якому археологи знайшли «бібліотеку глиняних книг».

9) Яка слава — добра чи погана — ходила про фінікійців?

10) Від назви якого народу утворилося слово «Палестина»?

11) Як називається ріка, що тече в Палестині?

12) Як називається священна книга іудеїв і християн?

13) Хто такі сатрапи?

14) Назвіть найдавнішу колонію фінікійців.

15) Яке місто називали «Лігвом левів»?

16) Хто розгромив Ассирію?

17) Кого називали «батьком персів»?

18) Як називалася писемність Дворіччя?

19) Хто з царів Ізраїлю уславився своєю мудрістю?

20) Син Кіра, володар Єгипту?

21) Хто заснував Карфаген?

22) Як називається храмова споруда у народів Межиріччя?

23) Хто заснував Перську імперію?

24) Що таке пурпур?

25) Що означає у перекладі слово «Вавилон»?

11.  Прочитай прислів’я.

Розташувавши в правильному порядку наведені слова, ви прочитаєте відомі прислів’я та приказки зі Старого Завіту:

а) країна, немає, своєї, пророк, в

б) обминає, мене, сія, нехай, чаша;

в) меча, загине, хто, від, взяв, меч, і;

г) чаша, випити, дно, до;

д) яма, копає, в, сам, неї, інший, потрапляє, хто.

ІІІ. Висновки та узагальнення

У ч и т е л ь. Історія країн Передньої Азії має велике значення, тому що тут існували найдавніші цивілізації, які відіграли значну роль у подальшому розвитку людства. Культурне надбання цих народів вплинуло на розвиток наукових знань та мистецтва. І в наш час людство користується таблицею множення, яку винайшли халдеї, математичними дослідженнями, які згодом узагальнив Піфагор, алфавітом, вдосконаленим греками. Ось чому нам завжди у пригоді стануть знання з історії країн Передньої Азії.

IV. Підсумок і виставлення оцінок

V. Домашнє завдання

Повторити матеріал теми, підготуватися до тематичного оцінювання.


Переглядів: 215 | Теги: Передня Азія

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar