Головна » 6 клас » Всесвітня історія

Тематичне оцінювання за темою «Давні Індія та Китай»

Мета: оцінити навчальні досягнення учнів під час вивчення теми шляхом проведення письмової багаторівневої роботи; виявити питання, що недостатньо опрацьовані; удосконалювати навички виконання різнорівневих завдань; формувати переконаність у необхідності систематичної роботи на уроках і під час підготовки домашніх завдань.

Тип уроку: контроль знань.

Обладнання: історична карта, тести з різнорівневими завданнями.

Форма проведення: багаторівнева письмова робота у двох варіантах.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Вступне слово вчителя

Методичні рекомендації щодо виконання тематичного оцінювання.

ІІІ. Перевірка знань учнів

Виконання багаторівневої письмової роботи за варіантами.

1 варіант

І рівень

1.  На касти суспільство ділилося:

а) в Китаї;

б) в Індії.

2.  Найдавніше поселення Мохенджо-Даро знаходилося в долині річки Інд.

а) Так;

б) ні.

3.  «Блукаючою річкою», або «річкою тисячі бід», називали:

а) Інд;

б) Янцзи;

в) Хуанхе;

г) Ганг.

II рівень

4.  У наведеному списку позначте ті положення, що стосуються Китаю.

1) Брахма

2) Лао-Цзи

3) Будда

4) «Рамаяна»

5) Індостан

6) Цінь Шіхуанді

7) йога

8) конфуціанство

9) Янцзи

10) Великий шовковий шлях

11) Ашока

12) ієрогліфи

5.  Впишіть пропущені слова.

Індія розташована на півдні материка ....., на півострові ... Північною межею Індії служать ... гори. Найбільш багатоводні річки Індії — це ... і ... У III ст. до н. е. майже всі індійські царства об’єднав під своєю владою цар ...

6.  Чому китайською мовою швидше навчаються говорити, ніж писати? Чим книги Месопотамії відрізнялися від книг Китаю?

III рівень

7.  Визначте подію за описом.

Величезна армія імператора, яку називали «зубами тигра», втекла з поля бою під ударами повстанців. Повсталі увійшли до столиці, стратили імператора та знищили весь його рід.

8.  Заповніть таблицю, вказавши дати та історичні події.

Дата

Подія

221 р. до н. е.

 

 

Виникнення буддизму

18–29 рр.

 

9.  Одним реченням опишіть, чим уславилися наведені особи:

1) Ашока;

2) Конфуцій;

3) Чжан Цзяо;

4) Сідхартха Гаутама

IV рівень

10.  Розставте події у хронологічній послідовності.

а) Утворення Хараппської цивілізації

б) виникнення буддизму

в) утворення імперії Ашоки

г) вторгнення аріїв

11.  Дайте визначення поняттям:

• «Рігведа» — …

• раджа — …

• пагода — …

• буддизм — …

12.  Уявіть, що ви зустрілися з будівниками Великої Китайської стіни. Якою б була ваша зустріч?

2 варіант

І рівень

1.  Папір був винайдений:

а) в Китаї;

б) в Індії.

2.  Велику Китайську стіну побудували для захисту від аріїв.

а) Так;

б) ні.

3.  Річка, що дала назву цілій країні:

а) Інд;

б) Янцзи;

в) Хуанхе;

г) Ганг.

II рівень

4.  У наведеному списку випишіть те, що стосується Індії.

1) Брахма

2) Лао-Цзи

3) Будда

4) «Рамаяна»

5) Індостан

6) Цінь Шихуанді

7) йога

8) конфуціанство

9) Янцзи

10) Великий шовковий шлях 

11) Ашока

12) ієрогліфи

5.  Допишіть пропущені слова.

Китай розташований на сході материка ... В Китаї дві головні річки — ... і ... Китай став єдиною державою ... ст. до н. е., його першим володарем був... Знаменитим китайським мудрецем був ...

6.  Чому ми користуємося при обчислюванні арабськими цифрами, а не римськими? Чому ми індійські цифри називаємо арабськими?

III рівень

7.  Визначте літературний твір за описом.

Твір складається з 200 тисяч віршів. Він розповідає про суперництво двох царських династій і 18-денну битву на полі Куру.

8.  Заповніть таблицю, вказавши дати та історичні події.

Дата

Подія

221 р. до н. е.

 

 

Об’єднання Індії під владою Ашоки

184 р.

 

9.  Однім реченням опишіть, чим уславилися наведені особи.

1) Цінь Шихуанді

2) Лю Бан

3) Фань Чун

4) Чандрагупта Мар’я

IV рівень

10.  Розставте події у хронологічній послідовності.

а) Утворення імперії Цінь

б) утворення держави Шан-Інь

в) повстання «Жовтих пов’язок»

г) утворення імперії Хань

11.  Дайте визначення поняттям:

• касти — …

• ієрогліфи — …

• брахмани — …

• мандарин — …

12.  Уявіть, що ви зустрілися з недоторканним. Що він розкаже вам? Про що ви запитаєте у нього?

V. Підсумки уроку

Вчитель нагадує учням порядок і критерії оцінювання робіт. Учні, що прагнуть підвищити оцінку, повинні виконати домашнє завдання або іншу додаткову творчу роботу (реферат, есе, кросворд за темою на 40 слів)

або індивідуально перескласти ТО в письмовій або усній формі.

VІ. Домашнє завдання

Скласти хронологічну таблицю за темою «Давні Індія та Китай»; написати невеликий твір на тему «Значення культурної спадщини стародавніх східних цивілізацій».


Переглядів: 179 | Теги: Давній Китай, Давня Індія

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar