Головна » 6 клас » Українська мова |
Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменників; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння використання іменників у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу звернути увагу дітей до народних символів України та українського народу. Тип уроку: урок повторення з елементами поглиблення. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Настановчо-мотиваційний етап Психологічна настанова щодо вивчення теми «Іменник». Ознайомлення учнів із структурою теми. ІІІ. Оголошення епіграфа уроку і робота з ним Треба берегти як зіницю ока безцінну культурну спадщину нашого народу... О. Гончар
ІV. Генералізація знань шестикласників (актуалізація мотиваційних резервів) Колективна робота над текстом
ЗВІДКИ ДО НАС ПРИЙШОВ ТРИЗУБ? 19 лютого 1992 року Верховна Рада України прийняла постанову «Про Державний Герб України». Цією постановою був затверджений малий герб нашої держави — золотого кольору тризуб на синьому щиті. Тризуб є найдавнішим серед знаків, що використовують і сьогодні. Цей знак зустрічався на кам’яній застібці часів Трипільської культури (5–3 тис. років до н. е.), яку було знайдено біля дніпровського острова Шанця. Зображення тризуба з’являються в першому столітті нашої ери на монетах, наприклад, на грошових знаках боспорських царів. Багато дослідників схиляються до думки, що тризуб веде походження з грецької культури. Узагалі, існує понад сорок версій, що пояснюють походження тризуба... Своє відродження тризуб знайшов у малому гербі нашої держави. Тризуб як складова частина входить і до проекту Великого Герба держави (За енциклопедією «Що? Як? Чому?»).
Створення мовленнєвої ситуації на основі роботи з таблицею (вивчення лінгвістичного матеріалу)
1. Що називають іменником? 2. У якому розділі науки про мову вивчають іменник? 3. На які питання відповідає? 4. Які морфологічні ознаки властиві іменникові? 5. Яку синтаксичну роль виконує іменник?
Коментар учителя. Увага! Іменники бувають з конкретним і абстрактним значенням.
Пошукова робота
1. Тарас, домовик, чоловік, добряк — ... . 2. Книжка, парта, вазон, окуляри — ... . 3. Дерево, трава, квітка, боровик — ... . 4. Дощ, веселка, вітер, сніжинка — ... . 5. Соловей, корова, Гнідко, щука, кіт — ... . 6. Школа, пошта, інститут, бібліотека, лікарня — ... . 7. Пильність, здібність, доброта, точність, увага — ... . 8. Читання, похід, малювання, праця, горіння — ... .
V. Підсумок уроку Відзначення досягнень учнів в оволодінні темою уроку, їхнього ставлення до роботи на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час повторення теми; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності. VІ. Домашнє завдання 1. Написати твір-мініатюру на тему «Традиції та обряди в моїй родині». Визначити синтаксичну роль використаних іменників. 2. Яку із сорока версій про походження тризуба ви знаєте? Підготувати усну розповідь (у разі потреби скористатися науковою літературою). Навести 5–6 прикладів іменників, що належать до конкретних і абстрактних.
| |
Переглядів: 612 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |