Головна » 6 клас » Світова література

Сьомий подвиг Геракла: Авгієві стайні

Мета: ознайомити з міфом про сьомий подвиг Геракла, поповнювати«Словничок давньогрецьких імен і назв»; вдосконалювати навички аналізу тексту; засвоїти значення фразеологізмів міфологічного походження; здійснювати міжпредметні зв’язки.

Обладнання: міфологічний словник, книга М. Куна «Міфи і легенди Давньої Греції», тексти мініатюри Ф. Крівіна «Авгієві стайні».

Тип уроку: засвоєння, коригування, систематизація нових знань.

У багатьох справах можна обійтися одним

розумом , без хоробрості, але ні в чому не можна

обмежитися однією хоробрістю, без розуму .

Індійська народна мудрість

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

Переказ першого подвигу Геракла від 1-ї особи

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

— На дошці записаний епіграф уроку, у якому закрите слово, яке можна

відгадати, розшифрувавши анаграму:

МОРУ З (РОЗУМ)

- Чи погоджуєтесь ви з цією думкою?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Підготовка до сприйняття твору

— Чи знаєте ви, що означає вислів «авгієві стайні»? (Бруд, безладдя, занедбані справи)

Сьогодні ми дізнаємося про походження цього фразеологізму.

2. Словникова робота

Копрій — оповісник царя Авгія.

Еліда — країна, де правив цар Авгій.

Еос — богиня ранкової зорі.

Авгій — елідський володар, син Геліоса й Гірміни; мав багато худоби, стайніякої не вичищалися 30 років. З іменем Авгій первісно пов’язувалося поняття про сонячне божество; бруд у стайнях — це туман і хмари, що їх розганяє сонячний день.

3. Читання міфу «Авгієві стайні»

Перевірка розуміння прочитаного

Тест

(За кожну правильну відповідь — 2 бали)

1) Чергове завдання Еврісфея Гераклові було:

а) небезпечним; б) принизливим;

в) легким.

2) Почувши про завдання вичистити Авгієві стайні, Геракл…:

а) зітхнув із полегшенням; б) замислився;

в) спаленів від образи.

3) Прибувши до Еліди, герой побачив:

а) розкішний палац Авгія;

б) стайні, що нагадували суцільне болото із запаморочливим смородом;

в) безліч худоби на зелених полонинах.

4) Геракл зажадав за вичищення стаєнь:

а) десятину худоби Авгія;

б) безсмертя;

в) подяку Еврісфея.

5) Я к герой вичистив стайні Авгія?

а) Носив на плечах смердючі коші з гноєм;

б) знайшов собі помічників;

в) прокопав рівчак до русла річки, і річка вимила стайні.

6) Я кою була реакція на вчинок Геракла царя Авгія?

а) Зрадів і щиро дякував герою;

б) не міг повірити в те, що сталося;

в) вигнав Геракла разом із сином Філеєм.

Бесіда

- Чому Геракл не пішов одразу до палацу Авгія, а залишився біля стаєнь? (Він хотів подивитися, що йому потрібно буде зробити, зосередитися, поміркувати над тим, як вирішити цю проблему.)

- Чим цей подвиг героя відрізнявся від попередніх? (Раніше Гераклові більшебули потрібні відвага і сила, а тепер знадобився і розум, адже лише розумналюдина могла знайти вихід із такої складної ситуації.)

- Чи можна назвати цей вчинок героя подвигом? (Так, тому що за один деньвичистити те, що забруднювалося 30 років, та ще й зробити це самотужки — це не звичайний вчинок, а подвиг.)

- Чи була користь від цього вчинка Геракла кому-небудь іще, окрім Авгія?(Так, полегшено зітхнули люди з навколишніх сіл, до яких линув сморід з царських стаєнь й отруював повітря.)

- Про які риси характеру героя свідчить цей подвиг? (Розум, мудрість, любовдо людей)

4. Літературні паралелі

А тепер перенесемося разом з героями мініатюри Ф. Крівіна у майбутнє.

Авгиевы конюшни.

К длинному списку исторических событий и лиц подошел маленький человек.

— Я Авгий. Поищите на «А».

— А кто вы такой? — спросил секретарь Истории.

— Известно кто — царь! Сын самого бога Солнца.

— Царей много, да не все попадают в Историю. Вы конкретно скажите,каковы ваши дела.

В разговор вмешался помощник секретаря:

— Поищите на «Г». Это тот Авгий, у которого Геракл чистил конюшни.Секретарь покачал головой:

— Опять этот Геракл! Столько мелюзги потащить за собой в Историю! 1964

Бесіда

- Чому секретар не знайшов імені царя Авгія в історії людства? (Тому що він

не зробив значного внеску в історію.)

- Чи правий герой мініатюри, коли говорить: «Опять этот Геракл! Столько мелюзги потащить за собой в Историю!»? (Так, Геракл отримав почесне місце в історії людства завдяки своїм заслугам, подвигам, натомість Авгій потрапив до неї лише тому, що належав до них опосередковано. За життя Геракл підкорявся царям і богам, але увійшов до історії, натомість ті, хто мали величезну владу, були б забуті людством, якби не відважний герой та його подвиги.)

IV. Підбиття підсумків уроку

«Продовжте речення»

Сьогодні на уроці я:

- здивувався…

- дізнався…

- познайомився…

- зробив висновки…

V. Домашнє завдання

Намалювати ілюстрації до міфів про Геракла.


Переглядів: 201 | Теги: давньогрецькі міфи, міфи

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar