Головна » 6 клас » Світова література |
Мета: познайомити учнів з біографією Ш. Петефі, навчати аналізувати учнів поетичний твір; розвивати зв’язне мовлення; виховувати повагу до подвигу людини. Обладнання: портрет Ш. Петефі, збірка віршів поета, музичний запис мелодії угорського народного танцю — чардашу, карта світу. Тип уроку: первинне ознайомлення з матеріалом. И там, где скачут взмыленные кони, Гремят орудия, где борется народ, Там звучный голос Шандора Петефи Свободы песнь бессмертную поет. Л. Беньямин
Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності — Зараз ви прослухаєте музичний фрагмент народного танцю одного з європейських народів. Спробуйте відгадати, яким народом була створена ця музика, і дізнаєтеся, у якій країні жив і творив відомий поет Шандор Петефі. (Звучить чардаш.) — Ця країна — Угорщина. Про її славнозвісного сина йтиме мова сьогодні на уроці. ІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Повідомлення учня-«географа» про сучасну Угорщину Столиця Угорщини — Будапешт. Населення — 10,4 млн чоловік.Національний склад населення: угорці (мадьяри) — 88 %, цигани — 3 %, німці — 2,5 %, словаки, хорвати, румуни. (Робота з картою) Угорщина — це держава у Центральній Європі. На півночі межує зі Словакією, на північному сході — з Україною, на сході — з Румунією, на півдні має кордон із Сербією, Хорватією й Словенією, на заході — з Австрією. Загальна площа — 93 тис. кв. км. Державна мова — угорська, поширені також англійська, німецька, російська мови. Парламентська республіка з президентською формою управління. — Не випадково ми заговорили про Угорщину, тому що понад усе на світі Ш. Петефі любив свою Батьківщину, заради неї жив і творив, заради неї віддав своє життя. 2. Ознайомлення з біографією поета (за матеріалами підручника) 3. Робота з текстом вірша «Коли ти муж…» 1) Виразне читання поезії вчителем 2) Словникова робота Муж — мужчина. Демосфен — давньогрецький оратор і політичний діяч. 3) Бесіда - Що означає для автора бути мужнім? Наведіть приклади з тексту. Знайти життєву путь (знайти себе, своє покликання і дотримуватися його). Творити у вирі битви (бути людиною творчою й сміливою). Вміти правду боронити (думати про справедливість, про бідних і беззахисних). Зуміти заради правди зламати життя своє (ризикувати своїм життям, пожертвувати собою). Боротися й страждати, але своєї волі не віддати (бути незалежним, вільним, не продаватися). - Як можна пояснити девіз ліричного героя «Голодний, але вільний»? Чи жив за цим девізом сам поет? - Визначте тему та ідею вірша. Тема — це те, про що розповідається у творі. Ідея — головна думка твору. Відповідь Тема — розповідь про те, що, на думку поета, означає бути мужнім. - Подумайте: цей заклик стосується лише чоловіків чи всіх людей? Ідея — заклик до людини бути мужньою, сміливою, чесною, справедливою, вільною, бути готовою захищати правду і волю зі зброєю в руках, покласти за них своє життя. Таке життя не буде легким, але воно буде гідним звання Людини. Автор закликає людей цінувати не комфорт і багатство, а волю, правду, справедливість, хоча іноді здобути їх можна лише дорогою ціною власного життя. - Які образи зустрічаються в поезії? Муж, лялька на шворках, пес недолугий, гроза, меч, дуб, трава. - Які художні засоби вам відомі? Епітети — художнє означення. Порівняння — зіставлення одного явища з іншими за спільною ознакою. Метафора — перенесення ознак чи дії одного предмета на інший за подібністю. Знайдіть ці художні засоби в тексті вірша. Епітети — мужній, кволий, сміливий, навісна. Порівняння — замовкни, як змовкає гроза за краєм гір; будь дубом, який гнеться під вітром, як трава. Метафори — пес недолугий — доля; лялькою на шворках в руках долі не будь; будь дубом, котрого буря з корінням вирива. З якою метою вони використовуються у вірші? (Роблять поезію образнішою, яскравішою, мову вірша — точнішою, виразнішою.) IV. Підбиття підсумків уроку «Мікрофон» Сьогодні на уроці ми: - дізналися про життя і творчість Ш. Петефі; - прочитали вірш «Коли ти муж…»; - працювали над визначенням теми та ідеї поезії; - пригадали визначення художніх засобів; - вчилися знаходити у тексті епітети, метафори, порівняння. V. Домашнє завдання Порівняти вірш Ш. Петефі «Коли ти муж…» і поезію Р. Бернса «Чесна бідність». Індивідуальне завдання: учневі-Петефі підготувати розповідь про діяльність Ш. Петефі під час революції 1848 р.
| |
Переглядів: 402 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |