Головна » 6 клас » Світова література |
Мета: з’ясувати, у чому полягає пізнавальне значення світової літератури; здійснювати між предметні зв’язки пригадати твори, що вивчалися у 5-му класі; дізнатися про книги, які будуть прочитані у 6-му класі; розвивати допитливість, кмітливість; виховувати любов до книги як джерела знань. Обладнання: головоломка, схема, тексти, мініатюри Ф. Крівіна, кросворд. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Література кожного народу — це найкраще дзеркало його життя. І. Франко
Увесь світ, за винятком лише диких націй, керується книгами. Вольтер
Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності Слово вчителя з елементами бесіди - С. Маршак, відомий російський поет і драматург, який багато писав для дітей, одного разу звернувся до своїх читачів: «Шановні читачі, чи хотіли б ви поспілкуватися з письменниками? Скажімо, з Пушкіним, Толстим, Гріном? Зустрітися з ними дуже просто. Я можу вказати їх точну адресу: _____. Все найважливіше й найцікавіше, що могли б розповісти вам ці письменники, ви знайдете у цих _____». Де ж можна зустрітися з улюбленими письменниками і знайти все найважливіше і найцікавіше? Ви дізнаєтесь це, якщо зберете слова з «розсипаних» літер. 1) А БКТЛЕ ІІБО (бібліотека) 2) ИАН КХГ (книгах) - Які бувають бібліотеки? Чи відвідуєте ви їх? - Чи є бібліотека у вас вдома? - Яке значення у вашому житті мають книги?
ІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Читання мініатюри Ф. Крівіна «Будівництво минулого» «Я живу у Давній Греції, виходжу з декабристами на Сенатську площу… Нереальне життя, але в нього є прекрасна якість: з нього можна будувати що завгодно. Із реальності будувати важко, вона погано піддається змінам. На те, щоб перемістити цеглинку, іноді потрібно витратити життя. А нереальність змінюється від одного поруху думки. І люди, які у ній живуть: Сократ, Мікеланджело, Достоєвський… І всі доступні, зустрічайся з ким хочеш, можеш навіть зібрати тих, хто ніколи між собою не зустрічався, з різних країн і часів… А наше теперішнє – коли воно стане минулим? Чи захочеться кому-небудь у ньому жити? Ми ж будуємо не тільки майбутнє, ми минуле будуємо — на всі майбутні часи». Словникова робота Декабристи — учасники російського дворянського опозиційного руху, члени різних таємних спільнот 2 пол. 1810-х — 1 пол. 1820-х рр., організатори антиурядового повстання 14 грудня 1825 року. - Чи потрапляли ви у «нереальний світ» завдяки книгам? - З ким із відомих письменників минулого ви хотіли б зустрітися? 2. Робота з епіграфами - Поясніть слова французького просвітителя Вольтера. - Прочитайте вислів І. Франка, винесений в епіграф уроку. Поясніть, як ви його розумієте. (У літературних творах, як у дзеркалі, відбиваються побут, звичаї різних народів, їхні погляди на світ та мораль, головні життєві цінності. Чим більше читаєш творів зарубіжних письменників, тим більше дізнаєшся про життя людей у різних країнах.) 3. Робота над кросвордом «Літературний» У ч и т е л ь. Давайте пригадаємо, які твори світової літератури ви читали у 5-му класі. («Попелюшка», «Руслан і Людмила», «Снігова королева», «Дванадцять місяців», «Мауглі», «Чесна бідність», «Есть в осени первоначальной…», «Пригоди Тома Сойєра»…) Кросворд «Літературний» допоможе вам перевірити, чи добре ви пам’ятаєте авторів цих творів.
1. А втор казки «Мауглі». 2. Х то написав поему «Руслан і Людмила»? 3. Письменник, що створив «Пригоди Тома Сойєра». 4. А втор казки «Попелюшка». 5. Х то написав казку «Снігова королева»? 6. Д раматург, що створив п’єсу «Дванадцять місяців». 7. А втор поезії «Есть в осени первоначальной…» 8. Поет, що написав вірш «Чесна бідність». 9. А втор хоку. Складання схеми «Письменники світової літератури»
Світова література відкриває нам неосяжний пласт культури різних країн світу. Чи пам’ятаєте ви, в яких країнах жили і творили знамениті письменники й поети? Що ви дізнались з прочитаних книжок про побут і звичаї, світогляд людей різних націй? (Відповіді учнів.) У 6-му класі ви познайомитеся з новими для вас творами світової літератури. Читаючи міфи народів світу, ви зможете порівняти уявлення різних народів про створення світу і виникнення людини на землі. Байки Езопа, Ж. де Лафонтена та І. А. Крилова доведуть, що головні моральні цінності у житті людини є незмінними протягом багатьох століть. Суспільний лад, побут, звичаї Англії та Росії ХІХ ст. відкриються вам у книгах Ч. Діккенса та А. П. Чехова. Екзотична природа Південної Америки та Африки знайшла своє відображення у романах Д. Дефо та Ж. Верна. Хвилюючі пригоди, знайомство з мужніми, відважними героями та звичаями африканських племен не тільки захоплять вас, а й збагатять знаннями з історії, географії, морської справи. Оповідання письменника-фантаста Р. Бредбері допоможуть уявити, на що може перетворитися майбутнє планети Земля, а філософська казка А. де Сент-Екзюпері навчить, як цього не допустити. ІІІ. Підбиття підсумків уроку IV. Домашнє завдання Підготувати презентацію своєї улюбленої книги (план, за яким учні мають підготувати презентацію, подано у ІІ етапі уроку № 2 на с. 7 посібника).
| |
Переглядів: 687 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |