Головна » 6 клас » Світова література

Контрольна робота «Творчість Ш. Петефі та Р. Стівенсона»

Мета: здійснити контроль за засвоєнням знань за темою «Творчість Ш. Петефі та Р. Стівенсона»; розвивати письмове зв’язне мовлення, творчі здібності учнів.

Обладнання: завдання (картки на парту; 2 варіанти).

Тип уроку: контроль знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Оголошення теми і мети уроку

II. Ознайомлення із завданнями для тематичної роботи

III. Виконання завдань

І варіант

1) Доведіть, що роман Р. Стівенсона «Острів скарбів» належить до пригодницької літератури.

2) Порівняйте вірш Ш. Петефі «Коли ти муж…» і поезію М. Львова «Чтоб стать мужчиной, мало им родиться».

Чтоб стать мужчиной, мало им родиться,

Чтоб стать железом — мало быть рудой.

Ты должен переплавиться. Разбиться.

И, как руда, пожертвовать собой.

Какие бури душу захлеснули!

Но ты солдат и все сумей принять:

От поцелуя женского до пули.

И научись в бою не отступать.

Готовность к смерти — тоже ведь оружье.

И ты его однажды примени…

Мужчины умирают, если нужно,

И потому живут в веках они.

3) Творче завдання. Напишіть невелике продовження роману: як склалася доля Джима Хокінса після повернення додому?

ІІ варіант

1) Як пов’язані між собою поезія Ш. Петефі та історія Угорщини?

2) Порівняйте вірш Ш. Петефі «Коли ти муж…» та поезію Р. Бернса «Чесна бідність».

ЧЕСНА БІДНІСТЬ

Хай бідні ми, хай злидні ми,

Не маємо нічого,

А будьмо чесними людьми

Й не біймося нікого.

Нічого, нічого,

Що ми звання простого!

Звання — лиш карб, людина — скарб,

Цінніший від усього.

Хоч ми їмо черстві шматки,

Вдягаємось убого,

А в багача булки й шовки —

Ми людяніш од нього.

Нічого, нічого,

Що ми живем убого,

А чесним бути в бідності —

Найвище од усього.

Бундючиться вельможний лорд,

Що сотні слуг у нього;

Дурний, як пень, лихий, як чорт,

А строїть з себе бога. Нічого, нічого,

Що стрічка й хрест у нього,

Бо хто розумний чоловік,—

Сміється з того всього.

Король зведе в дворянський стан

Лакейчука двірського,—

Людини ж праведної сан

Не дасться ні від кого.

Що з того пустого

Дворянства гербового?

Шляхетний дух, шляхетний ум

Шляхетніший того всього.

Молись же всяк, щоб стало так —

А йдеться вже до того! —

Щоб ум і честь, де тільки єсть,

Пробили скрізь дорогу.

Нічого, нічого.

Діждем ладу нового,

Торжествуватиме весь світ

Братерства перемогу!

(Р. Бернс)

3) Творче завдання. Прочитайте уривок з роману «Острів скарбів». Визначте, який художній засіб використано. Продовжте опис морського пейзажу. «Тим часом бухту огорнули сутінки. Останні сонячні промені, що пробилися через лісову прогалину, сяяли на вітрилах корабля, як коштовне каміння на королівській мантії…»

ІV. Підбиття підсумків уроку

Продовжте речення

Сьогодні на уроці я…

- дізнався…

- був вражений…

- замислився… .

V. Домашнє завдання

Індивідуальні завдання

1) Учням-«мистецтвознавцям» підготувати повідомлення про Леонардо да Вінчі і його шедевр «Джоконду».

2) Учням-«акторам» інсценувати інтерв’ю Р. Бредбері газеті «Комсомольська правда» (1992 р.)


Переглядів: 534 | Теги: Петефі, Стівенсон

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar