Головна » 6 клас » Географія

Встановлення взаємозв’язків між будовою земної кори та формами рельєфу, визначення їх геологічного часу

Мета: повторення та систематизація знань, отриманих протягом вивчення теми «Літосфера»; вдосконалення практичних умінь працювати з картами атласу, підручником, застосовувати на практиці набуті знання; розвиток самостійності, логічного мислення.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: підручники, атласи, контурні карти, завдання практичної роботи.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

Бліц-опитування

• Пригадайте нові поняття, про які ви дізналися під час вивчення теми «Літосфера».

• Яких практичних умінь ви набули під час вивчення названої теми?

• В яких випадках вам у житті можуть стати в пригоді знання та вміння, які ви отримали, вивчаючи тему?

IIІ. Виконання завдань практичної роботи (індивідуально)

Варіант І

І рівень

1. Користуючись фізичною картою України, визначте, які низовини є на її території.

2. На контурній карті світу позначте:

а) Західносибірську рівнину, Бразільське плоскогір’я;

б) гори Анди.

II рівень

3. Позначте на контурній карті місця, де найчастіше відбуваються землетруси.

4. Намалюйте схему утворення землетрусу, зробіть необхідні підписи.

IIІ рівень

5. Охарактеризуйте географічне положення Амазонської низовини за планом:

План

Характеристика

1. Назва

 

2. В якій частині якого материка розташована?

 

3. Між якими паралелями та меридіанами розташована?

 

4. Приблизна протяжність з півночі на південь та із заходу на схід

 

 

IV рівень

6. За допомогою необхідних карт атласу визначте взаємозв’язки між будовою земної кори, названими формами рельєфу та встановіть їх геологічний час утворення. Результати занесіть у таблицю.

а) Західносибірська рівнина;

б) гори Анди.

Назва форми рельєфу

Відповідна тектонічна структура (платформа або область складчастості)

Час утворення

Зразок: Плоскогір’я Декан

Індійська платформа

Докембрій

 

Варіант ІІ

І рівень

1. Користуючись фізичною картою України, визначте, які височини є на її території.

2. На контурній карті світу позначте:

а) Східноєвропейську рівнину, плоскогір’я Декан;

б) гори Альпи.

II рівень

3. Позначте на контурній карті райони активної вулканічної діяльності.

4. Намалюйте схему вулкана. Зробіть необхідні підписи.

IIІ рівень

5. Охарактеризуйте географічне положення Середньосибірського плоскогір’я за планом:

План

Характеристика

1. Назва

 

2. В якій частині якого материка розташована?

 

3. Між якими паралелями та меридіанами розташована?

 

4. Приблизна протяжність з півночі на південь та із заходу на схід

 

 

IV рівень

6. За допомогою необхідних карт атласу визначте взаємозв’язки між будовою земної кори, названими формами рельєфу та встановіть їх геологічний час утворення. Результати занесіть у таблицю.

а) Східноєвропейська рівнина;

б) гори Альпи.

Назва форми рельєфу

Відповідна тектонічна структура (платформа або область складчастості)

Час утворення

Зразок: Плоскогір’я Декан

Індійська платформа

Докембрій

 

IV. Підсумок уроку

Обговорення завдань практичної роботи (які були легкими, які викликали утруднення).

V. Домашнє завдання

• Повторити тему «Літосфера».

• Підготуватися до уроку тематичного оцінювання.


Переглядів: 139 | Теги: Літосфера

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar