Головна » 5 клас » Українська мова

Додаток. Тренувальні вправи

Мета: формувати вміння розрізняти головні та другорядні члени речення; дати поняття про додаток як другорядний член речення, формувати вміння розпізнавати його в реченні, складати речення з поданими словами у ролі додатків; виховувати повагу до усної народної творчості, любов до рідної природи; розвивати логічне й образне мислення, спостережливість, культуру мовлення, пам’ять, уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів. 
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. 
Обладнання: підручник, таблиця, картки 
Хід уроку 

І. Організаційний момент 
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання. 
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 

*Перевірка д.з. 
*Що називається підметом ? 
*Що називається присудком ? 
*Що називається додатком ? 
*Якою частиною мови виражений додаток ? 
*Яку роль відіграють у мові другорядні члени речення ? 
*Які питання мають відмінки ? 

ІV. Виконання вправ на закріплення 

* Робота біля дошки. Підкреслити додатки, визначити, якими частинами мови їх виражено. 
Вітер колише трави шовкові. Вітер коси розплітає у зорі. Вечір в небі розкидає янтарі. Ніжність мені подарувала верба. Нічка крила опустила, ліс і поле полонила. Душа тужить за просторами степу .У фіалок очі сині закохався я. Любить людей мене навчила мати і рідну землю… 

*Робота з підручником. Вправа 120, 121 письмово 
*Ф. хв. 
*Диктант із коментуванням 
Знову наш малий Микола став збиратися до школи. Олівця поклав він в сумку, книги, ручку, зошит, гумку, м’яч, перо, граблі, подушку, пиріжок, м’яку пампушку, ще стільця, стола і парту, і географічну карту. Сів Микола, дума думку: «Чи усе поклав у сумку?» (За Н.Кир’ян.) А чи чули ви про зайця, що нічого не боявся? Лиш боявся він лисиці, а у темряві копиці, ще з рушницями людей і малесеньких дітей. Ще боявся він хрущів, ще шипшинових кущів, ще корови та сови, ще високої трави. (Л.Талалай.) 

*Самостійна робота ( картки ) 

V. Підбиття підсумків уроку. 

*Що ми сьогодні вивчали ? 
*Що називається підметом ? 
*Що називається присудком ? 
*Що називається додатком ? 
*Якою частиною мови виражений додаток ? 
*Яку роль відіграють у мові другорядні члени речення ? 

VІ. Домашнє завдання. П. 12, вправа 123

Автор: Оксана


Переглядів: 156 | Теги: додаток

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar