Головна » 5 клас » Світова література |
Мета: допомогти учням глибше зрозуміти характер героїні та його значення для розкриття головної думки твору; розвивати писемне мовлення учнів, образне та логічне мислення, уміння працювати з текстом художнього твору; виховувати найкращі людські якості. Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору. Теорія літератури: образ героя, план, художні засоби. Хід уроку I. Оголошення теми й мети уроку II. Мотивація навчальної діяльності школярів III. Робота над темою уроку 1. Колективне складання простого плану й добирання окремих цитат Орієнтовний план 1) Хто така Попелюшка, чому одержала таке ім’я? 2) Як дівчинка виглядає вдома й на королівському балу? 3) У чому виявляються риси характеру Попелюшки? 4) Чим дівчина заслужила своє щастя? 5) Моє ставлення до Попелюшки. 2. Слово вчителя — Цитата — це коротенькі уривки з твору, які підтверджують ваші судження про героїню. Цитати беруться в лапки. Наприклад, пишучи про доброту Попелюшки та її незлостивість, уміння прощати, доречно навести такі слова з казки: «Якась інша дівчина за такі слова, певно, зіпсувала б злим сестрам зачіски», а Попелюшка «зачесала їх так гарно, що кращого годі було й бажати». Або: «Попелюшка сіла біля своїх сестер, привітно розмовляла з ними й почастувала їх апельсинами та лимонами…» Якщо речення велике, його можна скоротити, поставивши три крапки. Цитат має бути небагато (1–3). Обсяг твору — 3/4 сторінки. Однакові слова в реченнях бажано не повторювати, заміняючи їх синонімами, займенниками або перебудовуючи речення. 3. Написання твору на чернетках (Можна прослухати 1–2 твори й прокоментувати їх.) 4. Написання творів у чистовому варіанті IV. Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи. V. Підбиття підсумків уроку Додаток до уроку № 8 Таблиця-характеристика героїв казки «Пані Метелиця»
Визначення прислів’їв, які характеризують пасербицю, удовину дочку або обидві героїні казки «Пані Метелиця» У гостях добре, а вдома краще. Яка служба, така й плата. Хто більше має, той більше хоче. Хто добре працює, тому й щастить. Доброму всюди добре. Хочеш бути щасливим, то не будь лінивим. Хто дрімає, той щастя не має. Щастя в повітрі не в’ється, а працею дістається. Хто зле робить, то все собі шкодить.
| |
Переглядів: 718 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |