Головна » 11 клас » Хімія |
Мета уроку: узагальнити й закріпити знання учнів про хімічні властивості органічних сполук, їхній генетичний зв’язок; показати важливість вуглеводневої сировини як джерела для одержання органічних речовин різних класів; розвивати логічне мислення учнів. Очікувані результати: учні повинні усвідомити важливість вуглеводневої сировини для економіки країни, учні повинні пояснювати взаємоперетворення органічних речовин. Обладнання: підручники. Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок. n 1. Організаційний етап 1.1. Привітання. 1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _________, кількість присутніх на уроці ___________, відсутніх ___________. 1.3. Перевірка готовності учнів до уроку. 1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку. n 2. Етап перевірки домашнього завдання 2.1. Перевірка письмового домашнього завдання біля дошки. 2.2. Фронтальне опитування за запитаннями з підручника. n 3. Етап підготовки учнів до активного й усвідомленого засвоєння нового матеріалу 3.1. Повідомлення теми нового матеріалу. 3.2. Формулювання разом з учнями мети і задач вивчення нового матеріалу. У процесі бесіди слід підвести учнів до розуміння важливості застосування природних вуглеводнів як сировини для органічного синтезу. 3.3. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу. Слово вчителя У зв’язку зі швидким розвитком хімічної й нафтохімічної промисловості потреба в нафті збільшується не тільки з метою підвищення вироблення палива і масел (мастил), але і як джерела важливої сировини для виробництва синтетичних каучуків і волокон, пластмас, ПАВ, мийних засобів, пластифікаторів, присадок, барвників тощо (на це витрачається понад 8 % від об’єму світового видобутку). n 4. Актуалізація опорних знань Проблемне запитання Як ви вважаєте, які органічні речовини і в який спосіб можна одержати з метану? На дошці записуються всі запропоновані формули і схеми одержання. У ході уроку пропозиції учнів або підтверджуються, або спростовуються. n 5. Етап засвоєння нових знань План пояснення нового матеріалу 1. Складання схеми синтезу органічних речовин різних класів на основі вуглеводневої сировини. (Бесіда.) 2. Одержання вуглеводнів і їх застосування. (Бесіда, рівняння на дошці.) Головні моменти: Лабораторні й промислові методи одержання алканів, алкенів, алкінів. Застосування насичених та ненасичених вуглеводнів (етилену та ацетилену) 3. Одержання оксигеновмісних органічних сполук і їх застосування (насичені одноатомні спирти (метанол та етанол), багатоатомні спирти (гліцерол), карбонові кислоти, естери, жири,вуглеводи). (Бесіда (оглядово).) 4. Одержання нітрогеновмісних органічних сполук і їх застосування (аміни, амінокислоти, білки). (Бесіда (оглядово).) Звернути увагу учнів Продукти харчування, відповідно до державних стандартів, виготовляють лише з харчової сировини, а не з нафти або газу. n 6. Узагальнення й закріплення знань Самостійна робота (перевірка засвоєння знань, отриманих на уроці). Складіть рівняння реакцій для здійснення ланцюга перетворень. I варіант С→CH4→СН3Cl→C2H6→CO2. II варіант CH4→С2Н2→C2H4→C2H5Cl. III варіант С2H6→С2Н4→C2H2→C2H2Cl4. n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання 7.1. Завдання для всього класу. Підручник _________________________________________________ Робочий зошит _____________________________________________ Збірник завдань ____________________________________________ 7.2. Індивідуальне завдання. Напишіть можливі рівняння реакцій, за допомогою яких можна одержати етанол із вуглеводневої сировини (наприклад, з метану).
| |
Переглядів: 1034 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |