Головна » 10 клас » Світова література |
Мета: перевірити рівень розуміння учнями змісту художнього твору; удосконалювати навички ідейно-художнього аналізування вивченого твору за обраною темою; розвивати творчі здібності, писемне зв’язне мовлення школярів; виховувати кращі людські якості. Оснащення: портрет Стендаля, художній текст роману «Червоне і чорне», ілюстрації до твору. Тип уроку: розвиток мовлення. Хід уроку I. Організаційний момент II. Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь. «Я хочу говорити про те, що відбувається в глибині душі»,— писав Стендаль. Читач завжди є співавтором письменника у сприйнятті його твору, тем, ідей та проблем, що в ньому порушено. Сьогодні ви спробуєте описати, як ваша душа й розум відгукнулися на твір великого французького письменника; як ви сприйняли ті загальнолюдські цінності, які він пропагує у своєму творі; завдяки чому розширили свій кругозір. ІIІ. Оголошення теми й мети уроку ІV. Розвиток мовлення 1. Коментування вчителем запропонованих тем Орієнтовні теми 1) Внутрішня драма головного героя роману Стендаля «Червоне і чорне»: шлях від наполеонізму до злочину. 2) «Червоне» і «чорне» в романі Стендаля «Червоне і чорне». 3) Р оль жіночих образів у долі Жульєна Сореля та втіленні авторського задуму в романі Стендаля «Червоне і чорне». 2. Написання твору-роздуму за обраною темою Орієнтовний план твору-роздуму «Внутрішня драма головного героя роману Стендаля «Червоне і чорне»: шлях від наполеонізму до злочину» I. Вступ. Французьке суспільство I половини XIX століття як тло роману Стендаля «Червоне і чорне». II. Основна частина. 1. Жульєн Сорель — обдарована особистість низького походження: а) дитинство та юнацтво Жульєна; взаємини в родині; б) мрії та захоплення юнака; в) шлях до кар’єрного зростання завдяки впливовості жінок; г) суперечливість характеру героя; шлях до злочину. 2. Переосмислення життєвих цінностей Жульєном у в’язниці. 3. Переможець чи переможений? III. Висновок. Проблеми особистості змальованої Стендалем, що є актуальними й донині та хвилюють сучасного читача. V. Домашнє завдання Для всіх: розпочати читати повість Бальзака «Гобсек». Індивідуальне: підготувати повідомлення на тему «Бальзак і Україна». VI. Підбиття підсумків уроку
| |
Переглядів: 2004 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |