Головна » 10 клас » Правознавство

Практичне заняття «Аналізуємо правові відносини»

Мета: формувати вміння учнів аналізувати реальні події з точки зору наявності правовідносин та можливості своєї участі в них.

Обладнання: картки з описом ситуацій для аналізу.

Тип уроку: застосування здобутих знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація наявних знань

Запитання

1. Що таке правовідносини?

2. Які елементи включає в себе склад правовідносин?

3. Що є підставою для виникнення правовідносин?

4. На які види поділяються юридичні факти відносно волі суб’єкта?

5. На які види поділяються дії? До яких наслідків призводить кожний

з цих видів?

6. Доведіть, що правовідносини охоплюють всі сторони нашого життя.

ІІІ. Основна частина уроку

Групова робота

1. Проаналізуйте наведені ситуації.

2. Визначте, чи наявні в них правовідносини.

3. Визначте, до якого виду правовідносин вони належать.

4. Визначте склад правовідносин.

5. Визначте, які особи беруть участь у правовідносинах.

6. Визначте, хто з учасників правовідносин виявляє правоздатність та /або дієздатність.

7. Визначте юридичні факти, які описані в наведеній ситуації.

Ситуації для аналізу

1. Громадянин Н. прийшов до магазину «Електроніка» і звернувся до продавця В. з проханням допомогти вибрати персональний комп’ютер.

Отримавши консультацію, він сплатив 4500 грн та забрав придбаний

товар.

2. У м. Біла Церква Київської області відкрився новий районний палац реєстрації актів цивільного стану (РАЦС). Першими зареєстрували свій шлюб Марія Д. та Петро Т. Після реєстрації на них чекала приємна несподіванка: голова районної державної адміністрації вручив молодятам подарунок — телевізор. 3. Загальноосвітня школа м. Львова уклала угоду з фірмою «Місторемонт» про виконання ремонту в трьох класах школи. Через два місяці фірма здійснила запланований ремонт, а школа сплатила за договором зазначену суму.

4. Власник дачі уклав договір з будівельною фірмою щодо її ремонту. Ре-

монт було виконано протягом трьох місяців, і власник сплатив гроші

готівкою.

5. У сім’ї В. народилася трійня. У зв’язку з цим обласна державна адміністрація надала сім’ї квартиру (раніше сім’я її винаймала), а адміністрація фірми, де працює мати, подарувала пральну машину та набори для немовлят.

6. Громадянин К. уклав договір з банком «Аваль» про отримання кредиту для придбання автомобіля. Після укладення договору та отримання грошей він купив автомобіль в автосалоні «Укравто».

7. Громадянин А. позичив громадянину Б. п’ятсот гривень.

8. Між трудовим колективом та керівництвом підприємства укладений колективний трудовий договір.

9. Громадянин В. був затриманий міліцією під час спроби викрасти автомобіль.

Завдання

За наявності часу пропонуємо учням додаткове завдання.

Визначте, які з зазначених осіб є фізичними, а які — юридичними особами. 1) 12-річний учень школи;

2) суддя Полтавського міського суду;

3) спеціалізована школа № 41 м. Харкова;

4) магазин «Фуршет» м. Чернігова;

5) 26-річний токар Кременчуцького автозаводу;

6) 44-річний головний лікар районної лікарні;

7) 38-річний підполковник СБУ;

8) управління з надзвичайних ситуацій Кіровоградської області;

9) дитяче аерокосмічне об’єднання «Сузір’я»;

10) двомісячна дитина.

V. Домашнє завдання

Повторити матеріал з теми.


Переглядів: 1519 | Теги: правовідносини

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar