Головна » Зарубіжна література

Зоряна мандрівка Маленького принца

Мета. Завершити роботу над вивченням казки – притчі А. де Сент-Екзюпері  «Маленький принц», виявити в  тексті систему життєвих цінностей; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати благородство, доброту, вміння дружити

Тип уроку. Урок - подорож.
Обладнання:   карта подорожі, троянда, аудіозапис пісень, мультимедійна презентація

                                                                  Ні, не марно я жив, — я боровся, шукав ідеалу.
                                                                                                                         Микола Вороний

ХІД УРОКУ

I. Організація  класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя.                                                                                                                                           

Є на світі чимало  книжок,                                                                                                          

Що наповнюють душу по вінця.                                                                                                       

Та з усіх оберу я стежок
Ту, що йде до «Маленького принца»

 Казка ця облетіла весь світ.                                                                                                                                              

У ній мудрості чисте озерце.                                                                                                              

Шле вам зоряний  принц заповіт:                                                                                             

«Вчіться, люди, «бачити серцем»!

                                     О. Надворна «Зоряна згадка»

III. Повідомлення теми, мети уроку (Слайд 1)
              Друзів обирають не очима, не розумом, а серцем. Цієї мудрості і навчив Маленького принца Лис. Не можна набути досвіду, придбати знання, не заплативши за це собою, не віддавши частку себе, не можна пізнати радість зустрічі, не відчувши болю розлуки. Треба дійсно мандрувати , пройти випробування, щоб зрозуміти тих, хто був із тобою поруч. Тому сьогодні я запрошую вас у зоряну мандрівку Всесвітом,  побувати на тих планетах, які відвідав Маленький принц. Дуже хочеться,  щоб ви зрозуміли , що в житті людини найцінніше, що робить людину щасливою.   

Гра «Дешифрувальник»(Слайд 2). Девізом нашої подорожі і епіграфом нашого уроку будуть слова Миколи Вороного, але нам їх потрібно розшифрувати, закресливши кожну 3-ю букву
Ніо, неб  мажрнюо я хжихв,  – я дбокронвсця, шмукшав аідіеарлу

ІV.  Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель.  Щоб ми не заблукали у Всесвіті, нам потрібна карта. На ній  ми маємо позначити маршрут подорожі. А назви станцій, де будуть зупинки, будуть такими ж, як і назви планет, які відвідав Маленький принц.
1. Складання карти подорожі :                                                                                               

--- Скільки планет відвідав хлопчик?
-- У мене записані назви планет, але вони переплутані  і їх треба розкласти у правильному порядку, щоб не заблукати.  Запишіть правильну послідовність. (Слайд 3)       

 Вчитель: Молодці! Карта подорожі готова  (Слайд 4), нас чекає зореліт, але без квитків не можна вирушати  в політ.  Гроші сьогодні не потрібні, квиток отримає той, хто дасть правильну відповідь на запитання літературної вікторини.

Літературна вікторина  (Слайд 5) 
(Діти отримують символічні квитки, на яких вчитель пропонує наклеювати зірочки, отримані за правильні відповіді протягом уроку)
V.  Практична робота

  Слово вчителя. Квитки придбані, вирушаємо у мандрівку! На кожній станції,  як ви вже зрозуміли, на вас будуть чекати різні завдання, виконуючи їх,  ви зможете дати відповідь на проблемне питання уроку: «Що робить людину щасливою?»
1 Станція . Планета Маленького принца (Слайд 6)
2 Станція. Планета короля  (Слайд 7)
3 Станція. Планета честолюбця (Слайд 8)
4 Станція. Планета п'яниці (Слайд 9)
--- На цій станції нас чекає гра. Ми будемо розгадувати кросворд.
5 Станція. Планета ділка (Слайд 10)
6 Станція. Планета ліхтарника (Слайд 11)
7 Станція. Планета географа(Слайд 12)
8 Станція.  Земля (Слайд 13) .

        Інсценізація уривку. Маленький принц. Я мешканець планети- астероїда В- 612. Сталось так , що я опинився перед льотчиком- землянином, який зазнав аварії в пісках  Сахари. З льотчиком ми подружились. Я допомагав льотчику як міг. Я розповідав йому про мою загублену у Всесвіті планету. І ось я потрапив на вашу планету , на Землю. Тут я зустрівся з різними людьми: добрими, мудрими, лихими, діловими. Я витримав багато випробувань на Землі, навчився мудрості у Лиса, отримав звання людини. Але я повертаюсь на свою планету , до улюбленої троянди , тому що кожен відповідає за свою планету і за тих, кого він приручив.                                       

( Звучить пісня «Маленький принц» на сл.  М. Тарівердієва ).  

Слово вчителя.  Маленький принц пішов, але зустріч з ним допомогла нам прозріти душею.

- Прокоментуйте епіграф нашого уроку. (Відповіді учнів)

-   Які істини відкрили ви для себе? (Можливий варіант : любити ближніх, бути щирими, як діти, дотримуватися моральної і фізичної чистоти, судити людей не за словами, а за справами, визнавати свої помилки, бути справжнім другом)

-  Що в житті людини найцінніше?  (Можливий варіант: любов, дружба, відповідальність, праця, домівка, родина)

Гра – троянда «Який я друг» . На пелюстках троянди записані початки фраз, учні мають їх закінчити (Додаток 1)

VІ. Підсумок уроку.

Слово вчителя. Образ Маленького принца є одним з найвеличніших образів            ХХ ст., бо не розмірами планети вимірюється широта душі, а здатністю людини бути собою, жити заради інших. За рік до смерті А. де Сент - Екзюпері узяв до себе в кабіну літака 12-річного сина свого найкращого друга і подарував йому Землю з високого польоту. Так поєдналася його дитяча душа з дитинством щасливого маленького пасажира.   А. де Сент-Екзюпері хотів, щоб усі люди були щасливими  і часто повторював : «Звідки я родом? Я родом  з дитинства, як з якої – небудь країни».  Дійсно, у кожного бувають моменти, коли хочеться повернутися у світ, де все загадково, а водночас зрозуміло, де в рукавичці вміщається добірне лісове товариство, квіти розмовляють, а грізні леви всміхаються. Де все відбувається вперше…

2.Вільне письмо  «Прекрасні миті мого дитинства» (Слайд 14). Дитинство – це коли жовтий колір – яскраво – жовтий, дерева – живі велетні, а до місяця  можна торкнутися рукою, коли серед друзів є хлопчик – невидимка, а під ліжком точно хтось живе.                                                                                                                                       

Е.  Хромченко

Дитинство – це найкраща пора в житті кожної людини. Це безтурботне, веселе, щасливе життя. Всі тебе люблять, всі з тобою граються, все найкраще – дітям. Кожна людина згадує своє дитинство і шкодує, що воно так швидко пролетіло. Короленко Богдан

Я завжди була веселою і допитливою дівчинкою. Пригадую, коли я була маленькою, то дуже хотіла стати дорослою, взувала мамині туфлі, фарбувала губи маминою помадою. Мама говорила, що коли станеш дорослою, захочеш назад в дитинство. Так і сталося. Я вже шестикласниця, але  так не хочу розлучатися зі світом, який називається дитинством…                                                                                                       

Столярчук Альона

VІІ. Рефлексія.

-- Давайте повернемось до проблемного запитання,  поставленого на початку уроку, і спробуємо дати на нього відповідь.  Отже, що робить людину щасливою?  (Відповіді учнів)    (Слайд 15), 

VІІІ.  Оцінювання учнів.

IХ. Домашнє завдання (Слайд 16): (виконати одне із завдань) написати листа Маленькому принцові, намалювати ілюстрації до улюблених епізодів,  скласти кросворд

                                                                                                                      Додаток 1

1.  Якщо мій друг помиляється, то...                                                                                                    

2.   Якщо у мого друга немає велосипеда, а у мене є, то ...                                                               

3.  Якщо друг зрадив мене, то ...                                                                                                        

4. Якщо друг опинився в неприємній ситуації, то ...                                                                

5. Якщо друг не виконав домашнього завдання, то ...                                                          

6. Якщо я посварився з другом, то...                                                                                                

7.  Якщо друг не розповів мені свою таємницю, то ...                                                                                                

8. Якщо про друга я почув щось погане, то ...                                                                                   

9.   Якщо друг потрапив у біду, то ...                                                                                                   

10.   Якщо друг не виконав обіцянки, то ...                                                                                        

11.   Якщо у друга поганий настрій, а у мене гарний, то ...                                                                    

12.  Якщо друг отримав нагороду, то ...                                                                                       

13.  Якщо друг виявився не зовсім добрим, то ...                                                                            

14.  Якщо друг зробив мені зауваження, то...                                                                                    

15.  Якщо друга звинуватили у чомусь, то ...                                                                                   

16.  Якщо мені надовго довелося розлучитися з другом, то...                                                      

17.  Якщо мій друг не вміє чогось робити, а я вмію, то ...

Література:

Ніколенко О. М. Політ над собою. А. де Сент – Екзюпері та його казка «Маленький принц». Журнал «Зарубіжна література в навчальних закладах» №1  1999 
Хорошилова  А. В. Зарубіжна література . 6 клас. – Х.: Видавнича група «Основа», 2010. – (Серія «Мій конспект»)
Зарудня І. Зарубіжна література. 5 клас. Конспекти уроків. – Тернопіль «Мандрівець», 2008


Теги: Екзюпері, Хмельовська Р.І.
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 163/18


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar