Головна » Зарубіжна література

Засідання художньої ради по затвердженню кіносценарію за трагедією В. Шекспіра „Гамлет”

Мета: узагальнити вивчене і на основі творчих завдань перевірити засвоєння сюжету, композиції, тематики, проблематики, розуміння основних образів, особливостей стилю трагедії; розвивати творчі,  інтелектуальні здібності дітей, їхню здатність до пошуку, критичне мислення; виховувати повагу до найкращих надбань світової літератури.

Проблема: вміння використовувати набуті знання для виконання творчого завдання.

Обладнання: текст трагедії Шекспіра "Гамлет", портрет Шекспіра, ескізи  декорацій, ескізи костюмів до трагедії "Гамлет".

Хід уроку

Він (Шекспір) належить не лише нашому

                                       століттю, а всім вікам.

                                                                                      Джонсон.

         1. Вступне слово вчителя.

         Нема жодного великого режисера, який би не мріяв зняти фільм за трагедією Шекспіра "Гамлет", нема жодного великого актора, який би не мріяв зіграти у цьому фільмі головну роль. То будемо вважати, що нам пощастило, бо урок у нас сьогодні буде проходити у формі засідання художньої ради з приводу зйомок художнього фільму "Гамлет".

         2. Оголошення теми, мети уроку, робота з епіграфом.

         3. Голова художньої ради.

       - Першим на художній раді виступить продюсер, який розповість, чому трагедія "Гамлет" В. Шекспіра заслуговує на те, щоб бути увічненою на екрані.

(Виступ продюсера, обговорення його виступу).

       - Завідуючий літературною частиною розповість про художню своєрідність твору.

(Виступ завідуючого літературною частиною).

       - Режисер – головна особа на знімальному майданчику. Він уявляє весь процес зйомок, працює з акторами, знімальною групою. Кожний режисер, знімаючи фільм, прагне висловити своє розуміння твору, над яким працює, пропонує власні інтерпретації художнього тексту, втілює ідеї, які здаються найважливішими. Слово надається режисеру.

(Виступ режисера і обговорення його виступу).

       - Сценарист проводив дослідження мови твору та його перекладів російською та українською мовами. З результатами цього дослідження ми зараз ознайомимося.

(Виступ сценариста і обговорення виступу).

       - А тепер слово надається художнику-декоратору. Ми заслухаємо пропозиції щодо оформлення знімального майданчика, павільйону. Чи відповідають його декорації шекспірівській епосі?

 

(Виступ художника-декоратора, перегляд ескізів декорацій, пропозиції членів художньої ради).

       - Гример і костюмер розкажуть, спираючись на текст, про те, які костюми, грим знадобляться для зйомок.

(Виступи гримера і костюмера, перегляд і обговорення ескізів костюмів).

       - А які пропозиції музикознавця щодо музичного оформлення фільму?

(Виступ музикознавця, прослуховування запропонованої ним музики).

       - Слова просить літературознавець. Він познайомить нас із тим, як вплинула творчість Шекспіра на розвиток світової літератури.

(Виступ літературознавця).

         Слово вчителя. Перед тим, як переглянути акторські проби, я хочу нагадати, що Гамлет – вічний образ. А тому кожна епоха має свого Гамлета, зображення його змінюється, відбиваючи дух покоління.

         Наприкінці ХVІІ ст. Гамлета сприймали як романтичного героя. Гете порівнював принца Датського із дубом, посадженим у коштовну посудину, призначення якої - пестити лише ніжні квіти.

         У ХІХ ст. Гамлета зіграв англійський актор Генрі Ірвінг. Він показав його слабким, велика справа йому не під силу, тому що зусилля витрачаються на духовні страждання.

         Початок ХХ ст. розвіяв романтичні сподівання людства. Світ вступив у смугу світових і громадянських війн, тому трактування п’єси Шекспіра було зумовлене всесвітніми катастрофами, позбавлення від яких чекав не окремий герой, а все людство. Новий Гамлет був бунтівником. Саме таким грали Гамлета англійський актор Лоренс Олів’є та російський актор Михайло Чехов. Сучасники відзначили, що актори додавали своєму героєві більше сили та енергії, ніж її існує у творі Шекспіра.

         Московський театр на Таганці за часів тоталітаризму був осередком духовної свободи. Режисер театру Ю. Любимов у постановці "Гамлета" підкреслив мотив боротьби людини проти духовного поневолення. Гамлет боровся не стільки зброєю, скільки силою власного духу. Цю складну роль зіграв В. Висоцький. Гамлет у джинсах, з гітарою, став утіленням свободи. Гамлет Висоцького – це людина, яка не скорилася владі, силі, загальноприйнятим правилам.

      - А тепер настав час для акторських проб. Яким побачили Гамлета ви, жителі ХХІ століття?

(Учні-актори інсценують невеликі уривки з твору. Розподіл ролей).

         4. Слово вчителя.

         Ось і перегорнуто останні сторінки чудової книги Шекспіра. Коли ми починали в цьому році знайомитися з творами цього видатного, неперевершеного драматурга, то казали, що його твори допомагають людині знайти своє "я". Слухаючи ваші виступи сьогодні, я дійшла висновку, що уроки, на яких ми вивчали творчість Шекспіра, не пройшли для вас даремно. Я хочу, щоб кожен з вас висловився стосовно того, чи відкрили ви для себе Шекспіра, чи допоміг він знайти відповіді на важливі життєві питання.

(Метод "Мікрофон").

         5. Підсумки уроку.

         Учні і учитель оцінюють роботу учнів, висловлюють свої враження від уроку.

         6. Домашня робота. Повторити матеріал за темою "Доба Відродження".

 

 

Коментар до уроку за темою «Засідання художньої ради по затвердженню кіносценарію за трагедією В. Шекспіра «Гамлет».

         На першому уроці, присвяченому вивченню творчості Шекспіра, діти отримали випереджальні завдання залежно від обраних ролей.

Випереджальні завдання.

         Продюсер. Чому трагедія "Гамлет" Шекспіра заслуговує на те, щоб бути увічненою на екрані?

         Завідуючий літературною частиною. Дослідити художню своєрідність твору. (Розповісти про сюжет, який лежить в основі трагедії, про те, як переробив його Шекспір, про проблематику трагедії).

         Режисер. Висловити власне ставлення до роботи, розповісти про свої задумки, про своє розуміння героїв.

         Сценарист. Дослідити особливості мови твору, порівняти українські та російські переклади трагедії.

         Художник-декоратор. Висловити пропозиції щодо оформлення знімального майданчика, павільйону. Представити ескізи декорацій.

         Гример, костюмер. Які костюми, грим знадобляться для зйомок? Представити ескізи костюмів.

         Музикознавець. Підібрати музику. Висловити пропозиції щодо музичного оформлення фільму.

         Літературознавець. Як вплинула творчість Шекспіра на розвиток світової літератури?

         Актори. Підібрати уривки для інсценізації, розіграти ці уривки.


Теги: Шульга Т.Г., Шекспір
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 72/9


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar