Головна » Зарубіжна література

Загадковість людського характеру. Зображення людини та її вчинків в оповіданні А. Конан Дойля “Пістрява стрічка”. Психологічне дослідження

Тема Урок додаткового читання. Загадковість людського характеру. Зображення людини та її вчинків в оповіданні А. Конан Дойля “Пістрява стрічка”. Психологічне дослідження.

Епіграф уроку Людина – обличчя людства. Ч. Діккенс

Слово вчителя. На сьогоднішньому уроці ми знову завітаємо до Англії. За допомогою гідів здійснимо невелику екскурсію вулицями англійської столиці, відвідаємо музей-квартиру відомого детектива Шерлока Холмса. Тож надаємо слово нашим екскурсоводам.

Заочна екскурсія по Лондону Лондон – центральна частина міста

Заочна екскурсія по Лондону Будинок парламенту

Заочна екскурсія по Лондону Біг Бен

Заочна екскурсія по Лондону Тауерський міст

Заочна екскурсія по Лондону Букінгемський палац – резиденція королівської сім’ї

Заочна екскурсія по Лондону Решітка біля Букінгемського палацу

Заочна екскурсія по Лондону Королівські гвардійці

Заочна екскурсія по Лондону Вестмінстерське абатство

Заочна екскурсія по Лондону Фортеця Тауер

Заочна екскурсія по Лондону Колесо огляду “Око Лондона”

Заочна екскурсія по Лондону Річка Темза

Заочна екскурсія по Лондону Вечірній Лондон

Заочна екскурсія по Лондону Бейкер Стріт. Малюнок 1880-х років

Заочна екскурсія по Лондону Музей-квартира Шерлока Холмса на Бейкер Стріт, 221-б . Музей відкрито в березні 1990 р. Цей будинок забудови 1815 р. Британський уряд оголосив архітектурною та історичною пам’яткою.

Заочна екскурсія по Лондону Музей-квартира Шерлока Холмса на Бейкер Стріт 221-б

Заочна екскурсія по Лондону Станція метро на Бейкер Стріт 1863 р. Музей транспорту в Лондоні

Заочна екскурсія по Лондону Пам’ятник Шерлоку Холмсу в Лондоні біля станції метро на Бейкер Стріт було відкрито 24 вересня 1999 р.

Коментар учителя Шерлок Холмс прославився тим, що розслідував самі заплутані злочини. Разом з тим він намагався зрозуміти, що штовхає людину на злочин. Відомо, що всі злочини проходять через людську свідомість, стаючи вчинками. Наш урок – це психологічне дослідження. Мета – розгадати таємницю людини, проаналізувавши вчинки героїв. Адже саме через них можна зрозуміти психологію особистості. А допоможуть нам у цьому герої оповідання А. Конан Дойля “Пістрява стрічка”, у якому Шерлок Холмс розслідує ще одну загадкову справу.

Шерлок Холмс – король детективів

Бесіда з елементами текстологічного аналізу Якими принципами керувався Шерлок Холмс у своїй роботі? За допомогою якого методу Холмс розслідував злочини? Хто звернувся за допомогою до детектива і чому? Знайдіть портрет героїні. Про що він може розповісти уважному читачеві? Чому Хелен Стоунер прийшла саме до Холмса? Як він прийняв відвідувачку?

“Не холод примушує мене тремтіти, містере Холмс, а страх…”

Переказ тексту Розкажіть історію, яку розповіла Холмсу Хелен Стоунер.

Виразне читання Прочитайте розмову Холмса з доктором Ройлоттом.

Творча робота. Спостереження за поведінкою героїв Деталі до характеристики Шерлока Холмса Як поводяться герої у цій сцені? Чи звернули ви увагу на епізод, який свідчить про фізичну силу Холмса? Яке враження справив на вас Шерлок Холмс у цьому епізоді? Які речі бере з собою детектив, коли від’їздить розслідувати нову справу? Про що це свідчить?

Шерлок Холмс обмірковує нову справу

Робота з текстом Виразне читання Запитання та завдання для учнів Зачитайте опис природи напередодні розслідування. Що він допомагає зрозуміти? (Зображено весняний день, природа пробуджується від сну. Вона чиста, бо здатна відроджуватися кожного року. А людина?)

Робота з текстом Виразне читання Запитання та завдання для учнів Зачитайте опис будинку доктора Ройлотта. Якого він кольору? Як ви гадаєте, чому він такий? (Будинок дуже похмурий. Він підкреслює темну вдачу хазяїна.)

Маєток доктора Ройлотта та його мешканці

Бесіда з елементами текстологічного аналізу Як поводиться Шерлок Холмс під час розслідування? Хто допомагає детективу? Які риси вдачі доктора Ватсона ви можете визначити?

Робота з текстом Виразне читання Запитання та завдання для учнів Прочитайте опис пейзажу напередодні ночі розслідування. До чого він готує читача?

Розкриття Холмсом злочину Запитання та завдання для учнів Розкажіть, як Шерлок Холмс розкрив злочин. Хто виявився злочинцем? На які саме деталі звернув увагу Холмс? Як вони допомогли йому під час розслідування? Які висновки зробив Шерлок Холмс, розкривши цей злочин? Як ви думаєте, до кого з героїв можна віднести слова Холмса? Які художні засоби допомогли авторові у розкритті образів твору?

Смерть злочинця

Проблемне запитання Яким, на вашу думку, повинно бути обличчя у порядної людини і у злочинця? Ситуативна гра Перед вами два зображення людського обличчя. Які вони? Хто з героїв оповідання “Пістрява стрічка” має добре обличчя, а хто – зле?

Ройлотт: жадібність – шлях до злочину Запитання та завдання для учнів Згадайте, чи завжди Ройлотт був злочинцем? Визначте позитивне і негативне у характері цього героя. Подумайте, чому герой так змінився? Як ви гадаєте, чи може у людини бути два обличчя? Чи зустрічаються такі люди у реальному житті? Чому потрібно бути доброю людиною і вміти розбиратися в людях?

Підсумки уроку Продовжити речення Сьогодні на уроці я: дізнався… був вражений… виніс корисне з… зробив висновки…

Пам’ятник Шерлоку Холмсу та доктору Ватсону у Москві на Смоленській набережній біля посольства Великобританії. Його було відкрито в квітні 2007 року.

Домашнє завдання Підготуватися до уроку розвитку зв’язного мовлення – написання власної детективної історії.


Теги: Конан Дойл
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 2081/224


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar