Головна » Зарубіжна література |
Мета: познайомити учнів зі змістом твору і дати відчути його гуманістичне спрямування, теплоту взаєморозуміння героїв; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору (роль деталі); розвивати навички зв’язного мовлення учнів, їх творчих здібностей; виховувати чуйне ставлення до оточуючих, відповідальність за тих, хто поруч. Обладнання: портрет О.Генрі, малюнки учнів до твору, ілюстрації з зображенням осені (І.Левітан «Золота осінь», «Осінь. Дорога в селі» та інші), картки з груповими завданнями у вигляді осінніх листочків, пам’ятка «Сенкан», пам’ятка «Як працювати в групі», малюнок дерева без листя (стовбур з гілками). Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
ХІД УРОКУ
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Слово вчителя. Ви, мабуть, не раз замислювались над питанням: що в людському житті найголовніше, без чого людина не може бути людиною? Яке слово вам перш за все спадає на думку, коли ми говоримо про людські взаємини? Повага – взаєморозуміння – відповідальність – чуйність … Все вірно. Тема людських взаємовідносин завжди була у центрі уваги митців. Чому? Ми ще раз спробуємо відповісти сьогодні, проаналізувавши новелу О.Генрі «Останній листок». ІІІ. ФОРМУВАННЯ ЗУН. 1. Бесіда. В яку пору року відбуваються основні події твору.
2. Робота з ілюстраціями. Розгляньте подані ілюстрації та малюнки, які намалювали ви. Які з них перегукуються з настроєм твору? Поясніть свою точку зору. (Репродукції картин Ісаака Ілліча Левітана «Золота осінь», «Осінь. Дорога в селі»). 3. Асоціативний ряд («Відкритий мікрофон») Які асоціації виникають у вас, при згадуванні осені, описаної О.Генрі в новелі «Останній листок»? Смуток – печаль – невідомість – страх – хворобливість – бруд – холодна злива – смерть – кінець – пронизливий вітер – гола земля – похмуре небо. 4. Виразне читання з коментуванням. - Що є особливою прикметою осені в цьому творі? Знайдіть і зачитайте уривок, в якому описується ця прикмета. (Хвороба. 2-й абзац на стор. 202) - Які художні засоби використовує автор, змальовуючи хворобу (уособлення, епітети). 5. СЕНКАН. (Робота в парах, 5 хв.). На основі опрацьованого абзацу, складіть сенкан про те, як виглядає хвороба у новелі О.Генрі «Останній листок» - Згадати правила складання сенкану (використання пам’ятки). - Складання сенкану. Можливий приклад: Пришелець Невидимий, крижаний. Бродить, полює, напосідає. Несе біль та смерть. Вбивця. 6. Робота в групах. Характеристика героїв. КАРТКА № 1 Попрацюйте в групі та підготуйте розповідь про одного з героїв твору. Хто така Джонсі? КАРТКА № 2 Попрацюйте в групі та підготуйте розповідь про одного з героїв твору. Хто така Сью? КАРТКА № 3 Попрацюйте в групі та підготуйте розповідь про одного з героїв твору. Хто такий Берман? 7. Роль деталі у творі. (Бесіда) - Що називається конфліктом, - Навколо чого точиться конфлікт у цьому творі? - На чому зосередив увагу читачів автор, вирішуючи проблему? Який літературознавчий термін тут необхідно застосувати? (На останньому листку, це художня деталь). - Чим став останній листок для героїв твору? З якою метою автор акцентує увагу на цій художній деталі? - Є в творі і інші художні деталі. За допомогою яких деталей ви дізнались, що Джонсі одужує, адже в новелі не розповідається про одужання. ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗУН. 1. Запитання для учнів, проблемного характеру. - Який висновок можна зробити з прочитаного твору? (Справжня допомога і доброта непоказні, вони не кричать про себе, а знаходять засоби допомогти дорогій людині, навіть жертвуючи собою.) - Повернемось до питання, яке стояло на початку уроку. Чому митців завжди приваблювала тема людських взаємовідносин? 2. Дерево людських взаємовідносин. На листочках, які знаходяться у учнів, їм пропонується записати ті моральні поняття, які були порушені у творі, які вони вважають найважливішими в людських взаємовідносинах, і ті, які вони хотіли б виховати в собі. Ці листочки учитель пропонує прикріпити до малюнку дерева. - Але нам необхідно пам’ятати, що про це дерево необхідно дуже ретельно дбати, бо воно може загинути від людської неуваги, байдужості, злоби, заздрощів… V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Творче завдання: написати твір за метафорою «Одного ранку я прокинувся (прокинулась) і зрозумів (зрозуміла), що я перетворився (перетворилась) на …» (останній листок, пневмонію, крапельку дощу…). Чи виконати завдання № 2(з третьої групи запитань на стор. № 208)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |