Головна » Зарубіжна література |
Мета: Проаналізувати проблематику повісті « Гобсек»; вчити учнів аналізу образу головного героя; розвивати в учнів вміння працювати з текстом; виховувати в них уявлення про справжні і несправжні життєві цінності Тип уроку: урок – занурення. Обладнання. Презентація ( 11 слайдів): ілюстрація, таблиці, схеми. Гроші – головний закон світу. Бальзак. Хід уроку. І. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок. Слово вчителя. Повість Оноре де Бальзака « Гобсек » - один із шедеврів французької літератури ХІХ ст.. Класика актуальна у всі часи, тому що стосується « вічних» питань людського буття. Одне з таких одвічно х питань – вплив « золотого мішка» на внутрішній світ людини - сьогодні як ніколи співзвучне питанням нашого часу. Чимало публіцистів, навіть науковців стверджують, що ми, як колись герої Бальзака, живемо за епохи « початкового накопичення капіталу », буяння його диких, нецивілізованих форм. Тож сьогодні буде особливо повчальним поміркувати над проблематикою твору, співзвучного сучасності. Над цінностями персонажа, основною і єдиною втіхою якого стала нажива, жадоба до золота, а також характерами героїв, які його оточують. ( Слайд 1 ) ІІ. Основний зміст уроку. 1.Робота з картками. « Історія створення повісті « Гобсек ». Відповіді коментуються і вносяться до таблиці. ( Слайд 2)
2. Дайте відповіді на запитання, використовуючи матеріал підручника. Заповніть таблицю ( Слайд 3 ) 3. Таблиця « Аналіз образу Гобсека» (Слайд 4) Висновок. Що може бути абсурднiшим за смерть вiд голоду посеред незлiченного багатства? Але попри абсурднiсть, вона є логiчною: Гобсека вбиває власна ж iдея про всевладнiсть золота та його неперевершену самоцiннiсть. Вiн настiльки боявся втратити свої надбання, що непомiтно для себе знищив їх у фiзичному розумiннi: дорогi тканини, посуд, картини - все зiпсувалося, все виявилось втраченим для свiту. Якщо зважити на наявнiсть авторського задуму, цей зумисний зовнiшнiй абсурд - природне завершення подiбного ставлення до життя. 4. Висловіть свою точку зору з приводу наступних міркувань Гобсека. Доберіть з тексту повісті цитати – доповнення. ( Слайд 5) 5. Засоби змалювання Гобсека. Бальзак у повісті “ Гобсек” широко використовував метафори, порівняння. Створи асоціативне гроно “ Гобсек”. Зроби висновок. ( Слайд 6) 6. Реалістичні тенденції в повісті. ( Слайд 7) Завдання: Знайдіть у тексті повісті ознаки реалістичного зображення дійсності. Побудуйте гроно. ( Історична конкретика, соціально – побутова характеристика героїв, типовість ситуацій)
7. Романтичні тенденції в повісті. ( Слайд 8)
Завдання. Спростуйте або доведіть дані припущення.
8. Підсумок життя Гобсека. ( Слайд 9) Вчитель. Дервіль говорить про Гобсека: “ Я пожалів його, як пожалів би хворого”. Висновок. Гобсек так і не зрозумів, що вже на певному етапі не він володіє грошима, а вони керують ним. Втративши моральні орієнтири, Гобсек пропустив момент, коли гроші зробили його бранцем золота. Гобсек збіднив своє життя, не зумівши поставити гроші на службу хоч би собі і своїй далекій родичці. Адже він міг насолоджуватися теплом родинної любові, дарувати кохання, по-іншому бачити цей прекрасний світ. Але він прожив павуком біля грошей.
9. Тест – контроль. ( Слайд 10 ) а) 1799; 6)1802; в) 1811р. 2. Перший твiр, який принiс успiх Бальзаку; а) ” Кромвель” 6) “Шуани”, в)” Гобсек” З. Перебування на Українi письменника пов’язно з: а) службовими справами; б) творчiстю; в) особистими планами. 4. Українськi враження знайшли вiдображення у творi Бальзака: а) “Селяни”; 6)” Батько Горіо”; в)” Шагренева шкiра”. 5. Творчiсть Бальзака - “енциклопедiя” життя французького суспiльства”: а) ХVІІІст.; 6) першої половини ХIХ ст.; в) кiнця ХIХ ст. б. У “Людськiй комедiї” Бальзак намагався продемонструвати як дiє такий закон: а) “один за всiх”; 6) “кожен для себе”; в) “усi за одного”. 7. Повiсть “Гобсек” Бальзак присвятив: а) Дiккенсу; 6) Стендалю; в) барону Баршу де Паноан; г) Тургенєву. Як сам автор пояснив вибiр адресата? 8. Принцип зв’язку творiв у Людськiй комедiї “ отримав назву: а) колаж; 6) архiтектонiка; в) фабула; г)” технiка перехiдних персонажiв. 10. Домашнє завдання. ( Слайд 11 ) На вибір 1) “Найперше и найголовнiше в життi - це намагатися володiти самим собою”(В. Гумбольдт). 3)” Чи такi вже згубнi грошi”.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |