Головна » Зарубіжна література

Урок-подорож на острів Робінзона Крузо

Мета: навчальна:  навчити учнів характеризувати головного героя твору;  формувати вміння систематизувати навчальний матеріал та  аналізувати прочитане; розвиваюча: розвивати творчу уяву учнів, навички виразного читання, усного й писемного мовлення, логічного мислення. виховна: виховувати інтерес до літератури, пізнання незвичайного, загадкового, проникнення у таємничий світ художнього твору.

Тип уроку: урок перевірки знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності

1. Вступне слово вчителя.

Повітря чисте. Хвилі. Море.

Чудовий острів в океані.

Тут Робінзон знайшов домівку,

Про це Дефо писав в романі.

Щось фантастичне, надзвичайне

нас  манить в таємничу далечінь.

Про це дізнаймось на уроці,

тож нумо, в подорож,  мерщій.

ІІ. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу

 

1. Робота з текстом

Вчитель. Знайдіть у тексті уривок, де Робінзон Крузо опиняється на безлюдному острові.

А тепер давайте подивимося, як Робінзон Крузо потрапив на безлюдний острів.

Порівняємо  висновок.

Що  найстрашніше для головного героя?

Дійсно, самотність.

2. Заповнення карти «Стежками Робінзона Крузо» (на дошці)

   Пропоную визначити, які події вплинули на формування рис характеру героя, які з’явилися саме під час перебування на острові.  Нагадає про події виставка кращих малюнків до твору, які представлені учнями класу при підготовці домашнього завдання.

3. «Асоціативний кущ»: якими ж рисами наділений герой?

Доведіть свої думки цитатами з тексту. Поняття про цитатний план. Складання цитатного плану до характеристики голоного героя Д.Дефо

4. Рольова гра. Зустріч з Робінзоном Крузо: інтерв'ю

5. Бесіда з учнями. Кого  ми можемо порівняти з Робінзоном Крузо (згадка про автора).

6. Робота з карткою - дифференційовані завдання (додаток №3)

6.1. Продовж речення. Робота в зошитах.

Робінзон Крузо – герой романів _________________, який належить до жанру_____________________ про Робінзона Крузо, моряка з ________, який провів __________ на безлюдному острові після аварії корабля _____________. Можливо, роман написаний під впливом реальної історії, яка сталася з _______________ .     

6.2.  Уявіть, що ви – П’ятниця. Ви знайшли щоденник Робінзона Крузо. Напишіть від імені героя один запис - роздум (до 5 речень) на тему: «Що важливіше: цивілізація чи дикунство?». Використовуйте лексику, яку вживав П’ятниця.                                                                                           

6.3.  Дослідницька робота. Робота з текстом.

Прочитайте фрагмент тексту на звороті карти.

знайдіть помилки і виправте їх просто у тексті;
сформулюйте одним реченням психологічний  стан уроку;
визначте, за допомогою яких художніх засобів у тексті розкрито душевний стан головного героя Д.Дефо. 

      ІІІ. Підсумок уроку.

3.1. Лист. (колективне укладання) Поради майбутнім мандрівникам (додаток 2)

3.2.. Заключне слово вчителя.

       Герой Д. Дефо – Робінзон Крузо – двадцять вісім років живе на безлюдному острові й не тільки виживає, але й створює свій особистий світ. В образі Робінзона автор втілює багатовікову історію боротьби людства за існування, особливо підкреслюючи визначальну роль праці. Напружена праця і творча діяльність розуму становлять, на думку Дефо, першоджерела перетворення світу й духовного звеличення людини.3хв

3.3. Домашнє  завдання.

Для всіх: Скласти цитатний план до образу П’ятниці

На вибір:Знайти з інших творів героїв, схожих на Робінзона

3.4.. Оцінювання.


Теги: Аркуша М.Г., Дефо
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 201/18


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar