Головна » Зарубіжна література |
Мета: з'ясувати, що таке добро і зло, поглибити знання тексту казки, закріпити знання про особливості драматичного твору, розвивати навички характеристики персонажа з використанням цитатного матеріалу; виховувати щирість, доброту, ввічливість. Епіграф Быть Человеком! Слышишиь – Че-ло-ве-ком!! Прекрасна жизнь! Четырежды прекрасна Планета, на которой ты хозяин. Е. Межепсіттіс Обладнання: підручник, робочі зошити учнів, портрет С.Маршака, матеріали для проведення вправи «Закінчи речення», малюнки учнів до п'єси. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності Робота з епіграфом до уроку 1. Прочитайте епіграф до уроку. Яким почуттям пройнятий цей вірш? (Оптимістичним, радісним; у ньому висловлюються почуття захоплення, віри в людину, любові до землі). 2. Чому слово «Людина» Межепсіттіс написав з великої літери? «Мозкова атака» Запитання Якою повинна бути Людина? (Любити людей, природу, тварин. Поважати старших, батьків, товаришів. Не кривдити слабких, беззахисних). Висновок: людина повинна мати не тільки розум, а й душу. 3. Проблемне питання: А чи такою була маленька королева – героїня п’єси С.Я.Маршака? Чи була вона людяною, доброю, уважною до людей? Чи мала вона душу? ІІ. Оголошення теми та мети уроку Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо наше знайомство з п’єсою С.Я.Маршака «Дванадцять місяців». Ми шукатимемо відповідь на важливе питання: Що стало причиною спотворення характеру королеви? Спробуємо з'ясувати, що таке добро і зло; будемо виховувати в собі щирість, доброту, ввічливість. А почнемо нашу роботу закріпленням знань про драматичний твір. IIІ. Актуалізація опорних знань 1) Особливості драматичного твору: - основна форма розповіді - діалог; - персонажі називаються дійовими особами (від слова діяти); - твір поділяється на дії та картини; - ремарка – слова автора для опису місця дії і пояснення деяких характерних особливостей героїв; - призначений для читання і постановки на сцені. 2) Ігрова вправа «Закінчи речення» Твори, призначені не лише для читання, а й для постановки на сцені називаються... (драматичними). 3) Вправа «Мікрофон» - Якби ти був актором, кого з дійових осіб п'єси ти б хотів зіграти на сцені? Як ти уявляєш його характер? 4) Літературна гра «Хто це сказав і про кого?» 1. «Не спи – замерзнеш!» 2. «не квіти їй потрібні, а золото». 3. «Щастя в мене завжди нове, а Новий рік ще не настав. 4. «Мудрі люди, ваша величносте, вчаться все життя». 5. «Казала я вам, дайте їй великий новий кошик. А ви пошкодували». 6. «Я б з нею цілий вік не розлучався». 7. «Що легко знайдено — те й загубити не шкода. Бо ж не зароблене». 8. «Від неї можна всього чекати. Це ж така невихована дівчина!» ІV. Вивчення нового матеріалу 1. Інсценізація учнями сцени п’єси «Урок» 2. Обговорення за запитаннями: Чи подобається вам цей «урок»? Учитель. Королева не слухає професора, не бажає навчатися, і ось які наслідки це має. Давайте прочитаємо сцену «В зимовому лісі». 3. Читання в особах сцени «В зимовому лісі» (с. 108). Бесіда за запитаннями: Які риси характеру королеви ви помітили? (Необізнаність, невихованість, несерйозність). Завдання. Назвіть спільне та відмінне в образах королеви та пасербиці «Діаграма Вена»
Запитання особистісного характеру. З якою із дівчаток ви хотіли б подружитися? Чому? Давайте повернемося до обговорення сцени «В зимовому лісі» Запитання Як королева вчиняє з пасербицею? (Жорстоко. «Зніміть з неї шубу і хустку»). Завдання Складіть цитатну порівняльну характеристику «Королева до зимової пригоди у лісі та після неї», заповніть таблицю Королева до пригоди у лісі Королева після пригоди у лісі
Запитання особистісного характеру. Яка королева вам подобається більше? Чому? Коло ідей Чому був так спотворений характер королеви? V. Підсумок уроку Рефлексія. Вправа «Мікрофон» Що ви хотіли б побажати королеві? VІ. Домашнє завдання Колективне: підібрати цитати до характеристики мачухи та її доньки. Групове: підготувати інсценізацію фрагментів п’єси (на вибір учнів) Індивідуальне: намалювати ілюстрації до улюблених сцен п’єси.
Використана література Волощук Є. «Зарубіжна література»: Підруч. для 5-го кл. загально освіт. навч. закл. – К.: Ґенеза, 2005.
Новочуб В.М., вчитель світової літератури Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1, Черкаська обл.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |