Головна » Зарубіжна література

Роберт Льюіс Стівенсон. „Вересковий мед” як героїчна балада

Мета: ознайомити зі змістом балади; вдосконалювати навички виразного  читання та аналізу прочитаного; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Повідомлення теми й мети уроку.

1.Слово вчителя.

  –  Сьогодні ми продовжимо знайомство – з творчістю Р.Л.Стівенсона, автора популярного пригодницького роману (учні називають роман). Письменник мріяв  писати так, щоб його книги були улюбленими супутниками моряків, солдатів, мандрівників, щоб їх перечитували й переказували під час довгих нічних варт, біля вогнища під час походів…

     – У кращих своїх книгах він виконав те, до чого прагнув: «Будемо за змогою вчити народ радості».

III. Мотивація навчальної діяльності.

1.Знайомство учнів зі змістом таблиці «Знати-Уміти-Цінувати».

2. «Мої очікування від уроку». Кожний учень отримує стікер у формі кружечка, який символізує піщинку, і пише свої очікування від уроку.( «Від уроку я чекаю…»).

     Потім учні по черзі зачитують текст очікування і прикріпляють стікер у верхній частині пісочних годинників.

IV. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Прийом «Пароль». Учні піднімаються по черзі і представляють письменника Р.Л.Стівенсона одним реченням (не повторюючись).Тільки тоді, коли учень назвав відомі факти самостійно або за допомогою однокласників, він сідає за парту.

2. Бесіда. Р.Л.Стівенсон працював у багатьох жанрах. До якого ж жанру відноситься  «Вересковий мед?».

V. Робота над темою.

1. Повідомлення учнів про давню шотландську легенду, яка лягла в основу балади.

2. Повідомлення підготовлених учнів про чудодійну квітку верес.

3. Словникова робота.( Робота в зошитах)

VI. Формування нових знань, умінь та навичок.

1. Виразне читання балади (Учитель-учень).

2. Текстологічний аналіз твору (бесіда за прочитаним).

3. Своєрідність балади (робота з підручником «Зарубіжна література, 7 кл. Н.Півнюк, К., Освіта 2007 с.76).

4. Робота з ілюстраціями (в парах).

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

 

2. Кросворд (підготовлений учнями).

 

1.     Прізвище автора літературної балади «Балада прикмет».

2.     Прізвище автора балади «Вільшаний король».

3.     Назва балади Ф. Шіллера.

4.     Художній засіб, який є в усіх баладах (характерний для літературних балад).

5.     Автор балади (прізвище) «Вересковий мед».

3. Звернення до пісочного годинника.

4. Метод «Мікрофон».

VIII. Самооцінювання.

         IX. Домашнє завдання. Виразно читати, переказувати баладу.    Намалювати ілюстрації до тексу.


Теги: Лисенко І.В., Стівенсон
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 77/9


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar