Головна » Зарубіжна література

Р. Бредбері „Все літо в один день”

Мета: продовжити знайомство з творчістю американського письменника-фантаста Р.Бредбері, проаналізувати зміст новели «Все літо в один день»;  розвивати уміння аналізувати художній текст, характеризувати образи, висловлювати власні думки, мислити образно; формувати ключові компетентності школярів, створювати ситуацію успіху для кожної дитини;  виховувати духовні цінності, усвідомлення  власної відповідальності за своє життя та долю людства

І. Актуалізація опорних знань.

1.Слово вчителя:

Господь творив наш світ з любов’ю, наповнюючи його різними дивами. Кожному  творінню Бог давав певні обов’язки, аби все у світі існувало в мирі і злагоді і щоби всі були щасливі.

Ти,сонце, маєш завжди бути пунктуальним. Памятай про це кожного ранку. Без тебе б не було життя на землі!

Сонечко у відповідь радісно усміхнулося.

Потім прийшла черга хмар, вітру, вогню, а згодом й усі інші творіння пройшлися перед Богом. Кожне хотіло дізнатися про свої завдання і зрозуміти їх.

За деякий час Бог вийшов на прогулянку. При стежині, якою він крокував, ріс колючий кущ. Господь ніжно на нього поглянув і, погладивши зелене листя, сказав:

 -Не журися, ти станеш натхненням для художників і поетів, кожен, хто тебе побачить, милуватиметься твоєю красою.

Так з’явилась троянда.

-А ти веселитимеш усіх своїм співом, -сказав Бог соловейкові.

Останньою підійшла людина. Бог лагідно обійняв її і прошепотів на вухо: «Доручаю тобі цілий світ. Це не просте завдання, але ти зможеш його виконати, якщо будеш пам’ятати мої слова. І Бог сказав людині десять слів. Десять слів для того, щоб людина насправді могла бути щасливою.

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

1.Бесіда:

- Які слова сказав Бог людині?

- Для чого вони людині?

- Чи почуваються щасливими сучасні люди, адже у них є досягнення науки і техніки? Чому?

-А чи можливо це у майбутньому?

2.Вчитель

Як один із варіантів вашого майбутнього я пропоную обговорити новелу

Р. Бредбері «Літо в один день». Ви повинні були прочитати цей твір.

ІІІ. Робота над новелою.

1. «Мікрофон».

-Ваші перші враження від прочитаного? (обґрунтувати думку).

- Тема та головна думка твору.

- Де і коли  відбуваються  події?

- Як розумієте назву твору?

- Хто є головним героєм, як групуються персонажі  навколо?

- Яке місце найбільше вразило?

2. « Асоціації»: сонце, канікули, дощ,  дитинство.

3.Проблемне запитання: Як почувається головна героїня твору?

4. Рольова гра: внутрішній монолог героїні (коли сиділа закрита  в комірчині)

5.Бесіда:

- Як  діти вчинили з дівчинкою? Чому?  Як ми називаємо цей вчинок? Чи можна назвати злочином?                                       

- Чи зрозуміли діти, що скоїли? Чому ви так вирішили?

- Чи актуальна ця новела сьогодні?  Чому?

- Що треба зробити кожній людині для того, щоб всім було добре на цій прекрасній квітучій планеті?

ІV. Підведення підсумків.

Продовж речення:

– Сьогодні на уроці я зрозумів …

- Для мене було новим…

- Для себе я взяв…

Слово вчителя. Звернення до епіграфа Б. Ферреро «Божий план»

Звичайний олівець має п’ять властивостей.

    По-перше, аби олівець писав, потрібна рука, яка ним водитиме. Ти можеш творити великі речі, але не забувай, що є рука, яка тебе провадить.Це Бог.

    По-друге, щоби олівець добре писав, його треба підстругати.Від цього він стане трішки коротшим, але набагато гострішим. Так само і нам іноді доводится терпіти, але це робить нас кращими.

    По-третє, написане олівцем можна стерти, якщо ти помилився. Це нагадування нам, що завжди можна виправитись, було б бажання.

     По-четверте, насправді важлива не дерев’яна оболонка олівця, а його серцевина- графіт. Для тебе теж  головним має бути  те, що діється у твоєму серці.

    І нарешті, по-пяте, олівець завжди залишає слід. Так само і ти пам’ятай: усе, що робиш  у цьому житті, залишить якийсь слід. Тож старайся, щоб кожен твій вчинок був гарним.

V. Дом. Завдання: написати «Лист  до Марго» або «Лист до дітей»; підготувати розповідь про українських письменників-фантастів та презентувати їх твори для дітей.


Теги: Бредбері, Чоловська А.Б.
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1889/65


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar