Головна » Зарубіжна література |
Мета уроку: повторити вивчений матеріал, вчити учнів вмінню аргументувати свою точку зору, формувати позитивне світосприйняття; розвивати усне монологічне мовлення, вдосконалювати навички роботи з текстом; збагачувати словниковий запас, розвивати творчу уяву, образне мислення й акторські здібності; виховувати інтерес до книги. Обладнання: портрет М. Твена, ілюстрації учнів до повісті, картки, інструкції щодо роботи в групі, мультимедійна презентація. Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Хід уроку. І. Організаційний момент. Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку (зошит, підручник, лист паперу). ІІ. Мотивація: Презентація у вигляді відеоряду предметів, які мають відношення до твору М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» (відро з фарбою, щур, печера, Біблія, цвинтар, ріка, пам’ятник у м. Ганнібал, корабель, рукостискання, портрет М. Твена). Питання до класу: Як ви думаєте, чи можна поєднати такі різні речі і предмети? (орієнтовні відповіді учнів: - Ці речі можна поєднати в літературному творі. Ці речі і предмети згадуються у творі М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» ). Вчитель: Так, ви правильно сказали, що всі ці предмети відігравали певну роль у житті головного героя повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра». ІІІ. Оголошення теми уроку, постановка мети. Вчитель: Сьогодні тема нашого уроку «Пригоди Тома Сойєра» - повість про дітей і для дітей. Підсумковий урок по твору. І наша мета: перевірити ваші знання змісту тексту і підсумувати вивчене з теми, розвивати усне моногогічне мовлення, вдосконалювати навички роботи над текстом, збагачувати словниковий запас, виховувати інтерес до читання. ІV. Етап перевірки знань та навичок. Диктант (учні виконують на окремих листках) І вар. Яким чином ці цифри пов’язані з життям письменника М.Твена? 1835 р.- ( народився письменник) 12 років – ( залишився без батька ) 1861-1865 рр. – ( Громадянська війна в США ) 1867 р.- ( відвідав Україну ) 50 доларів – ( знахідка …) 1910 р.- ( смерть М.Твена ) ІІ вар. Яким чином ці географічні назви пов’язані із життям письменника М.Твена? Флорида – (місце народження ) Невада – ( шукав золото ) Місісіпі – ( працював лоцманом ) Ганнібал – ( жив з батьками ) Одеса – (відвідав Україну ) Ніагарський водоспад – ( перша принада Америки ) Літературний диктант Якщо згодні з твердженням – ставте +, не згодні -. Том не хотів йти до школи і придумав, що у нього серцевий напад. ( -) Ми з вами вже повторили завдяки диктантам відомості про автора та згадали текст твору. Тепер попрацюємо в парах. 3.Робота в парах «Візаві». Завдання: Скласти та записати запитання по тексту повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра». Обмінятись листками і дати відповідь на запитання іншого учня (усно). Завдання оцінюється в 1 бал і 1 бал ви можете отримати за правильно сформульоване запитання при перевірці. На виконання вправи 3 хв. 4. Робота в групах. Учні можуть обирати групу за різними принципами (за кольором, героями твору, порами року).
Завдання №1: ( для всіх груп ) Підібрати по 2 цитати із тексту з описом будь – якого героя, місця чи події,не називаючи його. Прочитати або інсценізувати іншій групі,а вони повинні дати відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує по 2 фішки.
Завдання №2 1 група Відновити хронологічну послідовність подій: Нагорода Тома у недільній школі.
2 група Скласти кросворд із 7 слів 3 група Віднови подію Визначити за опорними словами, про який епізод твору йдеться: Острів, пліт, люлька, багаття, сум.
Фізкультхвилинка.Австралійський дощ. 5. Вправа «Хто уважніший? » Завдання для всіх учнів. Із переліку предметів виписати ті, що отримав Том, як винагороду,за те, що дав можливість хлопцям фарбувати свій паркан: Персик, 12 скляних кульок, футбольний м’яч, паперовий змій, синє скельце від пляшки, чорний кіт, ключ, пташка, яблуко, дохлий пацюк на мотузці, крейда, олівці, шість пістонів, олов’яний солдатик, конструктор LEGO, собачий нашийник. А тепер ваше завдання: дописати самостійно «коштовності», які рахував Том і яких немає в переліку. (Ще 9 шт.) Всього 19 предметів. 6.Підсумок уроку. . Інтерактивна вправа «Обери позицію»(можна вправу зробити письмовою або усною ) Чи сподобався Вам твір? Так Чому? Ні? (Вислухати позицію 3-4 учнів).
2.Бесіда за запитаннями: Що повторили? Над чим працювали? Які вправи виконували? Що досягли? 7.Оцінювання: зібрати листки із роботами на перевірку.
6. Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи по творах Р. Бернса і М.Твена; написати відгук на прочитану книгу «Пригоди Тома Сойєра»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |