Головна » Зарубіжна література

Повість М. Твена „Пригоди Тома Сойєра” - повість про дітей і для дітей

Мета уроку: повторити вивчений матеріал,  вчити учнів вмінню аргументувати свою точку зору, формувати позитивне світосприйняття; розвивати усне монологічне мовлення, вдосконалювати навички роботи з текстом; збагачувати словниковий запас, розвивати творчу уяву, образне мислення й акторські здібності; виховувати інтерес до книги.

Обладнання: портрет М. Твена, ілюстрації учнів до повісті, картки, інструкції щодо роботи в групі, мультимедійна презентація.

Тип уроку: узагальнення й систематизації  знань.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.          

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку (зошит, підручник, лист паперу).

ІІ. Мотивація:  Презентація у вигляді відеоряду  предметів, які мають  відношення до твору                      

М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» (відро з фарбою, щур, печера, Біблія, цвинтар, ріка, пам’ятник  у м. Ганнібал, корабель, рукостискання, портрет М. Твена).

Питання до класу: Як ви думаєте, чи можна поєднати такі різні речі і предмети?

(орієнтовні відповіді учнів: - Ці речі можна поєднати в літературному творі.  Ці речі і предмети згадуються у творі М. Твена «Пригоди Тома Сойєра» ).

Вчитель: Так, ви правильно сказали, що всі ці предмети відігравали певну роль у житті головного героя повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра».

ІІІ. Оголошення теми уроку, постановка мети.

Вчитель: Сьогодні тема нашого уроку «Пригоди Тома Сойєра» - повість про дітей і для дітей. Підсумковий урок по твору. І наша мета: перевірити ваші знання змісту тексту і підсумувати вивчене з теми, розвивати усне моногогічне мовлення, вдосконалювати навички роботи над текстом, збагачувати словниковий запас, виховувати інтерес до читання.

ІV. Етап перевірки знань та навичок.

Диктант (учні виконують на окремих листках)

І вар.

Яким чином ці цифри пов’язані з життям письменника М.Твена?

1835 р.- ( народився письменник)

12 років – ( залишився без батька )

1861-1865 рр. – ( Громадянська війна в США )

1867 р.-  ( відвідав Україну )

50 доларів – ( знахідка …)

1910 р.- ( смерть  М.Твена )

ІІ вар.

Яким чином ці географічні назви пов’язані із життям письменника М.Твена?

Флорида – (місце народження )

Невада – ( шукав золото )

Місісіпі – ( працював лоцманом )

Ганнібал – ( жив з батьками )

Одеса – (відвідав Україну )

Ніагарський водоспад – ( перша  принада Америки )

Літературний диктант

Якщо згодні з твердженням – ставте +,  не згодні -.

Том не  хотів йти до школи і придумав, що у нього серцевий напад. ( -)
Том з великим задоволенням ходив до недільної школи.(-)
Всі городяни містечка хотіли бачити Гека Фінна другом своїх дітей.(-)
Том в школі сидів з дівчинкою Беккі.(+)
Том і Гек опинились  вночі на кладовищі, бо хотіли вивести бородавки.(+)
Сід був близьким другом Тома і між ними було повне взаєморозуміння.(-)

Ми з вами вже повторили завдяки диктантам відомості про автора та згадали текст твору. Тепер попрацюємо в парах.

3.Робота в парах «Візаві».

Завдання: Скласти та записати запитання по тексту повісті М. Твена «Пригоди Тома Сойєра». Обмінятись листками і дати відповідь на запитання іншого учня (усно).

Завдання оцінюється в 1 бал і 1 бал ви можете отримати за правильно сформульоване запитання при перевірці. На виконання вправи 3 хв.

4. Робота в групах.

Учні можуть обирати групу за різними принципами (за кольором, героями твору, порами року).

 

Завдання №1: ( для всіх груп )

Підібрати по 2 цитати із тексту з  описом будь – якого героя, місця чи події,не називаючи його. Прочитати або інсценізувати  іншій групі,а  вони повинні дати відповідь.

За кожну правильну відповідь команда отримує по 2 фішки.

 

Завдання №2

1 група

Відновити хронологічну послідовність подій:

Нагорода Тома у недільній школі.
Том фарбує паркан.
Загибель індіанця Джо.
Том і Гек на цвинтарі.
Пригоди на острові.
Том у суді.
Загадкові події в печері
Пошуки скарбів

 

2 група   Скласти кросворд із 7 слів

     3 група Віднови подію

Визначити за опорними словами, про який епізод твору йдеться:

Острів, пліт, люлька, багаття, сум.
Квітка, заручини, гріфельна дошка, поцілунок.
Проповідь,  пудель, жук, скавучання, сміх.
Кладовище, вбивство,  присяга, чорний кіт.
Стогін, болячка, зуб,  гангрена.
Лопата, північ, будинок з привидами, розбійники.

 

Фізкультхвилинка.Австралійський дощ.

5. Вправа  «Хто уважніший? »

Завдання для всіх учнів.

Із  переліку  предметів виписати  ті, що отримав Том, як винагороду,за те, що дав можливість хлопцям фарбувати свій паркан:

Персик,  12 скляних кульок, футбольний м’яч, паперовий змій, синє скельце від пляшки, чорний кіт, ключ, пташка, яблуко, дохлий пацюк на мотузці, крейда, олівці, шість пістонів, олов’яний солдатик, конструктор LEGO, собачий нашийник.

А тепер ваше завдання: дописати самостійно «коштовності», які рахував Том і яких немає в переліку. (Ще 9 шт.) Всього 19 предметів.

6.Підсумок уроку.

. Інтерактивна вправа «Обери позицію»(можна вправу зробити письмовою або усною )

Чи сподобався Вам твір?

Так                              Чому?                                         Ні?

(Вислухати позицію 3-4 учнів).

 

2.Бесіда за запитаннями:

Що повторили?

Над чим працювали?

Які вправи виконували?

Що досягли?

7.Оцінювання:

зібрати листки із роботами на перевірку.

 

6. Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи по творах Р. Бернса і М.Твена; написати відгук на прочитану книгу «Пригоди Тома Сойєра»


Теги: Томич І.В., Твен
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1236/144


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar